Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Toen ik de eerste show beluisterde vertoonde mijn Music Bee Met veel dank aan Ben Meijering Het bijzonder hiervan vind ik wel dat het in een Nederlands blad is gepubliceerd en op z'n Nederlands over een Engelse zeezender
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Tot nu toe voor mij totaal onbekend, maar van Bert Alting kreeg ik een link doorgestuurd met Ronan in een Amerikaanse variant van Wie van de drie. Herken jij de 'echte'?
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Zagen we toch gisteravond Herr Bollier, de helft van MeBo, in hoogst eigen persoon in een documentaire over Lockerbie op het ZDF. MEBO zou de timer geleverd hebben, werd opgevoerd als Zwitsers bedrijf, maar de link met RNI werd compleet gemist, dus ook niet dat de Mebo2 aan Khadaffi is verkocht, en de andere MEBO activiteiten in Libie, terwijl Libie en Lockerbie zwaar verband hebben. Overigens was de conclusie van het verhaal dat Iran achter de aanslag zat, als vergelding voor de aanslag va de Amerikanen op een Iraans passagiersvliegtuig. Lockerbie zou een samenwerking tussen alle grote terroristische clubs, Iran, Libie en de Palestijen, zijn geweest.
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] Evenals bij de vorige opname van Caroline van dezelfde datum heb ik deze opname niet gesplitst in uren/stukken.
-
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Een Windkracht 4 tot 6 met Jan Veldkamp. Gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Rob Hudson, Marc Jacobs, Paul de Wit en Tony Allan. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Een 'drie kwartiertje' van 10 jaar geleden. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein en wijlen Jan Kat (Jon Anderson) Delmare - 00001978 - 0900-1000 Uur - Rob Van Der Meer- De Muziekfabiek -- Prodihaag Cassette Service [verborgen inhoud] DelMare - 03071979 - 0900-1000 Uur - Rob Van Der Meer - Muziekfabriek [verborgen inhoud] Delmare - 04071979 - Verzoeking Met Ronald Bakker - Rob Van Der Meer - Peter Van Der Holst [verborgen inhoud] DelMare - 06061979 - 1200-1300 Uur - Rob Van Der Meer En De Marine Langzij [verborgen inhoud] DelMare - 08071979 - 1200-1300 Uur - Kees Mulder - Sunday Speci…
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Caroline Martin en Rob Harrison [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
De Top 69 van 1969. De lijst vind je [verborgen inhoud]. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Vanmiddag van 16.00uur tot 17.00uur een speciale live uitzending vanwege van de 1ste uitzending van Radio Caroline op 28 maart 1964. Presentatie: Archie Buildman. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Twee niet gedateerde opnamen uit april 1985. Iemand die ze kan dateren? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Andy Archer and Norman Barrington share the Night Shift on January 20th 1973. 0255-0355 [verborgen inhoud] 0355-0435 [verborgen inhoud] Thanks to Vincent for converting the cassettes.
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Een wat oudere 'drie kwartiertje' uit 1966 met Keith Hampshire en Steve Young [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Classic Albums Documentaire Vandaag om 21:10 uur Classic Albums The Who: Sell Out Dit conceptalbum uit 1967 bestaat uit een verzameling van nummers vermengd met zelfverzonnen commercials. In navolging van het album wordt deze aflevering vormgegeven als een uitzending van een piratenzender en een dj vertelt over de ontstaansgeschiedenis van het album. Daarnaast bevat het programma nieuwe interviews met Pete Townshend en Roger Daltrey, archiefbeelden en wordt er ingezoomd op het belang van piratenzenders en de gebeurtenissen in 1967.
-
-
- 6 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Het loopt weer tegen 31 Augustus aan en de cowboys op marktplaats worden weer actief... Man, ik kan me hier gruwelijk aan ergeren. Jullie ook? Ze hebben een bandje en dan denken ze dat ze de "heilige graal" hebben, maken er 4 kopietjes van en... verkopen maar. Ergerlijk..... Henk Kruize
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Zijn deze opnames ingekort of zijn het langere opnames?
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-