Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by wim1958,

Gisterenavond heb ik zitten luisteren naar de opname van Radio Caroline van kerst 1974 met Simon Barrett. Ik heb intens zitten genieten. Opeens realiseerde ik me weer eens hoe geweldig Caroline in die tijd was als album station met de meest fantastische muziek en daartussen de LA jingles. Eigenlijk komt hier alles samen wat ik zo fijn vind ... ik vind bv deze periode muzikaal gezien heel interessant , de albums die uitkwamen , maar zeker ook de presentatoren op Caroline die tot mijn all time favorites behoren. Zoals de eerder genoemde Simon Barrett , Tony Allan , Andy Archer , Norman Barrington e a. Ook realiseerde ik me hoe middengolf vriendelijk sommige albums no…

• 6 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. Veronica-19731217-2300-0200-ChielMontagne-WillemKeukenhof-BartVanLeeuwen

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

​Een legendarisch radiolegende is niet meer. Vanavond op 192Radio van 20.40 (opname te laat gestart!) tot 22.00 een herhaling van het “live” programma Sangria op Radio192, gepresenteerd door Tom Blom met als gast Herman Stok. De producer was Bruno de Vos. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  5. From the AJ heritage here a spoken letter made by Andy Archer to the guys on the Mebo II before Christmas 1973 and part of an Atlantis Studiotape [verborgen inhoud]

6. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

8. Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. Momenteel ben ik bezig een geluidsoverzicht te maken van "alle" commercials ooit uitgezonden op Caroline tussen 1964 en 2024, ja ook de giga series van de NL service in 79-80. Ik mis echter de eerste Lotto 649 commercial, de gesproken versie, circa 2 minuten lang. Kan iemand mij hieraan helpen? Alvast mijn dank. Paul de Haan.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

11. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 16 januari 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week de volledige lijst van 42 jaar geleden, die van 19 janauri 1974. Op 1 vinden we The New Seekers met You Won’t Find Another Fool Like Me. Op 34 brengen we een eresaluut aan de grote David Robert Jones met het wondermooie Sorrow. Nieuw in de… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  13. Started by Vincent,

De laatste Poptiek van Maarten de Jong (volgens de cassette). [verborgen inhoud] Meijdenwerk met Luc. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  14. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Started by Vincent,

The Revenge met Fred van Amstel. [verborgen inhoud]

16. [verborgen inhoud] Goedenavond. Ik vond in een oude catalogus van Lindberg een model wat wel erg veel op de Galaxy lijkt , of heb ik het mis? V.G. Victoria22. Bronvermelding : een oude Lindberg catalogus, [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  17. Op 3 Maart 1974 werden de uitzendingen van Radio Atlantis, enigszins onverwacht, onderbroken door activisten van de Vlaamse "Taal Aktie Kommittee" die live aan boord van de "Jeanine" de uitzendingen overnamen. Adriaan van Landschoot had toen ook al zijn eigen politieke bezigheden maar of hij hier ook echt achterstond? Er is veel informatie te vinden op deze link: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Om nog eens terug te horen, opgenomen in Geldrop. Groet Henk Kruize

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Started by Ben,

Dit is wederom een opname uit het archief van Ad Couwenberg waarbij hij tijdens de opname de radio verzet van Veronica naar RNI. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  19. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Recensie Stay Tuned … I could say something brilliant at any moment! Auteur: Ray Clark Poppublishing 2023 337 pagina’s met illustraties Burnham-on-Crouch Met een voorwoord van Emperor Rosko De in 1954 geboren Ray Clark heeft andermaal herinneringen aan zijn rijke radioloopbaan aan het papier toevertrouwd. In het eerste hoofdstuk neemt hij ons mee door zijn eerste jongensjaren, waarbij warme herinneringen naar voren worden gehaald over beleving van een eerste lied dat is blijven hangen (Volare) maar ook de bakelieten radio werd opgewarmd om vervolgens aan de knoppen kon worden gedraaid om programma’s als Family…

22. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein en Jan Kat de cassette service van Radio Del Mare [verborgen inhoud] Ook deze met dank aan Golden Radio NL, met dank aan Jean-Pierre Legein en Jan Kat [verborgen inhoud] de Prodihaag cassette server en Radio Del Mare

23. Started by martinja,

Met dank aan Jan-Fre Vos RNI00081974BobNoakes03000355 [verborgen inhoud] RNI121971MikeRoss-TerryDavis20522204 [verborgen inhoud] RNI01081972ArnoldLayne09001000FirstShow [verborgen inhoud] RNI09061971HansTenHooge12251252JoostOpToastShow [verborgen inhoud] RNI14091972SpanglesMuldoon23000000KentRequest [verborgen inhoud] RNI25041971FerryMaat [verborgen inhoud]

24. Started by Vincent,

6 1/2 uur met Richard Thompson, Stuart Russel en Tom Vd Velde [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  25. In de andere topic van radio van toen met Luuk vind je programma's terug met fragmenten zeezenders. In januari 2009 was Graham Gill op bezoek bij hem in de studio voor een uitgebreid gesprek. Daar Graham onlangs overleed post ik deze programma's even apart. RP190120092200-2300GrahamGill128kb.mp3" Your file URL: [verborgen inhoud] "RP190120092100-2200GrahamGill128kb.mp3" Your file URL: [verborgen inhoud] "RP260120092100-2200GrahamGill128kb.mp3" Your file URL: [verborgen inhoud] opnames Bert Ree

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.