Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.192 discussies in dit forum
-
Op 14 en 15 Augustus 1998 werden via het ASTRA kanaal van Merlin Network One een aantal radio programma's uitgezonden om te herdenken dat op 14 Augustus 1967 een flink aantal Offshore radiostations in de UK hun uitzendingen staakten. Ray Anderson en team verzorgden een aantal van die programma's en brachten het vertrouwde geluid van Radio London terug. De opname klinken wat "iel" en vooral in het begin van de live uitzendingen viel het geluid wel 's weg en bromde het nogal. Dit is het uur van vijf tot zes (UK tijd) op de 14-de: [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 950 weergaven
-
-
Ik schreef vorige week al dat ik een hele lading 2e kamer debatten uit juni 1973 aan het digitaliseren ben. Ik had dat nog niet goed gedaan. Ook nu weer trof ik achter een aantal quotes van politici een programma van Stan Haag aan. 17 aug. 04.15-05.00 uur. [verborgen inhoud] Trouwens wordt ik niet vrolijk als ik veel politici hoor spreken over Veronica. Jonge, jonge wat een onkunde en en vooringenomen standpunten.
-
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 2 followers
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 879 weergaven
-
-
Tja dacht ik, waar moet ik deze nou posten. Het is uitgezonden door de Veronica van na 1995, maar gaat vooral over de begin periode van de Veronica van voor 1 September 1974. Toch maar bij die laatste gezet. Het is een erg gezellige Sentimental Journey, zoals we die van Ad gewend zijn. Hij zegt dat hij wat "op de vingers getikt" omdat hij, sinds Veronica commercieel was gegaan, nooit meer muziek van voor 1965 had gedraaid. Daarom deze avond alleen muziek van de periode 1960-1964 met wat leuke fragmenten van Veronica uit die tijd. [verborgen inhoud]
-
-
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
- 2 followers
-
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 832 weergaven
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 715 weergaven
-
-
Ik kwam op een band waar tweede kamer verslagen uit 1973 op staan deze laatste 40' van een Nachtklup tussen 04.00 - 05.00 uur. Stan heeft het over de Classics met "Hé what's your name" dat 7 in de tipparade staat. IIk heb wel alle tipparade's maar nog niet met index. Wie helpt mij? [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 10 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste Veronica zeezender vrienden, ik roep jullie hulp in. Ik kwam een band tegen waarop fragmenten staan die de tweede kamer debatten betreffen. Dat was dus 973 Daar achter stond nog 51 minuten van Lex met Muziek Express. Ik heb e.e.a gedigitaliseerd en heb even snel geluisterd. Dit is wat ik hoorde: Op het eind van de opname. 1. Drive in spot door Will Luikinga over zat 1 en zon 2 sept. 2. een Barry White single ( I'm gonna love you .....) die Hit tip was van Tom Collins Nu nog effe de datum....................dank voor jullie mee denken. Ik denk de laatste week van augustus 1973 [verborgen inhoud]
-
-
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Muziek-uit-zee in IJmuiden op 11 augustus 2001 Met Peter Chicago, Will Luikinga, Michael Bakker, Fred Bolland, Elly van Amstel, Marc Jacobs, Walter Simons, Erik Beekman en Hugo Meulenhof. Uit het archief van Rob Olthof †. Hier zijn de bijbehorende foto's: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 469 weergaven
-
-
Zaterdag 26 februari om 19.00 op www.192radio.nl: (herhaling donderdag op vrijdag om 0.00 uur) Nederbeat op 192. Deze week met een aantal nummers die door Nederlandse bands zijn gecoverd, zoals be mine again van the Skope en Euson die een plaat van Gordon Lightfoot op zijn manier laat horen. In de minibiografie 2 nummer van de Haags/Delftse band After Tea en een korte beschrijving van het wel en wee van de formatie. Bovendien ook nog een raadselachtige nummer 1 van een Nederlandse band met P Paay, niet in Nederland maar in Zweden…Benieuwd? Luister mee (naar Nederbeat) op 192, lukt het niet op zaterdag om 19.00? Wordt dan nachtbraker, donderdag…
-
- 0 antwoorden
- 503 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Laser 730 - 1984 02 18 - 1200-1300 - Test Transmission 729 kHz - Blake Williams [verborgen inhoud]
-
-
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica Advertentie 1966-04-01 Vlierman Confectieatelier (NiVo) [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 690 weergaven
-
-
Radio 192: opening in juli 2001 Met veel gasten uit de zeezendertijd van Radio Veronica. Uit het archief van Rob Olthof †.
-
- 0 antwoorden
- 723 weergaven
-
-
Ik zat net een aflevering van het programma De Hondewacht te luisteren met Chiel Montagne uit januari 1966. Suske noemt echter geen enkele keer de tijd. De file geeft aan dat het programma is uitgezonden tussen 23:00-00:00 uur, maar volgens mij was dat het tijdstip van Alle Remmen los. Weet iemand wanneer de hondewacht werd uitgezonden?
-
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Look heeft Cees Eijgel op bezoek, zijn rechterhand aan land in de zeezender periode. Hier vind je nog wat meer info over Cees : [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Op de doos van de DAT staat geen informatie, maar op basis van wat ik gehoord heb moet dit aflevering "Thijs Lieffering +2", dus 4 zijn 😉 Datum en tijdinfo heb ik ook niet.
-
-
- 1 antwoord
- 548 weergaven
-
-
Voice Of Peace - 19780729 - 0519-0556 - Graham Cooke [verborgen inhoud] Voice Of Peace - 19781019 - 0709-0815 - Pete Lewis - Breakfast Show [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 937 weergaven
- 1 follower
-
-
Friends, These recordings were posted late last year; 17-05-1977 RNI vanuit Tripoli vanaf de Mebo 2 6205khz (bron: de buren) [verborgen inhoud] 00-05-1977 RNI vanuit Tripoli vanaf de Mebo 2 6205khz (bron: eigen opname) [verborgen inhoud] 02-06-1977 RNI vanuit Tripoli vanaf de Mebo 2 6210 khz (bron: eigen opname) [verborgen inhoud] Alle opnamen uit de Golf van Tripoli Could somebody repost them please as I missed them. (or any other recordings from RNI off Libya) Many thanks Ian
-
-
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Op ongeveer 2½ minuut zie je een stukje Ross [verborgen inhoud] Tijdens zo'n storm als vandaag probeer ik me altijd een voorstelling te maken hoe dat was voor de bemanning van de zendschepen. Zagen ze destijds de storm zoals nu ook al aan komen? Moesten er aan boord maatregelen genomen worden? (antenne, ankers, maar ook bandprogramma's) Was iedereen aan boord gewoon relaxed of was er ook wel paniek?
-
-
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
-