Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Bladerde even door een oud mapje op mijn laptop...........
-
- 12 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 4 antwoorden
- 960 weergaven
-
-
Hier de 4 uur durende uitzending op 192tv van 50 jaar ABTT. Mp4 file, 2.82gb. [verborgen inhoud] Laurens
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de week kreeg ik de vraag van Jan van Veen of ik wist wanneer de eerste uitzending van Candlelight in 1967 werd uitgezonden? Op onze website schreef ik er dit over: [verborgen inhoud] Maar volgens Ad klopt dit niet…………..Hoe ik er aan kom weet ik niet meer. Ik kan er in ons archief niks van terug vinden. Volgens Jan eerst vrijdag avond en later volgens Ad op Maandag. Ik heb alle programma schema's door gelopen, maar geen spoor van candlelight. Nou vond ik het programma toch al niks maar………….Ik denk dat ik één van de weinige was. Heeft iemand enig idee ?
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Hierbij het eerste uur van Radio Mi-Amigo 259 met Wil van de Steen. Bandje ooit eens gekocht bij de Zeezenderdag in Haarlem. Radio Mi-Amigo 1-1-1974 openings uur Wil van der Steen (studio). [verborgen inhoud] Have Fun Mart538
-
- 0 antwoorden
- 693 weergaven
-
-
Nu de verkiezingen voor de deur staan is hij vrijwel dagelijks in het nieuws. Henk Krol van 50 Plus. En die had een radioprogramma op Radio Monique in het voorjaar van 1985: Blij Het Weekend In. Het werd een tijd iedere week uitgezonden op vrijdagavond tussen 18 en 19 uur. Is er iemand die kan vertellen wat de achtergronden van dit programma waren en hoe het op Radio Monique 963 terechtkwam? Leen wellicht.....?
-
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Op 20 mei wordt in Harlingen de Radio Day gehouden. Veertig jaar eerder werd in de week van 20 mei op Radio Mi Amigo de Top 50 uitgezonden. Wie oh wie heeft er opnamen van gemaakt en wil die beschikbaar stellen voor een reconstructie van de lijst? Graag dan even een reactie.
-
- 18 antwoorden
- 4k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Mi Amigo eerste uur 1979 met Ton Schipper [verborgen inhoud] Radio Mi Amigo eerste uur 1979 -2 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...
-
- 76 antwoorden
- 21,9k weergaven
-
-
Ik zie in het archief van Oom Bull deze brief. Hij-zij is afkomstig van de Stichting Veronica Schip in Dordrecht. Heeft iemand wat meer info tbv van ons archief. Dank, Juul
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ik heb nog een uitzoektape met zeezenders uit de jaren 60. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 30 antwoorden
- 3,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique, 16-4-1985, Stan Haag, 18-19 Jukebox 1e keer [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
- 1 follower
-
-
1969 R Veronica Int 2000-2100 Robbie Dale [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 752 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 625 weergaven
-
-
Op het risico af de opvolger van Cees van Zijtveld te worden genoemd..... (de Flip van de flipside) deze week in Nederbeat op 192: de B-kantjes van de Nederbeat top 40 aflevering 2017. De mooie en minder mooie kanten van de muziek, pareltjes en afraffelwerk. We beginnen bij de nr1, en komen tot en met nummer 20.... u is gewaarschuwd Zaterdagavond 25 februari en 4 maart om 19.00 uur op www.192radio.nl
-
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
Hier weer en digitaaltje uit het Cassette tijdperk. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vond in m'n LP's een LP vol met electronische muziek. En daarop kwam ik dit tegen. Er staat mij zoiets van bij dat we dat bij Veronica gebruikt hebben…maar waarbij ? [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 915 weergaven
-
-
Vanaf vrijdag 3 maart 19.36 uur bij [verborgen inhoud] De samenvatting van 50 jaar ABTT in Nijkerk. Met o.a. Lex Harding, Tineke, Bart van Leeuwen, Erik de Zwart, Juul Geleick, Will Luikinga, Karel v.d. Woerd, Hans Hogendoorn, Johan v.d. Kolk, Hans van Velzen, Ronnie Tober, José, Ben Cramer, De Deurzakkers, Peter Koelewijn, de fanclub, Bert van Breda.Presentatie Ad Bouman. Interviews Wim v.d. Water. Anderhalf uur TV op z'n ABTT.
-
- 0 antwoorden
- 773 weergaven
-
-
Zo kom je nog eens wat tegen als je aan het uitzoeken bent. Radio Mi amigo 18-1-1976 6 tot 7 uur Tim Ridder Ook goedemorgen. [verborgen inhoud] Have Fun Mart538
-
- 19 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Goedendag internet radiocafébezoekers, Is er toevallig iemand die de start van Radio Newyork Int (vanaf de MV Sarah) uit 1987 heeft? Het zou moeten beginnen met "Come on Down to my Boat" van Every Mother's Son. Groeten, Jan
-
- 2 antwoorden
- 891 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vond bij het opruimen een boekje dat ik kreeg bij mijn toenmalige heel goede Sony draagbare wereldradio, de eerste met micro PLL synthesizer afstemsysteem ICF-7600D geschreven door C.J. Both en daar staat waarempel ook Caroline bij... (boek is uit 1985)
-
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Beste medewerkers ik had altijd een url in mijn mediaspeler en kon dus gewoon altijd in vol hd naar Norderney TV kijken. Maar nu is het gestopt, men verwijst ons naar [verborgen inhoud] maar dat is leuk voor een pc maar niet voor mijn mediabox De link begon met rtmp://server-26.stream-server.nl:1935 wat is nu het nieuwe adres?
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Deze week heel wat mooi materiaal opgehaald bij een zeezenderliefhebber. O.a. deze cassette. Is vast niet uniek en zal ergens wel vaker te horen zijn geweest, maar ik vond het wel een leuke om te delen. De nooit uitgebrachte LP door het Nederlandse DJ-Team van Radio Caroline. "Radio Caroline komt terug" Met o.a. Kas van Iersel, Erik de zwart, Annette van Trigt (Caroline in een uitzending van Veronica op Hilversum 1), Ben Bode, Eddy Keur en Ton v.d. Velde. Ik heb de links aangepast naar zippyshare, maar ik krijg iedere keer een melding van Malware bites dus pas op. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Piet Treffers voor…
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Bij het doorbladeren van het boek Geschiedenis van Zeeland : de canon van ons Zeeuws verleden (2009) door Jan J.B. Kuipers viel mijn oog ineens op een foto van Bert Bennett in een radiostudio. Deze foto staat op pagina 185 bij het hoofdstuk De televisietoren in Goes. Bij de foto staat: 'Radiostudio van de Belgische zender Atlantis in de Nieuwstraat in Oostburg. Foto O. de Milliano, 1970, Zeeuwse Bibliotheek, Beeldbank Zeeland.' In het hoofdstuk wordt Radio Atlantis verder helemaal niet genoemd. Je vraagt je af hoe deze foto in dit boek komt. Was de schrijver op zoek naar een foto van radio in Zeeland en vond hij dit? Had hij enig idee waar het hierover ging? Zo te v…
-
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-