Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Wie heeft ze??
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Twee opnames met alleen een datum. Wie wil ze uitzoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 688 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Copyright Stichting Norderney
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Caroline 576 - Dave Ridchards - 06-08-1984 Bron: eigen opname Wim
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Veronica Top 40 Joost den Draaijer17 07 1965 1400 1500 uur [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Pirate Radio - Side A - Radio Caroline - Ed Stewart en Tony Blackburn - 1967 [verborgen inhoud] Pirate Radio - Side B - Radio London [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Met dank aan Herbert Visser monique 23 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
miamigo-259vooroftegen-1 - voorjaar 1975 - eerste uur [verborgen inhoud] miamigo-259 voor of tegen-2 [verborgen inhoud] miamigo-23071977 - Frank van der Mast [verborgen inhoud] radio mi amigo michelle 21 04 1977 1015 1100 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
RNI ferrymaat1708197314001430 [verborgen inhoud] ferrymaat1708197314301500 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 988 weergaven
- 1 follower
-
-
1971 06 28 RNI 2017-2032 NSGDX - Fire Bomb Attack [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
2eopeningradioseagull0701197421002200a [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 648 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] © Stichting Norderney Ik denk dat ik er nog een paar heb, maar inmiddels heb ik zo goed als alle Tom Collins-opnames uit het archief geplaatst. Aanvullingen zijn uiteraard welkom.
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 706 weergaven
-
-
Vandaag bestaat het verschijnsel zeezender exact 60 jaar. Op zaterdag 2 augustus begon Radio Mercur uiteindelijk met haar uitzendingen vanaf de Cheeta. Uitzendingen begonnen om 18:00 uur. Echter... na 5 minuten gaat de zendbuis stuk en is het alweer afgelopen. Er wordt keihard gewerkt en 31 minuten later is het station terug in de ether. Alleen werd er de rest van de avond met beduidend minder vermogen uitgezonden, zodat veel luisteraars het FM geluid niet meer kunnen ontvangen. De eerste reclame is voor Flink afwasmiddel rond tien voor zeven die avond. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhou…
-
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Radio Noordzee - Soulshow - Ferry Maat - 02-12-1973 Wim
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vind in m'n archief een download van de History zeezenders door Ton van Draanen. Kan iemand mij er wat meer over "vertellen?". Ik kan het natuurlijk in m'n archief dumpen maar dat vind ik zo zinloos zonder iets meer info. 1. Over welke jaren gaat het ? Is het ooit op vinyl verschenen? enz. dank, Juul
-
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo, Hier is een opgenomen programma uit Rouen, Normandië, Frankrijk in 1978. Om in je serie '40 jaar geleden 'in te voegen als je het nog niet hebt! Met dank voor je uitstekende werk! Rod [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 977 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
We gaan verder met de Nederlandstalige service van Radio Caroline. Mocht je iets tegenkomen wat niet klopt, laat het dan even weten. En heb je aanvullende opnames? Deel deze dan met ons. 1 augustus 1979 We starten met 1 augustus 1979, vandaag 39 jaar geleden. Johan Visser had deze ochtend in Wekkerradio een linkup met Hilversum 1 waar Bart van Leeuwen het programma Ook goeiemorgen presenteerde. Johan maakt er de melding van aan het einde van het programma. Heeft iemand hier een opname van? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verbo…
-
- 58 antwoorden
- 14,3k weergaven
-
-
-
Uit Disc & Music Echo van 1 januari 1971. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Ik ben reclame banden aan het afluisteren en beschrijven, kom ik dit net tegen. Ik wist dit niet. Wel leuk. ©Stichting Norderney. (geldt ook voor de Facebook leners) [verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 2 followers
-