Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by martinja,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Toen ik de eerste show beluisterde vertoonde mijn Music Bee Met veel dank aan Ben Meijering Het bijzonder hiervan vind ik wel dat het in een Nederlands blad is gepubliceerd en op z'n Nederlands over een Engelse zeezender

2. Started by Jan-Fre,

Tot nu toe voor mij totaal onbekend, maar van Bert Alting kreeg ik een link doorgestuurd met Ronan in een Amerikaanse variant van Wie van de drie. Herken jij de 'echte'?

3. Started by ruudam,

Zagen we toch gisteravond Herr Bollier, de helft van MeBo, in hoogst eigen persoon in een documentaire over Lockerbie op het ZDF. MEBO zou de timer geleverd hebben, werd opgevoerd als Zwitsers bedrijf, maar de link met RNI werd compleet gemist, dus ook niet dat de Mebo2 aan Khadaffi is verkocht, en de andere MEBO activiteiten in Libie, terwijl Libie en Lockerbie zwaar verband hebben. Overigens was de conclusie van het verhaal dat Iran achter de aanslag zat, als vergelding voor de aanslag va de Amerikanen op een Iraans passagiersvliegtuig. Lockerbie zou een samenwerking tussen alle grote terroristische clubs, Iran, Libie en de Palestijen, zijn geweest.

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  4. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] Evenals bij de vorige opname van Caroline van dezelfde datum heb ik deze opname niet gesplitst in uren/stukken.

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  5. Een Windkracht 4 tot 6 met Jan Veldkamp. Gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  6. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

7. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1k weergaven
  8. Started by Vincent,

Rob Hudson, Marc Jacobs, Paul de Wit en Tony Allan. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  9. Started by Vincent,

Een 'drie kwartiertje' van 10 jaar geleden. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  10. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein en wijlen Jan Kat (Jon Anderson) Delmare - 00001978 - 0900-1000 Uur - Rob Van Der Meer- De Muziekfabiek -- Prodihaag Cassette Service [verborgen inhoud] DelMare - 03071979 - 0900-1000 Uur - Rob Van Der Meer - Muziekfabriek [verborgen inhoud] Delmare - 04071979 - Verzoeking Met Ronald Bakker - Rob Van Der Meer - Peter Van Der Holst [verborgen inhoud] DelMare - 06061979 - 1200-1300 Uur - Rob Van Der Meer En De Marine Langzij [verborgen inhoud] DelMare - 08071979 - 1200-1300 Uur - Kees Mulder - Sunday Speci…

11. Started by Vincent,

Caroline Martin en Rob Harrison [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  12. Started by Vincent,

De Top 69 van 1969. De lijst vind je [verborgen inhoud]. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

​Vanmiddag van 16.00uur tot 17.00uur een speciale live uitzending vanwege van de 1ste uitzending van Radio Caroline op 28 maart 1964. Presentatie: Archie Buildman. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

14. Started by Vincent,

Twee niet gedateerde opnamen uit april 1985. Iemand die ze kan dateren? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  15. Started by scotty,

Andy Archer and Norman Barrington share the Night Shift on January 20th 1973. 0255-0355 [verborgen inhoud] 0355-0435 [verborgen inhoud] Thanks to Vincent for converting the cassettes.

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  16. Started by Vincent,

Een wat oudere 'drie kwartiertje' uit 1966 met Keith Hampshire en Steve Young [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  17. Classic Albums Documentaire Vandaag om 21:10 uur Classic Albums The Who: Sell Out Dit conceptalbum uit 1967 bestaat uit een verzameling van nummers vermengd met zelfverzonnen commercials. In navolging van het album wordt deze aflevering vormgegeven als een uitzending van een piratenzender en een dj vertelt over de ontstaansgeschiedenis van het album. Daarnaast bevat het programma nieuwe interviews met Pete Townshend en Roger Daltrey, archiefbeelden en wordt er ingezoomd op het belang van piratenzenders en de gebeurtenissen in 1967.

18. Radio Monique [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  19. Started by Henk-Anna Loog,

Het loopt weer tegen 31 Augustus aan en de cowboys op marktplaats worden weer actief... Man, ik kan me hier gruwelijk aan ergeren. Jullie ook? Ze hebben een bandje en dan denken ze dat ze de "heilige graal" hebben, maken er 4 kopietjes van en... verkopen maar. Ergerlijk..... Henk Kruize

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  20. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  21. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  22. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  23. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  24. Zijn deze opnames ingekort of zijn het langere opnames?

25. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.