Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.200 discussies in dit forum
-
Zeezender pioniers, duimzuigers en mislukkelingen (48 foto's) © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Kan/wil iemand de tijden en presentatie erbij zoeken?
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Rond Pinksteren 2019 is het alweer 14 jaar geleden dat het stuk maritieme historie de haven van Harlingen binnenliep. In die 14 jaar is ongelooflijk veel tot stand gebracht, maar is de conclusie ook dat er nog erg veel werk in het verschiet ligt. De drijvende schoenendoos die in Harlingen aankwam was, om als disco te fungeren in Rotterdam, van allerlei zaken voorzien die er niet op thuishoorden en van veel eigenlijk onmisbare onderdelen ontdaan. De kleur was zo verschoten dat ze eerder roze dan rood leek en de kwalificatie “schip” was ver te zoeken. Door de inzet van vele vrijwilligers is door de jaren nagenoeg alle onnodige ballast verwijderd en zijn veel van de ve…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Hier nog een serie opnames die eerder beschikbaar kwamen , de geluidskwaliteit bewerkt for aging anorak ears. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Dag allemaal, Het overlijden van Adriaan Van Landschoot maakt nog maar eens duidelijk dat het zeezender gebeuren een uitstervend ras aan het worden is. Ik herinnerde me dat ik destijds in de jaren '70 de Joepie kocht met daarin de geschiedenis van de zeezenders. Die artikelen liggen intussen al meer dan 45 jaar stof te verzamelen op mijn zolder, dus waarom deze dan niet eens digitaliseren en delen met andere geïnteresseerde lezers ... De reeks heet "De odyssee van de radiopiraten" en is van de hand van Jean-Luc Bostyn van RadioVisie. Het begint in 1958 tot 1979. Het zijn 13 delen met telkens 3 pdf en 1 keer 4 pdf, in totaal zijn dit 40 pdf's. Aangezien ik buiten Wetransfe…
-
-
- 8 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] De datum van deze opname kan niet kloppen. Tussen 30 juli en 7 augustus was Mi Amigo uit de lucht. Wie weet de juiste uitzenddatum?
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
De ontvangst was niet geweldig van de uitzending met Rene de Leeuw. Datum en tijdstip niet bekend. Misschien dat iemand zin heeft om deze uit te zoeken? [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
-
1971-11-12 Lex Harding - De Lex Harding Show 1400-1500 [verborgen inhoud] 1971-11-12 Lex Harding - De Lex Harding Show 1500-1600 [verborgen inhoud] Met dank aan de Stichting Norderney gr jan V
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Caroline-19850220-0000-0400-FergieMcNeal-FionaJeffries
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik zie regelmatig Kolder Op Zolder Shows voorbij komen. Prachtig allemaal. Ik hou wel van dat soort gekke nachtradio. Nu heb ik in de nacht van 16-11-1973 een groot gedeelte van De Kolder op zolder show opgenomen. Met nog een ander deel, wat ooit is aangebonden (uploader onbekend), heb ik het geheel weer compleet gemaakt, de muziek hersteld en het geluid aangepast. Is hier misschien ook nog een originele complete opname van? Veronica - 1973-11-17 0000-0100 Kolder Op Zolder Show (nacht 16-11) Plus volgend programma? (Hersteld eigen opname plus ander gedeelte- Cdb mix) [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Heeft iemand deze uitzending in zijn archief? Zo ja, kan die dan hier gedeeld worden?
-
-
- 11 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] © Stichting Norderney
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
HI to all I am searching this episode. Waiting help. 1976.01.14 14:56-16:00 Voice of Peace – Phil Bright show Thanks Jorge
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan wijlen Jan Kat en Jean -Pierre Legein [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Tom Collins met de Tom Collins Show. Groet, Bertus veronica 1972 08-17 1000-1100 TomCollins - TomCollinsShow.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik kan het nog niet laten, best leuk al die zomerhits uit de jaren 60-75. Zitten ook heel wat mooie platen bij. Hoewel ik me soms afvraag hoe het op je cv zou staan als je bij je vaardigheden vermeld of je al dan niet een kikker van de kant kan duwen, de hele nacht kan dansen, het nieuws beluisterde in juli '74 aan zee etc. En wat is in vredesnaam toch een scoobidab??? Maar we beginnen thuis, met de Earrings die in week 34 van 1970 op 1 stonden in onze Veronica top 40. Overigens is de hele uitzending gevuld met platen die een notering hadden in week 34 van een bepaald jaar. Helaas kunnen we door ome Harry niet nog een keer week 36 doen........ Hoe alles aan elka…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Caroline-19730217-1200-1645-PaulDubois-BertBennett-PeterZonneveld-Flashbackshow-Onbekend-CountdownOfSound
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud] ( Archief Jan Kat † ) Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
In de Tv serie 'Volle Zalen' was het vanavond de beurt aan zanger/producer/songwriter Peter Koelewijn. Verslaggever Cornald Maas volgde hem in zijn woonplaats Eindhoven, de studio in Hilversum en tijdens een optreden in België. In de reportage spreekt Koelewijn lovend over radio Veronica(begint op 17.28). Het was het station om zijn platen onder de aandacht te brengen. Peter was er kind aan huis en met Rob Out ontstond een hechte vriendschap. Die werkte echter in zijn nadeel, omdat Rob Out zo integer was, dat hij de platen van Peter niet wilde draaien om de schijn van vriendjespolitiek te vermijden. Koelewijn heeft Rob Out er van kunnen overtuigen…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-