Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
Voice of Peace 1540 20-04-76 Crispian St John 13.19 - 14.00 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick") Robin
-
- 0 antwoorden
- 993 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 993 weergaven
-
-
1 juni 20.00-22.00. Herhaling: woensdagavond, 21.00-23.00 uur. Oef, wat een kwaliteit weer dit eerste uur. Het begint al sterk met The Beach Boys en de b-kant van hun hit I Get Around, Don't Worry Baby. Veel grote namen, die voor zichzelf spreken, zoals Bobby Vee, Ray Charles, The Ronettes en Dionne Warwick. Maar vandaag even vooral aandacht voor de kleine namen. Ik bedoel maar, Round Robin, The Rally Packs, The Pixies Three of The Four-Evers. Ooit van gehoord? Die Robin brengt aan aanstekelijk dansnummer uit, waar de (grote!) namen van Sloan, Barri en Jack Nitzsche achter staan, niet de eersten de besten. The Rally Packs opereren in de stijl van Jan & Dean, wie kan …
-
- 0 antwoorden
- 993 weergaven
-
-
met Tony Houston, Joop Verhoof en Bert Bennett. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 993 weergaven
-
-
RNI 220 12-08-74 Don Allen 20.00-21.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6EDEPK6WUW3S.mp3 (Dank aan "jepatrick") Robin
-
- 1 antwoord
- 993 weergaven
-
-
Top 40 en Tipparade - 13 maart 1965 Super de Luxe Multicolor Het klinkt als de promotie voor een film, maar we hebben het hier over een hoesje. Kijken we tegenwoordig heel anders tegenaan in ons digi, gratis download, tijdperkje. Een super de luxe Multicolor hoes met erin de nieuwe van Rocco. Een cover van de Bambi’s Melancholie. We kunnen het ons niet meer exact herinneren, maar vermoedelijk zijn we direct naar de platenboer gerend. De nummers met * stijgen snel De eerste versie van een stipnotering kende andere spelregels dan nu. Anno 2004 is een stijging van 3 plaatsen voldoende voor een stip, in de Top 10 zelfs 1 plaatsje. In de 1965 Top 40…
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19760323-1500-1600-JanVanDerMeer
-
Some 45 years ago the first Radio Mi Amigo programme appeared on 1187 khz using the name Station 385. Plenty of Suzy Wafels, Joepie and records from the Gnome publishing house all owned by Sylvian Tack. The dj was Bart Van De Laar. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 992 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 992 weergaven
-
-
Twee uur Tom Hardy met de 19tig show [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 992 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] De opname komt uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 992 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Syd 06-03-1962 19-01-1966 Fragments From The Net [verborgen inhoud] Radio Syd 30-06-1961 Geen Verdere Gegevens [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 992 weergaven
- 2 followers
-
-
leden, ben op zoek naar een twee tal artiest en titel van de begin introotjes die gebruikt zijn als begin start op RADIO MERCUR hopelijk komt er iets uit rollen johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 992 weergaven
-
-
In de laatste van 2014 en de eerste van 2015, een uur lang nummers die het in de top 40 van 2014 net niet haalden, verrassend soms want het waren lang niet onbekende nummers van de diverse bands. Soms waren ze zelfs in de originele top 40 uit de jaren van toen hoger genoteerd dan de nummers die het in de NB top 40 van 2014 wel haalden. Een uur lang proberen de platen je weer te verleiden voor jouw stem . Nog niet een lijstje ingestuurd voor de Nederbeat top 40 van 2015? Hier lees je hoe je dat alsnog kan doen: [verborgen inhoud] Veel lusterplezier! Bij deze ook, vanuit studio Noviomagus waar Nederbeat zojuist werd opgenomen, een ZAAAAAALIG uiteinde en een …
-
- 0 antwoorden
- 992 weergaven
-
-
1969-03-11 0800-0900 EddyBecker-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1973-03-11 1900-1930 LexHarding-Beatles-Story-afl13 [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V
-
-
- 2 antwoorden
- 992 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio London - 19661227 - xxxx-xxxx - Tommy Vance - London Fab 40 [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 992 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 992 weergaven
-
-
CarolineSouth11021967MikeAhern1003 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 992 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik was vandaag doende om m'n archief wat te bewerken en kwam deze tlx van "ons" tegen van 12 mei 1973. Het deed mij terug denken aan de woorden van Hans Wiegel (VVD) die ik in m'n latere TROS jaren wel eens tegen kwam en als ik dan met hem in gesprek raakte over het verdwijnen van "mijn" Veronica hij zei : "meneer Geleick, da's nou politiek, luisteren maar gewoon je eigen gang gaan…..". Op 18 april 1973 kwam ook een eventuele "Luxemburg status" ter sprake. Achter de schermen was dat een VVD voorstel. Dus Veronica ging mee met dat voorstel. Zie de tlx van 12 mei 1973. De afloop ( zie antwoord van Wiegel hier boven ). scan: © Stichtin…
-
- 4 antwoorden
- 992 weergaven
- 1 follower
-
-
Uit het archief van een befaamd ex-DJ van Radio Monique: 2 cassettes met opnames van Radio Veronica uit 1971. Een programma van Dick Klees - Goedemorgen van 02-01-1971. Met daarin o.a. interviews met Boy Edgar en Nina Simone (cultuur!) door Arend Langenberg. Misschien aardig om te vermelden is dat Arend's vader Willem destijds goed bevriend was met Nina Simone (zij noemde hem 'Big Willy') en volgens de overlevering heeft Nina Simone hem zelfs ten huwelijk gevraagd, een aanzoek dat hij heeft afgeslagen. En een programma dat Arend live vanaf de Norderney presenteerde, ook ergens uit 1971. Ondanks de slechte opname is duidelijk de HF inslag te horen als de microfoon open wor…
-
-
- 8 antwoorden
- 992 weergaven
- 2 followers
-
-
Elke dag luister ik in mijn "mancave" nog lekker naar wat leuke oude zeezenderopnames en dan waan je jezelf weer in die tijd.... Zo ook met deze opnames van Radio Mi Amigo, man, da's vandaag al weer 45 jaar geleden, daar zitten al weer de nodige generaties tussen. 1979 was een jaar waar ik goede herinneringen aan heb, wel was het een hele slechte zomer, in mijn 3 weken vakantie...regen, regen, regen en nog eens regen. Met de auto naar Scheveningen, radiocassette recorder meenemen en tijdens de strandwandeling Caroline of Mi Amigo opnemen... Jaszak vol met lege C60 bandjes die natuurlijk bij thuiskomst direct beluisterd werden. Mijn echtgenote zag het met lede ogen aa…
-
-
- 3 antwoorden
- 992 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 992 weergaven
-
-
Caroline 558 16/04/90 Ricky Jones 0022-0030 Rico 0030-0152 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 991 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 991 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Vond nog wat Atlantis jingles and commercials uit Oktober 1973
-
- 0 antwoorden
- 991 weergaven
-