Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.305 discussies in dit forum
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 910 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 909 weergaven
-
-
Ik ben recent in bezit gekomen van zo'n mooi Radio Veronica radiootje (VR-608). Een mooie aanvulling van mijn collectie zeezender nostalgia. Maar ik weet eigenlijk niet zoveel van dat ding. is er iemand die enig idee heeft hoeveel van die dingen er zijn gemaakt (en verkocht)? En wat kosten ze destijds? Ik heb zelf het idee dat er niet zoveel meer zijn maar misschien vergis ik me daar wel in. Iemand die daar meer van weet? Groeten, Ron van der Meij
-
-
- 7 antwoorden
- 909 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
Hier nu de foto's van het kleine zeezender avontuur wat plaats vond pasen in het jaar 1999. Het getal 98 verrad het al het was een jaar eerder gepland maar ging toen wegens slecht weer niet door. We en hoofdzakelijk Stephan Kaiser hadden 15.000 gulden betaald aan Rederij Groen in Scheveningen. We hebben toen verschillende rederijen gevraagd en Groen had geen probleem ermee. Wat ons achteraf niet verbaasde, jaren later was Groen international in het nieuws omdat het door ons toen gehuurde ship, met naam Aurora voor de zeezender trip, voor de kust van Ireland opdook als abortus kliniek. We waren drie dagen langs de Nederlandse kust onderweg …
-
-
- 3 antwoorden
- 909 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
Ik wist dat ik ergens een cassette heb liggen met een opname van radio Caroline. Deze heb ik gemaakt in Assen op een Sansui R 707 receiver met ferriet antenne. De DJ zal vast wel bekent zijn en mss dat er iemand zelf het jaartal weet? Ik zelf denk van 1984? [verborgen inhoud] Theo
-
- 3 antwoorden
- 909 weergaven
- 1 follower
-
-
Monique-19860122-0700-1015-JanVeldkamp-WimDeValk-JoostDenDraaijer
-
- 0 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
Het vervolg op aflevering 1, opnieuw een uur lang zomerhits in Nederbeat op 192, uiteraard uit de periode 1960 tot 31-8-1974 () Veel grote en herkenbare hits, maar toch, wie herinnert zich nog black Lisa van Livin' Blues ('71), Railroadsong van April shower (ook '71) of Rob Hoeke's meesterwerk Margio uit 1966? Fris je zomer-geheugen weer eens lekker op en duik in de golven van herinnering, bij Nederbeat op 192, zaterdag, 19.00 uur. DISCLAIMER:De jufjes hier onder zijn er weer niet bij, maar wel een nummer van deze verzamelaar [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
Voor de genen die het wel van plan zijn maar nog niet hebben gedaan: De laatste week gaat in! Tot en met 8 januari kan je nog een lijst met jouw 10 favoriete Nederbeat nummers insturen. Stuur je lijstje naar wijdraaien@gmail.com Voorwaarden: -De opgegeven titel en artiest moeten vallen binnen de releasedata 18-4-1960 t/m 31-8-1974 -Uitsluitend artiesten van Nederlandse bodem... -Lijstjes zonder rangschikking op nummer (waarbij er vanuit gegaan word dat 1 het meest gewaardeerde plaatje is) kunnen niet in behandeling worden genomen omdat rangschikking een voorwaarde is om een top 40 samen te stellen -Aan de samen te stellen lijst zoals die word uitg…
-
- 1 antwoord
- 909 weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
CAROLINE NORTH 1964 07-04 1100-1200 JerryLeighton - TopDeck - SailingToTheIOM.mp3 [verborgen inhoud] CAROLINE NORTH 1964 07-04 1200-1210 TomLodge - MusicRoundLunchtime - SailingToTheIOM.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
Een Radio Delmare opname van een cassette zonder informatie: http://www71.zippyshare.com/v/72870855/file.html
-
- 1 antwoord
- 909 weergaven
-
-
Twee uur Ron West uit de beginperiode van Radio Monique. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19751220-1400-1527-PeterVanDam-100steTop50 De lijst van deze uitzending staat onderaan deze pagina: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 908 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 908 weergaven
-
-
Veronica 1973 10-15 0800-0900 TomCollins – OokGoeieMorgen [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
-
- 1 antwoord
- 908 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 908 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 908 weergaven
-
-
De eerste dagopening van Radio Monique. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 908 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Waarschijnlijk uit het archief van Douwe Dijkstra, maar ik weet het niet zeker.
-
- 5 antwoorden
- 908 weergaven
-
-
Bonnie denkt na of het helpt, terwijl de katten een magische mysterieuze ochtend beleven, ze vechten met Roek Willemze en die moet daar dan weer om janken…. Tussendoor word de zomer verheerlijkt door het hete zand aan de kust met Mariska maar ook met Bram, kortom, luisteren maar weer, een uur beat van eigen bodem!
-
- 0 antwoorden
- 908 weergaven
-
-
Radio Caroline Caroline-19871206-1011-1043-TonyPeters-(558kHz) Caroline-19871206-1338-1400-KeithFrancis-(558kHz) Caroline-19871206-1400-1439-KeithFrancis-(558kHz) [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 908 weergaven
-
-
​LIVE KIJKEN + ABTT-classics op videobeeld vanuit RockArt: Don 28 aug ± 17-18 uur t/m 23.00 uur en vrij 29 aug 11.00 uur t/m 18.00 uur ABTT Video: Woe t/m zaterdag 30 augustus 2014 (op de uren als er geen livebeeld is). Er draait nu een… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]