Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.305 discussies in dit forum
-
Radio Veronica jukebox Stan Haag 30 08 1974 18001900 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Sinds een aantal maanden geleden ben ik begonnen om mijn banden archief te digitaliseren, een groot karwei, maar met heel veel luisterplezier. Ik haalde zojuist de tapes uit de kast van 19 Maart 1980 en van die laatste dag Van Caroline op de Mi Amigo mis ik nog wat uurtjes. Wat zoek ik... de uren tussen 06 en 09 uur en van 12 tot 16;34 uur. Ik zou het heel fijn vinden als een van onze forumleden mij aan die uurtjes zou kunnen helpen....... Fijne Zaterdag Henk Kruize
-
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850127 - 1800-1900 - Maarten De Jong - Eerste Brieven & Groeten [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Twee verschillende opnames met dezelfde datum. Welke is de juiste? Wie kan hier antwoord opgeven? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
De laatste tijd zit ik weer graag in het sfeertje van de Engelse offshore stations uit de jaren 60. Gek genoeg werd dat aangewakkerd door Roger Day die onlangs zijn mooie breakfast show uit 1968 alsnog kon doen. Ik zit weer in boeken te bladeren en denk aan die geweldige klanken. Nu heb ik ook weer interesse in stations die wat minder vaak voorbij komen dan de grote jongens Caroline en London. Radio 390 is zo n station wat ik graag weer eens zou willen beluisteren. Wat is er aan goede opnamen bewaard? Mijn vele vakanties naar Engeland brachten me met de Olau Line en dan kon je de Sea Forts zo mooi van dichtbij zien bij helder weer. En dan mijn …
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
In de maand april is 192tv de zender van de maand bij ZIGGO en KPN. Ter gelegenheid daarvan zijnb er speciale programma;s geprogrammeerd. Zie website: http://www.mediamagazine.nl/televisienieuws/5446-192tv-zender-van-de-maand-bij-ziggo-en-kpn Gr, Melle
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
veronica 1972 08-16 1000-1100 TomCollins - TomCollinsShow.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Na een uitstapje vorige week naar 1976 kan je deze zaterdagavond om 20u weer een non-stop UK Top 40 meepikken uit een Veronica-jaar: 1967. Engelbert Humperdinck op 1 én op 26 én op 31 in de lijst. Vijf nieuwkomers: The Hollies, Vince Hill, Procol Harum, The Foundations en Harpers Bizarre. Ook The Move, Traffic, The Small Faces, Herd, The Animals, The Beach Boys en nog vele andere fantastische 1967-platen staan erin. Dus zeker luisteren op www.192radio.nl (en herbeluisteren als je lid bent). Deze Top 40 stamt uit de periode onmiddellijk na de start van BBC Radio 1 op 30 september 1967. Vandaar wat extra Radio 1-jingles in het programma. De hele lijst kan je na…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Maandag 18 september de 50ste uitzending van de ABTT (Adje Bouman Top Tien) op 192Radio, en ABTT.nl De opname werd eerder gemaakt in Club 192 op de Scheveningse pier. De “leden” van de ABTT fanclub waren allemaal uitgenodigd om de opname bij te wonen. Het werd natuurlijk, in de beste… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Communicate 88 in Blackpool © all 58 pictures: Theo Dencker. Organised by Anoraks UK (Ruth and Barrie Johnston) and Monitor Magazine (Penelope Page) and held in Blackpool on 24th September 1988, the Free Radio Convention "Communicate 88" attracted many offshore radio personalities, amongst them Allan Weiner (Radio NewYork International), John Catlett (Laser 558), Carl Kingston (VoP, Caroline), Peter Clark, Paul Graham, Ian Mack, Roger Mathews, Ian Akers, Stuart Clark, Judy Murphy, Steve Conway (all Caroline), John Dwyer (Caroline, Atlantis), Dave Shearer=Dave Ellis (VoP, Caroline), Colin Peters (Monique) and Peter Madison (City). Last but not least Barrie…
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Een maandje geleden vond ik tussen de opnamen op de R2R tapes van Hans Hogendoorn een stukje van zo'n 10 minuten van Robbie Dale op Radio Veronica tegen. Alle platen waren er zo goed als helemaal "uitgeknipt". De kwaliteit van de opname was verder prima. Ik deed een poging om uit te vinden wanneer dit was uitgezonden en kwam, op basis van een genoemde Top 40 notering en een opmerking van Lex dat het maandagnacht is, op 9 juni 1968 uit. Aan het eind van het programma vertelt Robbie op welke dagen hij op Radio Veronica te beluisteren is. Op een aantal plekken heb ik gelezen dat Robbie in Juni 1968 bij Veronica begon, maar een datum heb ik nog niet kunnen achterhalen. Ik he…
-
-
- 17 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Mi-Amigo - 30081975 - 0700-0800 - Bert Bennett - Welkom In De Wereld Der Wakkeren [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Een middag met Chiel Montagne, Klaas Vaak en Rob Out. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik vermoed dat we Arend Langeberg horen, maar kan iemand dat bevestigen (of ontkennen?) [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
wie kan mijn helpen aan de tipparade lijstjes van 1965 die op de norderney side staan / stonden en wie heeft er een complete database van de tip 40 entries inc de tipparade dat ik de numers kan afstrepen die ik in mp3 vorm heb en dus nog moet zoeken Ronald Lokker ronald@lokker.net
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven