Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  2. Op 3 Maart 1974 werden de uitzendingen van Radio Atlantis, enigszins onverwacht, onderbroken door activisten van de Vlaamse "Taal Aktie Kommittee" die live aan boord van de "Jeanine" de uitzendingen overnamen. Adriaan van Landschoot had toen ook al zijn eigen politieke bezigheden maar of hij hier ook echt achterstond? Er is veel informatie te vinden op deze link: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Om nog eens terug te horen, opgenomen in Geldrop. Groet Henk Kruize

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Ontzettende puinhoop tijdens dit openingsprogramma ( 03-06-67?) van Radio 227 met dj Lex Harding. Wel leuk om naar te luisteren, je hoort ook de Engelse Radio 355 dj's op het schip en veel lekkere muziek. [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. LP op het LARK label uit 1975. LP Caroline True Story Until 1974.mp3 [verborgen inhoud] LP-hoes back Caroline True Story Until 1974.jpg [verborgen inhoud] LP-hoes front Caroline True Story Until 1974.jpg [verborgen inhoud] LP-kant 1 Caroline True Story Until 1974.jpg [verborgen inhoud] LP-kant 2 Caroline True Story Until 1974.jpg [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. [verborgen inhoud] ( Archief Jan Kat † ) Robin

6. Started by Alex,

Mi Amigo 50 live vanaf de Castor in Terneuzen op vrijdag 28, zaterdag 29 en zondag 30 juni 2024. Vijftig jaar geleden startte Radio Mi Amigo haar uitzendingen. Maar de zeezenders waren terug tijdens de Havendagen te Terneuzen. Legendarische zeezender DJ’s zoals Bart van Leeuwen, Marc Jacobs, Ad Petersen, Frans van der Drift, Wim de groot, Johan Vermeer, Ton Schipper, Jerry Hoogland, Rob Hudson en vele anderen brachten het geluid van Radio Mi Amigo terug op de radio. Dit is de reportage die we samen met Wim van de Water van MediaPages.nl, die dagen maakten.

7. Started by Jan-Fre,

Ik zag net dat er geen Caroline-uitzending van 19 augustus is gepost. Ik heb twee uurtjes zondagmiddagmatinee van die dag. Het is helaas wel met 24 KBps, maar beter iets dan niets! http://www16.zippyshare.com/v/55499554/file.html Jan-Fré

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Vier uurtjes uit 1970 met de Top 20 en een Top 40. Kunnen jullie ze controleren en aanvullen met DJ en tijdstip? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. Started by Vincent,

Windkracht 4 tot 6. [verborgen inhoud]

10. Started by martinja,

Kan best zijn dat je deze opnamen allang eerder bent tegen gekomen. Ik ben door m'n schijven aan het bekijken en Veronica was wel mijn favoriete zender met alles erop en eraan Op 1 januari 1974 's nachts luisterden we naar Veronica die toen non stop uitzond. Dat herinner ik me nu zelfs nog Ook met dank aan Jan-Fre Veronica01011974Div00000100 [verborgen inhoud] Veronica01011974HansMondt01000200 [verborgen inhoud] Veronica31121973ChielMontange23000000 [verborgen inhoud] Veronica31121973LexHarding19002000ABTT [verborgen inhoud] Veronica31121973Tineke22002300 [verborgen inhoud] Veronica-MiAmigo01011974-11401309 [verborg…

11. Started by Ronny,

Zaterdagavond 21 september kan je van 20u tot 22u luisteren naar nog maar eens een non-stop UK Top 40. Deze keer uit een heel ver verleden: 23 september 1961. Jawel 52 jaar geleden. De volledige lijst vind je op de site van de stichting Norderney: http://norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/ Naast de 40 hits die genoteerd staan, draaien we ook de b-kantjes van Shirley Bassey op 1, Elvis Presley op 4 en Buddy Holly op 30. Beide kantjes van deze singles staan immers genoteerd in de lijst. En zelfs dan is er nog tijd voor 5 tracks uit de LP die op dat moment nummer 1 staat in de UK: The Shadows met hun gelijknamige LP uit 1961: 1…

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Started by Vincent,

Tien opnamen met Dixie Peach uit 1983. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Laser Hot Hits [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  15. Started by Vincent,

Rob Hudson en Tom Anderson. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  16. Started by Vincent,

6 1/2 uur met Richard Thompson, Stuart Russel en Tom Vd Velde [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  19. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Started by Alex,

Dacht niet dat deze al voorbij gekomen was. Zag de clip op FB. Leuke video. http://youtu.be/bR0vMy1LvFY

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  21. Started by Marinebroadcasters,

In de rubriek zeezenders is het een komen en gaan van diverse jaartallen. Met deze schitterende kerst/nieuwjaarskaart van wijlen Jan Kat terug naar 2009, das maar liefst 14 jaar geleden. 14 jaar...de gehele uitzendperiode van Veronica als zeezender. In april 2024 is het maar liefst 64 jaar geleden dat Veronica voor het eerst klonk. Ook is 2024 het jaar van 60 jaar Caroline en 50 jaar na de 31e augustus 1974. Ben benieuwd welke herdenkingen er op 31 augustus 2024 te verwachten zijn. Nostalgische boottrip naar de ankerlocatie van de Norderney-Mebo 2- Mi Amigo voor de kust van Scheveningen in de 70s? Een weekuitzending door de stichting Norderney en 192 Radio vanuit Lapers…

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Started by Vincent,

Hugo de Groot en Peter de Vries. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  25. Caroline-19851005-0000-0310-FergieMcNeal-NigelRoberts

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.