Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Van de Golden Radio NL server 1e Baken 16 met Marc Jacobs op Radio Caroline - 20 juni 1979 - 12-14h [verborgen inhoud] 15-04-1979 1253-1400 Herman De Graaf & Rob Hudson Start Caroline [verborgen inhoud] 15-04-1979 1514-1620 Tom Anderson & Herman De Graaf Start Caroline [verborgen inhoud] 15-04-1979 1619-1730 Rob Hudson & Ad Roberts Start Caroline [verborgen inhoud] 15-04-1979 1800-1900 Tom Anderson 1700-1800(uktime) Start Caroline [verborgen inhoud]

2. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 484 weergaven
  3. Radio Caroline 07 12 1979 1400 1500 - 19tig show [verborgen inhoud] 0712197915001600 [verborgen inhoud]

4. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 504 weergaven
  5. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] Een prachtige middengolf opname, zoals ik me middengolf in de vroege ochtend herinner uit de jaren '70. Inclusief de "atmosferische storingen"(zoals ik ze noemde).

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 993 weergaven
  6. Deze opnamen komen van een cassette van ANORAKS UK. De Jerry Leighton opname bestaan uit twee gedeelten. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 535 weergaven
  7. Started by scotty,

That stormy night 40 years ago when the Mi Amigo drifted and ended up within British waters. Simon Barratt 1800-1900 [verborgen inhoud] Simon Barratt 1900-2000 [verborgen inhoud] Simon Barratt & Michael Lloyd 2135-2205 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 815 weergaven
  8. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op R2R tape. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 243 weergaven
  9. Deze opname komt van een videoband van Continente 😉 Gelukkig gaf de videorecorder zelf op de band aan wat ik had geprogrammeerd (dag en tijd). Opgenomen van ASTRA. Je hoort Nick Solomon van 02:00-04:00, Colin Ward van 04:00-06:00 en daarna nog een stukje nieuws van QeFM. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 480 weergaven
  10. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Fons 09-12-1979 1500-1600 Paul de Wit afscheidsprogramma Caroline [verborgen inhoud]

11. Started by scotty,

From the good old Mi Amigo 0000-0100 [verborgen inhoud] 0100-0200 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 747 weergaven
  12. Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 576 weergaven
  13. Dit is een leuke opname, tijdens de overname van de Nederlandse Service (upstairs) op de Engelse Service ( downstairs) gaat er van alles mis en Richard Thompson ziet het even niet meer zitten. Leuke nostalgische radio voor de zeezenderfan. Even iets totaal anders.... ik bied het weer aan via Pixeldrain en voor de gebruikers van Pixeldrain: Per 26 Januari staan de bestanden nog maar 60 dagen online i.p.v. de tot nu gebruikelijke 120 dagen, op de pagina van Pixeldrain staat meer informatie. Radio Caroline - 1 Januari 1980 - 1540-1627 uur - Richard Thompson en Tom van der Velden. [verborgen inhoud] Fijne Vrijdag Henk Kruize

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 314 weergaven
  14. Twee Caroline opnames uit mijn digitale CD-R collectie en afkomstig van Oldies45 in 2008, Tom Lodge met een hitoverzicht uit Oktober 1964 en klaarblijkelijk waren deze 2 opnames bestemd voor Radio Syd. Weet iemand of deze ook echt op Radio Syd zijn uitgezonden??? Veel luisterplezier. Radio Caroline - 10 Oktober 1964 - Tom Lodge [verborgen inhoud] Radio Caroline - 17 Oktober 1964 - Tom Lodge [verborgen inhoud] Groetjes uit een regen- en stormachtig Geldrop Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 196 weergaven
  15. Zat net deze opname te beluisteren en het leek me wel leuk om die met jullie te delen, heb 'm een hele tijd geleden ook al eens aangeboden maar die link is al weer geruime tijd verlopen. Het programma heb ik zelf, in Geldrop, opgenomen van mijn "Greatz Page" (bouwjaar 1964) portable en een Philips N4307 bandrecorder. Paar jaar geleden nieuwe snaartjes en wat rubbertjes in de spoelschotels en nu doet ie het nog steeds! Caroline 10 Februari 1973 [verborgen inhoud] Veel luisterplezier met de "reborn" radio Caroline Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 405 weergaven
  16. Vandaag 53 jaar geleden, 10 Februari 1973, werd de eerste (jaren 70) "Caroline Countdown Of Sound" uitgezonden, het is een eigen opname die ik maakte van mijn Greatz Page ontvanger en met een Philips N4307 recorder, opgenomen in Geldrop. Er zitten wat edits in en af en toe is de zender uit de lucht, Ron doet ook een oproep voor de "tender met olie".... Vanaf een "Europa" geluidsbandje dat verkocht werd door "Ter Meulen Post". Enjoy..... Radio Caroline - 10 Februari 1973 - Caroline Countdown of Sound - Ron Dolman. [verborgen inhoud] Groetjes Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 209 weergaven
  17. Vandaag al weer 46 jaar geleden, en nog steeds luisteren we (d.w.z. de zeezenderfreaks) naar die oude programma's... Het is zoals Paul de Haan schreef, niet dat ze zo geweldig zijn of dat we uit ons dak gaan van de muziek, nee, gewoon om ons weer even "het gevoel van die tijd" te geven. En daar is niks mis mee..... Tien Januari 1980, samen met mijn echtgenote was het 10 dagen geleden dat we de sleutels kregen van ons eerste flatje en waren we druk aan het schilderen, behangen, naar meubelzaken om inrichting uit te zoeken en nog 1001 andere dingen. En de radio stond op Caroline... prima ontvangst had ik op de 5e verdieping van dat flatgebouw. Als ik luister naar die oude o…

• 0 antwoorden
    • 247 weergaven
  18. Soms zie ik hier ooit opnames aangeboden worden waarvan ik denk "He? Dat heb ik zelf nog ooit opgenomen.." Vooral na 1974 heb ik vele kopietjes van mijn opnames gemaakt voor zeezenderfans... en die kopietjes gaan dan "een eigen leven" leiden. Soms werden die ook weer gekopieerd en werd het kopie van kopie van kopie van kopie van kopie en soms nog veel verder, en dat ging nou niet bepaald ten goede van de geluidskwaliteit. Een opname die ik ooit hier voorbij heb zien komen was een opname van Caroline op 10 Maart 1973, ik hoorde dat de geluidskwaliteit van de gedigitaliseerde opname slechter was dan het origineel dus heb ik gisteren de band gedigitaliseerd waar de orig…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by Henk-Anna Loog,

De laatste dagen van Radio Caroline vanaf de "Mi Amigo", 10 Maart 1980. Mijn toenmalige echtgenote en ik hadden op 1 Januari `1980 de sleutels gekregen van ons eerste flatje waar we gingen wonen en bij al het werk wat we daar toen deden, schilderen, behangen en 1001 andere dingen om er een leuk stulpje van te maken, altijd stond de radio op Caroline. Verassend was dat er erg weinig storing op AM was dus dat was mooi meegenomen. De eerste dingen die klaar moesten zijn was slaapkamer en woonkamer.... en daarna... ja ja, een van de 3 slaapkamers werd mijn "radio shack", vol met platen, geluidsbanden en Zeezender herinneringen. Ik had binnen 2 weken ruzie met de woningbouwver…

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 524 weergaven
  20. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op R2R tape. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 202 weergaven
  21. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op R2R tape. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 192 weergaven
  22. Deze opname komt van een Compact Cassette van Alex uit Alkmaar. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 7 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Een jaar geleden heb ik deze opname ook al eens aangeboden maar de link is allang verlopen, dus in de reload, Stephen Bishop (=Johnny Lewis) op Radio Caroline, vandaag 46 jaar geleden.... Sweet memories Deze digitale opname heb ik ergens in 2005 van iemand gekregen, kan helaas niet meer terugvinden van wie... Radio Caroline - 11 Januari 1980 - 1700-1800 uur - Stephen Bishop (Opgenomen aan boord) [verborgen inhoud] Groetjes Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 197 weergaven
  24. Started by Ben,

Deze opname komt uit de verzameling van Alex uit Alkmaar. Het is opgenomen van de ASTRA satelliet, hoort dus eigenlijk niet bij zeezenders. Maar omdat de Enterprise, die evenals de ASTRA satelliet, zich in de ruimte begaf en ook een "schip" werd genoemd heb ik het toch maar in de categorie gezet van programma's van andere schepen 😉 [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 584 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.