Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. CAROLINE MI AMIGO 1976.11.12 - 1977.02.04 CAROLINE 192 TOM ANDERSON MI AMIGO CAROLINE 259 SUNDAY 1976 00 00 ED FOSTER MI AMIGO 192 CAROLINE 259 1976 12 24 1976 TOM ANDERSON MI AMIGO 192 CAROLINE 259 1976 12 00 MI AMIGO 192 CAROLINE 259 1977 01 01 CAROLINE 259 ROGER MATTHEWS CAROLINE 259 TOM ANDERSON 09.00 CAROLINE 259 JAMES ROSS 09.00 MI AMIGO 192 [verborgen inhoud] enjoy

• 0 antwoorden
    • 721 weergaven
  2. Started by Steksis,

hi all enjoy Side 2 CAROLINE April - MAY 1979 Tom Hardy Tom Anderson Stephen Bishop Tony Allan a lot of fading but still worth a listen Tom Anderson Dutch service Tom Anderson Tom Hardy BBC Radio 1 Siouxsie on Roundtable Caroline Dutch Tom Hardy Caroline Dutch Tony Allan Caroline Dutch [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 689 weergaven
  3. Started by Steksis,

Hi all thanks for the recordings that have been shared here is 1979 04 15 Caroline 319 returns Tony Allan Caroline 319 Dutch Caroline 319 Tom Hardy [verborgen inhoud] enjoy

• 0 antwoorden
    • 980 weergaven
  4. Started by Andree,

Ben Bode doet het weer een leuke opname van Maywood met een speciale versie van late at night ....

• 2 antwoorden
    • 849 weergaven
  5. Started by Steksis,

Hi this continues from last post enjoy [verborgen inhoud] Caroline Dutch Caroline Stephen Bishop 1979 08 17 Caroline Dutch Caroline Stuart Russell Caroline Stuart Russell Caroline

• 0 antwoorden
    • 566 weergaven
  6. Started by dhadders2000,

Heeft iemand opnames van begin januari 1988?

7. Started by Juul,

Vandaag werd ik verrast door de bezorger van Post.nl. Hij bracht een doos met boeken over zeezenders. Ze komen uit een nalatenschap. De dochter van de overleden meneer vond ze als nieuw in de boekenkast en de computer van de meneer leverde m'n mailadres op. Ze vond het zonde om ze weg te gooien. Ik vond een heel leuk boekje over Radio Caroline ( uit juni 1967- eerste druk ). Erg leuk, want voor mij is de eerste generatie Caroline nog steeds "Radio Caroline". hi. En ik schrik ook van de waarde, dit exemplaar is in puike conditie ! Ik had het nog nooit gezien.

8. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Opname uit archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 669 weergaven
  9. Started by scotty,

This one features Graham Gill and Bert Bennett from March 11th 1973. It is airchecked in the period 1500-1700. http://www.mediafire.com/?d4c5b4w4cp2u3vw Thanks to Vincent for making the mp3 from cassette!

• 8 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  10. Caroline Community Radio Testuitzendingen via internet ! Omdat volgens de info voor zover ik die heb is het voorlopig via internet Daarom vind u de info en downloads onder de rubriek internet radio en niet onder zeezenders en als het uiteindelijk in FM of DAB zou uitzenden is dit een radio vanaf land Groeten Jean-Pierre

11. caroline contine14 08 1967-1a [verborgen inhoud]

12. Started by Steksis,

1976 12 00 Caroline Mark Lawrence end of then Tom Anderson [verborgen inhoud] enojoy

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  13. Started by scotty,

Dear Friends, Once again I ask for your help to regain some lost files; This time 25121979 2100-0000 Spaceplay and Stuart Russell 26121979 Tom Van Der Velde Wekkeradio If any one can help I would be really grateful. Many thanks Ian

• 2 antwoorden
    • 768 weergaven
  14. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Afkomstig uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 658 weergaven
  15. Geen idee waar dit vandaan komt en ook niet geheel duidelijk wat het is. Lijkt op documentaire van Duitse origine. Zie aan de data dat dit 21 jaar geleden (2001) op de ??HDD is geplaatst. [verborgen inhoud] Grote--3-2-Caroline 1962 & 1973.mp3 [verborgen inhoud] Grote--3-3-Caroline 1973 & 1974.mp3 [verborgen inhoud] Grote--3-4-Carolines Berlin-Service.mp3 [verborgen inhoud] Grote--3-5-Caroline 1974 - 1985.mp3

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  16. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 622 weergaven
  17. Started by Vincent,

Een uitzending uit 1989 zonder datum: [verborgen inhoud] Het lijkt erop dat de volgorde niet klopt. Wie heeft er tijd om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

18. Op 12 december 1988 vond bij Clapham Junction (Londen) een ernstig treinongeluk plaats. Er werd een Clapham Junction rail disaster Fund opgericht om de slachtoffers bij te staan. Ergens tussen 22 en 27 december besloot Radio Caroline er steun aan te verlenen. De Caroline dj's aan boord van de Ross Revenge besloten een dag niet te eten en riepen luisteraars op geld te geven aan het Clapham Junction Rail Disaster Fund. Grote vraag die ik heb: welke dag deden ze dat? Iemand een idee? On December 12, 1988 at Clapham Junction two trains collided. A Clapham junction rail disaster Fund was set up to the aid of the victims. Somewhere between December 22 and Decembe…

• 3 antwoorden
    • 899 weergaven
  19. Started by Albatrosstudio,

[verborgen inhoud] Caroline-19840420-0858-1105-RobinRoss&DaveRichardsCarolineAllTimeTop500.mp3 Caroline-19840421-1300-1507-DaveRichards&SimonBarrett-CarolineAllTimeTop500.mp3 Caroline-19840422-1257-1504-DaveRichards&SimonBarrett-CarolineAllTimeTop500.mp3 Caroline-19840423-1358-1600-DaveRichards&SimonBarrett-CarolineAllTimeTop500.mp3 Caroline-19840423-1700-1805-CarolineAllTimeTop500.mp3 Caroline-19840484-0859-1033-AllTimeTop500.mp3 + nog 12

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  20. Started by Ben,

Ik ben een aantal cassettes tegengekomen (afkomstig van James Hutchison), waarvan ik geen idee heb of dat allemaal bekend spul is of dat dat unieke opnamen zijn, die hij zelf heeft opgenomen. Misschien kunnen de Caroline/Laser experts hier 's naar kijken of er interessant opnamen tussen zitten?

• Verward
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 65 antwoorden
    • 8,5k weergaven
  21. Velona Körting TR910 (Velona = merk van Vroom en Dreesmann, gebouwd door Körting). Met dank aan Helmut. Met "Caroline" (op 259m of 1187kHz) en "Veronica" (192m of 1562kHz) op de schaal. [verborgen inhoud]

22. Gast
    Started by Gast,

Net als de eerder geplaatste NL uren in januari 1980 hier een opname uit de laatste periode, het was 1 voor 12 voor de MV Mi Amigo. Als we de verhalen van Ad Robberts en Nigel Harris mogen geloven< en waarom zouden we dat niet> waren de leefomstandigheden aaanboord gedurende de winter 79/80verschrikkelijk. De CV had het allang begeven, de hutten benedendeks hadden een nieuw soort verwarming gekregen............broodroosters. De techniek in zowel de NL als de beneden Engelse studio liet het steeds verder af weten. Revox motoren waren kapot en cartmachines speelden nauwelijks nog af en opnemen leidde tot zeer slechte kwaliteit< is terug te horen in de Caroline Rockshow spo…

• 8 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  23. Started by Juul,

Tja, het kan verkeren, Vorig jaar heb ik onze Ad (A3) de nodige Caroline, 390 etc. Mi Amigo opnamen gestuurd. Maar je snapt het al..................Ad heeft een andere computer en er is het nodige "verloren gegaan" bij het overzetten. Ad is nl niet zo slim met computers en ik al helemaal niet met die Windows dozen. Ik heb ze niet bewaard want ik ben "chef" Veronica bewaren......... Mochten jullie zo vriendelijk zijn om weer wat op te hoesten. De periode moet tussen 1970-1973 vallen. Dank voor de moeite ! Juul

24. Deze opnamen komen van cassette 11 uit het archief van Helmut Slawik: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 486 weergaven
  25. Started by Alex,

[verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 2,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.