Geplaatst 11 uur geleden11 u. Populair bericht Er waren op Radio Atlantis in 1974 maar 2 live DJ's en dat was onze eigen Peter "Piet" de Vries en Rob Ronder, van die laatste deel ik een opname met jullie die ik net beluisterde. Rob Ronder was nou niet bepaald de beste DJ en het ochtendprogramma dat hieronder staat is wat "rommelig", met vreemde geluidsfragment-jingles die misschien leuk waren op een "Pietje Piraat" maar hier absoluut de plank missloegen. En waarom bewaar je zo'n uitzending dan Beste Hendrik zul je me vragen, nou, gewoon als "archief" en omdat het een van de weinige Nederlandse live programma's was. Rob was de vervanger van onze eigen Piet de Vries en Rob Ronder maakt daar wat opmerkingen over op 35:26 en 52:01. GreatestHits RadioDigitale kopie "de buren in 2005" - CD-R "Atlantis disc-3 track-19"Radio Atlantis - 10 Juli 1974 - 0800-0853 - Rob Ronder -live-https://pixeldrain.com/u/YpBHnaKtFijne ZondagHenk Kruize 11 uur geleden11 u. bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst 11 uur geleden11 u. Auteur 2 minuten geleden zei Piet van der Vooren:Peter de Vries = Piet van der Vooren.Dat zei ik al..... "Onze Piet".Wat wel in mijn archief ontbreekt zijn Atlantis opnames van "Onze Piet", ik weet niet of jij ze nog hebt... maar ze zouden hier heel er welkom zijn. Fijne ZondagHenk
Geplaatst 10 uur geleden10 u. https://www.medianostalgie.nl/Zeezenders/artikelen/Rob_Ronder_1.htmlhttps://www.medianostalgie.nl/Zeezenders/artikelen/Rob_Ronder_2.htmlhttps://www.medianostalgie.nl/Zeezenders/artikelen/Rob_Ronder_3.htmlLeuk te lezen , Rob verteld hier ook over radio Andorra die oa een paar uur Nederlands zou gaan uitzenden, zijn daar opnamen van? 10 uur geleden10 u. bewerkt door Andree
Geplaatst 10 uur geleden10 u. Auteur 26 minuten geleden zei Andree:Rob verteld hier ook over radio Andorra die oa een paar uur Nederlands zou gaan uitzenden, zijn daar opnamen van?Bert Bennett heeft wel een tijdje daar programma's gemaakt.Henk
Geplaatst 10 uur geleden10 u. Bijgaand een artikel uit Freewave (2016) over mijn betrokkenheid bij Radio Atlantis. Met een link naar een deel van een radioprogramma van mij. freewave-481 Peter de Vries.pdf
Geplaatst 9 uur geleden9 u. 1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:Er waren op Radio Atlantis in 1974 maar 2 live DJ'sDat was in de zomer, maar in de winter (februari) was ook nog kort Gerard van Dam (van der Zee) live vanaf het zendschip te beluisteren.
Geplaatst 9 uur geleden9 u. Auteur 4 minuten geleden zei Robin Westhof:at was in de zomer, maar in de winter (februari) was ook nog kort Gerard van Dam (van der Zee) live vanaf het zendschip te beluisterenIk dacht dat Gerard niet live aan boord is geweest van de Jeanine om programma's te maken, er waren kort Atlantis programma's van Gerard, er zijn er maar een paar uitgezonden en die waren op tape opgenomen, ook waren er een paar tapes van Gerard niet bruikbaar, hij gebruikte een oude Atlantis tape van Bert Bennet om zijn show op te nemen. Nou waren de oude tapes van Atlantis in Oostburg op 2-sporen opgenomen en Gerard nam zijn programma op met een 4-sporen recorder en toen die tape aan boord werd uitgezonden, ook via een 2-sporen Revox, hoorde je kort Gerard zijn programma met op de achtergrond het oude Bert Bennett programma. Bemanningslid Ron de Loos nam daarna het programma over.Voor zover ik weet, heeft Gerard alleen in Januari 1973 live programma's gemaakt op Caroline.... totdat Ronan hem eruit schopte.Dus.... maar ik kan er natuurlijk langs zitten, het is allemaal al 52 jaar geleden en het menselijk geheugen is soms "selectief", ik hoorde Tineke ooit in een interview zeggen dat het Veronica schip aan twee ankers lag, eentje voor en eentje achter.... niet dus.. en Hans Verlaan maakte het helemaal mooi, toen Caroline op 19 Maart 1980 uit de lucht ging omdat het schip zinkende was, toen zag Hans, ik citeer hem in een interview.. "Toen Caroline afscheid nam zag ik toen ik bij de trap naar beneden van de Caroline studio, de LP's al in het water drijven..".GroetHenk Kruize 9 uur geleden9 u. bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst 7 uur geleden7 u. Over Rob Ronder gesproken, hier hoor je hem 10 jaar later:pixeldrainRadio Continu Salespromo Alfons Jagtman alias Rob Ronder.mp3This file has been shared with you on pixeldrain Radio Continu Salespromo Alfons Jagtman alias Rob Ronder
Geplaatst 5 uur geleden5 u. Ik dacht dat Gerard niet live aan boord….Gerard was begin februari 1974 inderdaad aan boord van de Jeanine tijdens de test op 201 meter. Hij is te horen terwijl hij een liveprogramma presenteert en een praatje maakt met Steve England.Thanks Google Translate 😃 5 uur geleden5 u. bewerkt door scotty
Geplaatst 3 uur geleden3 u. 5 uur geleden zei Henk-Anna Loog:Voor zover ik weet, heeft Gerard alleen in Januari 1973 live programma's gemaakt op Caroline.... totdat Ronan hem eruit schopte.Ook al in december 1972 voor Radio 199/Caroline.De tape programma's op Atlantis waren eind december 1973 en januari 1974.Zijn live programma's vanaf de Jeanine dus in februari 1974.Later die maand werd hij ontslagen door Adriaan van Landschoot.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.