Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Jan-Fre,

Ik vond net een stukje Laser 558 achter een andere opname aan. Het komt uit de week van 24-30 augustus 1985. Vraag is: wie weet welke (vrouwelijke) dj dit is? [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 881 weergaven
  2. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server veel van hetzelfde merk ik, maar misschien zit er toch net wat leuks tussen, waarvan je denkt ..... ja R N I Captain Birthday [verborgen inhoud] R N I Duncan Johnson [verborgen inhoud] R N I Finish [verborgen inhoud] R N I Tony Allan [verborgen inhoud] Radio Northsea International 5 [verborgen inhoud] Radio Northsea International 6 [verborgen inhoud] Radio Northsea International 7 [verborgen inhoud] RNI 1A [verborgen inhoud] RNI 002 [verborgen inhoud] RNI 2A [verb…

3. [verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 881 weergaven
  4. [verborgen inhoud] Uit het archief van Achim Bruckner

5. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 881 weergaven
  6. Gegevens overgenomen van de cassette, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 881 weergaven
  7. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850827 - 1600-1700 - Walter Simons - Windkracht 4 Tot 6 [verborgen inhoud]

8. 1970 is voor mij een jaar waar ik persoonlijk heel fijne herinneringen aan heb, omdat ik al een paar jaar "met electronica knutselde" had mijn vader voor mij op zolder een leuke kamer gemaakt waar ik me naar hartelust kon uitleven met oude radio's, onderdelen, soldeerbout, bandrecorders, vele ja vele geluidsbandjes en nog veel meer "onmisbare radio zooi" zodat mijn toenmalige slaapkamer van "kingsize rommelhok" weer naar nette kamer transformeerde . De jaren daarna werd die zolderkamer mijn vaste hobby stek tot 1980 toen ik een eigen flat kreeg en ik daar in notime de kleinste slaapkamer tot mijn "radio mancave" omvormde... hoofdschuddend gade geslagen door mijn toenmali…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 881 weergaven
  9. Started by bert ree,

[verborgen inhoud] dit bericht is terug te vinden op Facebook.

• 0 antwoorden
    • 881 weergaven
  10. Started by Drumbeat,

Caroline 259 Brian Anderson 2100-2300 11 April 1974 [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 881 weergaven
  11. ik zoek diverse opnames ook bijvoorbeeld van de testuitzendingen (uit 1978)

• 0 antwoorden
    • 881 weergaven
  12. Started by Vincent,

Colin Peters met 3 om 3 op verzoek. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 881 weergaven
  13. RNI-19710710-2300-2400-StevieMerike - [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 881 weergaven
  14. Als je in 1985 op Zondag naar Laser 558 luisterde dan had je de "sixties sunday", heerlijke programma's waren dat en vele banden met opnames van Sixties Sunday komen bij mij nog regelmatig op de recorder om weer lekker terug te zijn in die tijd...................... Bij deze 2 downloads, eentje met Liz west, die helaas in 2002 veel te jong overleed, en van Tommy Rivers. De Eighties op hun "radio" best... Digitalisatie is van Harm Koenders. Laser 558 - 12 mei 1985 - 12:04-13:00 Liz west - Sixties sunday [verborgen inhoud] Laser 558 - 12 mei 1985 - 13:00-14:09 Tommy Rivers - Sixties sunday [verborgen inhoud] Fijne Zate…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 881 weergaven
  15. Started by Vincent,

Twee onbekenden en DL Bogart bij de herstart van Laser Hot Hits. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 881 weergaven
  16. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 881 weergaven
  17. Radio 558 [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 881 weergaven
  18. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Even een opmerking van mijn kant over Nostalgia van Francis Goya. De versie die ik hoorde, heb ik ook op een verzamelaar staan, maar het is niet de originele single-versie. Maar even zoeken op youtube, dan is ie wel ergens te vinden. En ik hoor dus net, dat de top 40 van 27 december 1975 niet meer wordt uitgezonden. Eerlijk gezegd heb ik liever dat de "vergeten" lijst van 31 december 1966 compleet met tipparade en al alsnog wordt uitgezonden.

• 2 antwoorden
    • 881 weergaven
  19. Started by Jan-Fre,

Op het moment van schrijven exact 33 jaar geleden uitgezonden: Radio Caroline 1979.12.30 14:00-16:55 19 tig show - Richard Thompson & Gangboord - Tom vd Velde http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IFVYOI37PT4Z.mp3 Jan-Fré

• 0 antwoorden
    • 880 weergaven
  20. Een van de regels waar Radio Veronica niet aan (zou) tornen was "Geen politiek en godsdienst", toch, noodgedwongen, moest men hier 1 keer van afwijken. Toen op Zondag 15 April de uitzendingen van Radio Veronica vanaf de Mi Amigo kwamen werd er voor een keer een religieus programma uitgezonden omdat Caroline dat contractueel verplicht was. Dominee Toornvliet maakte zelfs een speciale "Veronica preek". Leuk om weer terug te horen... Digitale kopie (17 Maart 2008) komt van Harm Koenders. Radio Veronica - Zondag 15 April 1973 - 10:30-11:00 uur Rob Out en Dominee Toornvliet - 11:00-11:04 Telesport [verborgen inhoud] Dominee Toornvliet, hij w…

• 0 antwoorden
    • 880 weergaven
  21. Kan iemand deze nogmaals voor mij uploaden, ooit in het verleden gemist. Groet, Bertus [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 880 weergaven
  22. Started by jan V,

1963-08-11 1100-1115 StanHaag-AsproSponserShow [verborgen inhoud] 1971-08-21 1200-1300 HansMondt-GoudVanOut [verborgen inhoud] 1972-08-11 2000-2100 ArendLangeberg-Will LuikingaShow [verborgen inhoud] 1973-08-11 1300-1500 RobOut-VeronicaTop40 [verborgen inhoud] 1974-08-11 1000-1100 BartVanLeeuwen-Koffietijd [verborgen inhoud] 1974-08-11 1200-1315 RobOut-Will Wil Wel-TomCollins-Fant [verborgen inhoud] 1974-08-11 1500-1600 RobOut-RobOutShow [verborgen inhoud] 1974-08-11 1600-1700 TomCollins-MuziekMuseum [verborgen inhoud] 1974-08-11 1700-1800 LexHarding-Hitbewust [verborgen inhoud] 1974-08-11 1900-1930 LexHarding…

23. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

24. Started by hans knot,

Ik doe het even in het Engels Mid December it was Christine Hatt who mentioned to us that her husband John Hatt was taken into hospital on December 1st with Pneumonia. It was in Wexham Park Hospital where he stayed the following weeks and was treated three times. Friday December 29th the sad news came in that John Hatt has lost his fight and died. John Hatt was known under deejay/presenter names as John Aston, John Stewart and Chris Stewart. Here was is to find on the Pirate Hall of Fame: John Aston was born in March 1943 in Maidenhead, Berkshire, and worked on a number of pirates under a variety of guises. He was first heard in 1965 on the lo…

25. Started by Vincent,

Marc Jacobs en Rob Hudson. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 880 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.