Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.303 discussies in dit forum
-
Delmare 2 maal testuitzending op 06-06-1979 Eerste link 20 minuten, tweede link 33 minuten. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren! Wim
-
- 2 antwoorden
- 674 weergaven
-
-
Ik ben dringend op zoek naar twee afleveringen van de Delmare top 30. Het gaat om de afleveringen van 30 juni 1979 en 7 juli 1979. Het maakt niet uit in welke vorm. De lijstjes op zich heb ik nodig, maar als er opnamen van deze hitparade zijn zijn die ook zeer welkom, dan haal ik de gegevens er zelf wel uit. Als aanmoediging hier de Delmare 30 van 16 juni 197: 14:00-15:00: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FELLYWGLIR6X.mp3 15:00-16:00: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KIORLG8MQK8U.mp3 16:00-17:00: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UUDKYFUKTUSP.mp3 Prettig weekend Jan-Fre
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Een vraagje aan Leendert Vingerling, die vast het antwoord weet. Hoe werd de Delmare Top 33 samengesteld? En eerst was het Delmare Top 30, waarom drie erbij? Grt Rieni.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
verzoeking met Gerard van der Zee 8 juli 79 18-19 verzoekjes behandeld voor Jan Verkleij Walter Beilo Tom de Bree(2 weken later zat hij aan boord van de Magdalena) Joop Berger en Peter de Vries (van radio Atlantis) [verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
-
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Martin Delmare-za15sept1979-JohanRood-1505-1610+1705-1725 [verborgen inhoud] Delmare-zo16sept1979-JohanRood-1710-1735-DiscoPower [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server met dank aan wijlen Jan Kat (John Anderson) en Jean-Pierre Legen [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze beelden zijn gemaakt op de terugweg, na het bezoek aan de Ross, waarvan ik eerder vandaag de beelden van Ad Roberts heb gepost. Je zit onder andere Dennis Jason (van wie deze video afkomstig is) en Jerry Wright.
-
- 0 antwoorden
- 631 weergaven
-
-
Op internet, april 1960, vertrek Borkum Riff vanuit Emden...
-
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
In de afspeellijst kun je het lezen, als je het kan lezen, ja ja , het is mijn notitie papiertje van de uitzending, maar eens op de foto gezet, de schoolmeesters en dokters onder u komen er vast uit, en anders, veel luisterplezier
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Oud presentator - dj Dick Rienstra is op 4 juli j.l. overleden. Maar weinig mensen zullen weten dat hij presenteerde bij Veronica in 1964 - 1965. Er is nog wel iets bewaard gebleden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze is ook leuk, wederom een leuk kort fragment, Dick Verheul op radio Miamigo en die heeft wat probleempjes met de naald van de platenspeler. Een mooi kort fragment.. 27 Juni 1978 Radio Mi Amigo [verborgen inhoud] Henk Kruize
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
tijdens de Mi Amigo revival 2000 maakte Dick Verheul ook programma's en daar zijn opnames van bewaard op video. (beeld Marc van Vlaanderen) [verborgen inhoud]
-
- 47 antwoorden
- 19,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Claus Grotes monumentales Werk über die Geschichte der Seesender als Download (9h 35 min, 67 mp3, 388 MB). In deutscher Sprache, hervorragend produziert. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
... ik blijf het heel wat beter vinden, luisterend naar de stream van dit moment. Die achterlijke lange commercialblokken die volgens de mediawet verplicht zijn... krankzinnig. En je bereikt het tegenovergestelde van wat in het belang van de adverteerder is: je haakt af. Plaspauze of iets dergelijks. Net als bij tv. En waarom? Omdat het iets is dat 'geregeld' kon worden. Nou: en dan doen we dat! Yech!
-
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Alvast mijn excuus als ik dit in het verkeerde topic vraag. Ik ben jaren niet geweest en moet even de weg vinden om straks veel met jullie te kunnen delen. Waar kan ik geluidsbestanden het beste uploaden om die hier via een link te delen? En als ik een muziekstuk zoek wat Shazam niet herkent, mag ik dat hier ook delen, en zo ja... waar?E.e.a. komt van de zeezender Veronica, zowel de muziek maar vooral geluidsfragmenten en soms hele programma's Bedankt voor de hulp, groetjes, Frits
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Al eerder zijn opnamen van mij gedigitaliseerd ( bij voorbeeld alle wekelijkse Beatles programma's van Veronica) en ter beschikking gesteld via het offshore forum en ik hoopte dat ik zelf de tijd en energie had om door te gaan met banden e.d.na 1974. Als zzp'er heb ik zo druk dat het me niet lukt en ik wil toch graag een honderdtal banden met heel veel zeezenderopnamen met iedereen delen. Ik woon in Dordrecht en ben wel bereid om b.v.op een zondag ze ergens in de buurt te brengen. Ze zijn wel heel goed gedocumenteerd. Ik hoor graag van "iemand" die dit wil en kan doen. groet, Hans Marijs
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit komt van een lp. Een documantaire over de RNI periode van Dik voor mekaar. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZUKF6N4BPDRT.zip Groetjes Kurt
-
Het is zomer 1973, Radio Veronica begon met haar "Veronica Omroep Stichting", en later "Veronica Omroep Organisatie", RNI begon "Radio Noordzee, Hou'm in de lucht" en daar haakte Andre van Duin op in, hij begon ook een aktie. Op 5 Augustus werd de "Vereniging Tot Steun Aan De Dik Voormekaar Omroep Stichting Nederland", ofwel de VTSADDOSN opgericht. Gewoon 5 gulden in het water gooien en U was meteen lid... Leuke uitzending... Andre "Dik Voormekaar" van Duin 11 tot 12 uur op Radio Noordzee op 5 Augustus 1973 [verborgen inhoud] Have fun... en..!!!!! Wordt lid!!!!! Henk Kruize
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud][verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Met na 18:00 uur Mark Stuart
-
- 0 antwoorden
- 974 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]