Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Roel Dickse,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 976 weergaven
  2. Started by Jan van Weeterloo,

Welgemeende excuses, 6 nummers uit Groningen klopt niet: Een tot de criminaliteit vervallen lid van de adelstand tettert in mijn gedachten: UILSKUIKEN, FRIKANDEL, ZAK PATAT, LOEMPIA!!!!!!En terecht, want Cuby en the Blizzards komen uit Grolloo, en zoals een Groningse connectie (waar ik vanwege hun fan zijn van C+B de band automatisch aan Groningen verbind) mij al melde: is die plaats nog steeds niet geannexeerd door Groningen maar is 100% DRENTHE!!! Met excuses aan Drenthe en medeleven voor Groningen dat deze band niet uit hun provincie komt (maar.... zij hebben dan wel weer de Ro-D-Ys, ook niet mis.....).

• 3 antwoorden
    • 976 weergaven
  3. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze dag op [verborgen inhoud] RNI is off the air until 7.45 this morning and went off again for a few seconds at 12.35. Ferry Maat interviews the Symptoms on his programme. Throughout the day, there is an announcement for a Dutchman who is on holiday in England to contact a Dutch hospital. News this evening is read by Dave Rogers and Mike Ross.

• 2 antwoorden
    • 976 weergaven
  4. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein\ Monique - 19850621 - 1800-1900 - Water Simons [verborgen inhoud]

5. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 976 weergaven
  6. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI - 19730000 - 0000-0200 - Robb Eden - The Contemporary Music Show [verborgen inhoud]

7. Seagull 1973.09.23 0022-0124 Tony Allen & Bob Noakes [verborgen inhoud]

8. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

De top 40 van 27 september 1975 begint vandaag met nummer 13, maar normaal gesproken zou hij bij 40 moeten beginnen, voorafgegaan door de alarmschijf. Misschien is de volgorde van de uitzend-uren door elkaar geraakt of is er wat anders aan de hand? Ik ben benieuwd of het volgende uur wel met nummer 40 begint, zodat we niets hoeven te missen.

• 4 antwoorden
    • 975 weergaven
  9. Radio London 266 12-07-67 Perfumed Garden John Peel 0.00-01.20 (één kanaal) http://www.mijnbestand.nl/Bestand-464FX8FRZBU6.mp3 (Dank aan DuffPaddy) Met muziek van o.a. Donovan, Howlin' Wolf, Velvet Underground, Simon and Garfunkel, Jeff Beck, Jimi Hendrix Experience, The Mothers of Invention, John Mayall's Bluesbreakers en The Beatles. Robin

• 4 antwoorden
    • 975 weergaven
  10. Started by scotty,

Dear All, My disk that has this hour recorded has gone kaput!!!! Could somebody please supply the hour in question to complete the days broadcast. Many thanks Ian

• 2 antwoorden
    • 975 weergaven
  11. Started by Vincent,

Bijna 40 minuten Wekkerradio met Hugo de Groot. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 975 weergaven
  12. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 975 weergaven
  13. Started by Drumbeat,

Caroline Overdrive 963 John Tyler 0305-0400 22/12/86 [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 975 weergaven
  14. Monique Intl 963 Dutch MOA Flashback 31/08/86 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 975 weergaven
  15. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

We zijn er uit ​Onder begeleiding van mevrouw de rechter zijn we tot een goede oplossing gekomen mbt een verschil van inzicht dat gerezen was tussen Veronica Merken bv - Veronica-SKY en de Stichting Norderney. Hier een foto van het Norderney team na afloop. vlnr. Niels Zak-Ad Bouman, raadsman Willem van der Meer der Walcheren, Juul Geleick foto:© Harm ten Brink - Bedrijfsfotograaf. … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/we-zijn-er-uit

• 1 antwoord
    • 975 weergaven
  16. Started by Drumbeat,

Caroline 558 John Lewis 0720-0850 29/09/86 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 975 weergaven
  17. Started by martinja,

Met dank aan Stichting Norderney en Radio 192 Flashbackshow160203196910001100KoffietijdmetTineke [verborgen inhoud] Flashbackshow162909197115001600MuziekexpresLexHarding [verborgen inhoud] Flashbackshow170801197008000900OokgoedenmorgenTomCollins [verborgen inhoud] Flashbackshow172406197315001600VaakzondagmiddagmatineeKlaasVaak [verborgen inhoud]

18. De bron van deze opname is bij mij niet bekend, komt uit een verzameling opnamen, die ik lang geleden 's heb gedigitaliseerd. Een prachtige JMHW met een platenkeuze, die mij bijzonder in de smaak valt. Ik heb er met veel plezier naar zitten luisteren. Over de datum ben ik niet helemaal zeker, ik baseer dat op een notering van Psychotic Reaction van de Count Five in de Billboard Hot 100 (nummer 42) die week. Opname verwijderd, is al door iemand anders geplaatst (zie hieronder).

19. Started by Jan-Fre,

Ik heb Vincent gisteren een grote tas vol cassettes gebracht. Nu reeds zijn er al een aantal overgezet naar MP3. Ik laat jullie meesnoepen. RNI-19710331-0800-0900-TonyAllan-Breakfastshow http://www1.zippyshare.com/v/29099376/file.html RNI-19710403-0830-0900-TonyAllan-Breakfastshow http://www1.zippyshare.com/v/26303615/file.html RNI-19730902-1001-1058-MarcVanAmstel-Buitengaats.mp3 http://www31.zippyshare.com/v/87055934/file.html RNI-19730930-1400-1500-NicoSteenbergen-Zondagmiddagtoestanden http://www24.zippyshare.com/v/72610673/file.html Enjoy! Jan-Fré (en natuurlijk Vincent)

• 2 antwoorden
    • 975 weergaven
  20. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 975 weergaven
  21. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein voor het opnemen en uploaden [verborgen inhoud]

22. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 975 weergaven
  23. Started by Steksis,

Hi have not listened to this it may be Tom Anderson enjoy [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 975 weergaven
  24. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 975 weergaven
  25. Na de inval van de Nederlandse autoriteiten had Caroline het, qua inkomen, erg moeilijk, het was gewoon wachten totdat het niet meer verder kon. Dat was op 5 November 1990 toen Neil Gates de laatste show voor de dag presenteerde en het station sloot. Een herstart als "vrije zeezender" zou er nooit meer komen. Onlangs zag ik op sommige sites dat dit uur voor veel geld wordt aangeboden, jammer dat het zo moet... ik deel 'm met jullie. Neil Gates Radio Caroline 5 November 1990 00:03-01:00 [verborgen inhoud] Keeping the dream alive.... Henk Kruize

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.