Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
Radio Atlanta vernoemd naar Atlanta, Texas, was een zeezender die kort heeft uitgezonden, van 12 mei 1964 tot 2 juli 1964, vanaf het schip MV Mi Amigo buiten territoriale wateren voor de kust van Frinton-on-Sea, Essex, Engeland. (meer op [verborgen inhoud]) Ik heb wat ik in het archief heb zitten eens bij elkaar gezocht. Niet veel. De meeste zijn zelfs niet of onjuist gedateerd. Voor deze laatste categorie zoek ik hulp. Ook eventuele programmanamen zijn welkom! De gedateerde opnamen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] …
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
http://bars.rug.nl/download/3c3ccc4f299d6934 bestandsnaam : 817-Caroline-19990314-0802-0935-JohnnyLewis.mp3 bestandsgrootte: 214.3MB beschikbaar tot: 2012-09-30
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik zit naar een film te kijken die Ad maakte aan boord. De datum is mij niet bekend. Ik was er n.b. zelf bij....... Hier zie je een "still" uit de film. Rob Out live met op de achtergrond een kalender. Wie heeft een idee van de datum bij benadering? Dank.
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
In het boek van Ferry Eden over de Mi Amigo staat dat op 19 januari 1979 de Mi Amigo zinkende was. De delmare dj's Rene de Leeuw en Peter van der Holst zaten op de Mi Amigo. Toen die eraf waren gehaald en Peter Chicago de boel weer onder controle had Is er toen later nog iemand van Delmare aan boord geweest van de Mi Amigo?
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Arnold Layne in the very early morning of 20th January 1973 recorded from 1367 khz. 0425-0513 (36min) [verborgen inhoud] 0513-0600 [verborgen inhoud] Marc Van Amstel opens the Dutch Service 0600-0641 [verborgen inhoud] Many thanks to Vincent for converting these to mp3 files.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Caroline-19900623-NickJackson Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Laser 558 test 16-05-1984 16.20 18.20 non stop music Wim
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
the first test transmission of the Radio Caroline/Chris Cary fiasco from the Astra satellite 13.03.1991 between17.30-18.00 http://www.mediafire.com/download.php?jp7v6m2ww3m1g7z then the 14th of March 1991 http://www.mediafire.com/?cbtdyvcfytmz7pf I know its not the offshore Caroline but all the main people were still involved. Dale
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Veronica 192 19690525 Top 20 Chiel Montagne 11.00-12.00.mp3 [verborgen inhoud] Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect... Robin
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ruim 4 uur met Ad Roberts en Ron Hudson. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Dag heren, Geeft er iemand nog krantenartikels over de start van radio radio atlantis rond de periode van juli 1973? Je zou mij er een groot plezier mee doen. Bij voorbaat dank. Grtjes marnik
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Mi Amigo - Michelle Geen enkel idee wat of hoe over dit programma. Wel dat ik er vroeger trouw naar luisterde en de herinneringen uit je jeugd blijven sterk bij je. Super leuk merk ik nu bij het luisteren dat Michelle met de tune van Happy days begint, waar ik nog vrijwel dagelijks naar kijk. Ben inmiddels bij het vijfde seizoen. Wat is dit werelds leuk om te horen [verborgen inhoud] Mijn speler plaatste deze foto bij het afspelen van het programma en die kwam, zag ik zonet van The Mediapages van het International Report, ik neem aan van Hans.
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
In de herhaling nog eens... 1964-09-05 1400-1500 Veronica's Teenager Muziek Expres - Bob & Brenda.@Stichting Norderney [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica 1973 10-29 1200-1300 WillLuikinga – WillWilWel [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
CASCADE C-90 SIDE 1 FREE RADIO OFFSHORE AUG 1974 This was recorded on Skegness beach so you can hear the wind blowing into the microphone i used to record these. I think they were recorded on aug 30 1974 although the tape is dated aug 28 but that may be the day i purchased the tape. 1974.08.30 RADIO ATLANTIS 229 END OF DAVE ROGERS SHOWS 1974.08.30 RADIO ATLANTIS 229 ANDY ANDERSON 12.00 1974.08.30 RADIO VERONICA 538 1974.08.30 RNI 220 FERRY MAAT INCLUDES AN OLD PROMO OF TONY ALLAN 'SINGING' 1974.08.30 RADIO ATLANTIS 229 STEVE ENGLAND 16.00 RADIO MI AMIGO JINGLE [verborgen inhoud] …
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
In zijn zoektocht naar audiofragmenten kwam ik enige tijd geleden in contact met Herbert Codée. Toevallig bleek hij de zoon van een volle nicht van mij te zijn. Herbert maakt De Radio Podcast met vandaag een deel over 100 jaar radio met veel links naar zeezender bekendheden. [verborgen inhoud] Op zijn LinkedIn schreef Herbert onlangs: Het is tijd om afscheid te nemen. 11 jaar heb ik voor de EO gewerkt. Een bijzonder fijne tijd. Ik heb kunnen pionieren op podcast gebied en innoveren met VR voor The Passion. Daarnaast aan vele andere radio en online projecten meegewerkt, zowel aan de concept als uitvoerende kant. Maar ook mocht ik 3 maand…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Wat geniet ik iedere keer toch weer van de Vinylshow van onze Ad . Het is alsof we bij hem thuis plaatjes zitten te draaien en al die verhalen mogen horen. Daarom hoop ik dat Ad beseft dat dit heel erg gewaardeerd wordt !!!
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Joost den Draaijer, Tony Berk, Mike Ross en Paul May. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Op de kortegolf Paul May en Brian McKenzie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Here are some recordings of Atlantis during the month of June 1974. Firstly Rob Day on June 1st from 1800-1900, or just after. The tender has arrived and Rob is going off the ship, so Debbie England takes over. [verborgen inhoud] After Debbie fills in then Dave Owen takes over as he has just arrived on the tender. These airchecks run from 1913-2100 and last around 16 minutes. [verborgen inhoud] As you know the Janine broke her anchor on the evening of June 6th and here is an aircheck of Steve England in rough seas during that night. [verborgen inhoud] And after drifting towards the coast, the ship was picked up and taken back to her anchorage.…