Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  2. Started by Vincent,

Norbert en Mike Moorkens, vandaag 40 jaar geleden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Zojuist zijn de Veronica en Norderney dia's van Helmut toegevoegd aan het album op Flickr : [verborgen inhoud] Het zijn de reeksen 82-86 op deze locatie: De reeks 87-103 op zee: En de reeks 323-332 in Dordrecht: Correcties en aanvullingen zijn van harte welkom!

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Started by martien,

Vandaag 31 jaar geleden: 558-19881002-1000-1100-PeterVanDerMeer-3om3 [verborgen inhoud] Mvg.Martien

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames uit het archief van Douwe Dijkstra

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Started by Martin1968,

Interview bij BRT in 1970 met Gerard de Vries en Juul Geleick: [verborgen inhoud] Martin

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  9. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  10. Monique-19851216-1600-1800-MaartenDeJong

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by Drumbeat,

Caroline 558 Howard Butler 1335-1405 + 2125-2155 UK time (I have faded out the end of the first 30 mins,then faded up the start of the final 30 mins to leave a gap) 16 April 1990 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

13. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
    • 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. De foto's, die ik maakte op die bewuste 15-de April staan nu op Flickr : [verborgen inhoud] Met onder andere foto's van Ad Bouman, Ruud Doets, Eddy Becker, Bart van Leeuwen, Jurg van Beem. Met dank aan Juul en Swanet om de namen, die ik niet wist, duidelijk te krijgen. Ik ontdek nu dat er nog één naam is, die ik niet (meer) weet. En dat is de naam van de man tussen Bart en Ad in de onderste foto. Voor zover ik me kan herinneren werkte hij bij Radio 192.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Laatste dag van testuitzendingen via de 186 MTR, 6210 kHz en 102 MHZ FM (bereik 40 km rondom!) [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. In de maand april is 192tv de zender van de maand bij ZIGGO en KPN. Ter gelegenheid daarvan zijnb er speciale programma;s geprogrammeerd. Zie website: http://www.mediamagazine.nl/televisienieuws/5446-192tv-zender-van-de-maand-bij-ziggo-en-kpn Gr, Melle

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  18. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Afgelopen zaterdag avond was ik in Museum Rockart omdat ik was uitgenodigd om het 5 jarig bestaan te vieren van de Beatles cover band FaBruari Four. Ik ben bevriend met de leadzanger. Gezellige avond gehad. Maar dan loop je tussendoor zo door die collectie heen en misschien omdat ik er nu in de avond was , maar ik had opeens meer oog voor wat kleine details uit de Veronica verzameling. Zo viel mijn oog op het prachtige miniatuur van de Borkum Riff die met de hand gemaakt is door José van Groningen. En dan voel ik toch weer die emotie over een man die er niet meer is, maar die zo vreselijk veel gedaan heeft aan boord met soms gevaar voor eigen leven zodat N…

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Monique-19841215-0600-0915-Testuitzending-Eerste

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Fons Radio Caroline Herhaling Top 15 - Marc Jacobs 29-07-79 1200 - 1300 uur [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.