Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.303 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 848 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 848 weergaven
-
-
Wat gaat de tijd toch snel.... Vandaag alweer 37 jaar geleden... Baken 16 - Herman de Graaf 12:00-13:00 [verborgen inhoud] Stuurboord - Rob Hudson 16:00-17:00 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 848 weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 848 weergaven
-
-
Rob Hudson, Ds Toornvliet en Martin Fisher. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 848 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet Bertus
-
- 2 antwoorden
- 848 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 1 antwoord
- 848 weergaven
-
-
Hallo allen, Ik digitaliseerde nog een video van Caroline in the seventies. Ondanks dat het een originele koopvideo was, is de beeldkwaliteit helaas erbarmelijk. Ik twijfelde daarom om deze hier te plaatsen, maar het bijhorend geluid en de fragmenten zijn gelukkig wel van redelijke kwaliteit. De intro was zodanig slecht dat ik deze in dezelfde stijl heb gerestaureerd, ondanks de kwaliteit hoop ik toch dat het geluid enige herinneringen boven haalt. De video staat hier online: Admin: video op verzoek rechthebbende verwijderd. Mvg, Frank
-
-
- 3 antwoorden
- 847 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 847 weergaven
-
-
-
- 1 antwoord
- 847 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 847 weergaven
-
-
Tony Windsor 3 uren uit 19650625 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Paul Kay 2 uren uit 19650625 [verborgen inhoud] Mike Lennox 1,5 uur 19671227 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Kwaliteit verbeterd ivm aging anorak ears. Paul de Haan.
-
-
- 1 antwoord
- 847 weergaven
-
-
-
24 AUGUSTUS 1964 1e uur Wat een heerlijk idee om weer eens Remember (Walking in the Sand) van The Shangri Las te mogen draaien. Veel nummers van de dames zijn lekker over-the-top; deze duurde in eerste instantie bijna 7 minuten, maar de paar minuten die overbleven zijn toch zeer de moeite waard. Direct daarna Wendy van de alweer 6e LP van The Beach Boys, ook al van die smakelijke muziek! En het uur was al zo lekker begonnen, met Summer Means Fun van Bruce and Terry. OK, we hebben hem eerder gedraaid, maar het is bij uitstek geschikt om iedereen in de goede stemming te brengen, vandaar. Orenspitser dit uur is het nummer Please Let Me Love You van een onbekend groepje d…
-
- 0 antwoorden
- 847 weergaven
-
-
Deze kwam ik zo los tegen - misschien weer een andere kwaliteit Radio Veronica 1-1-1974 Top 100 over 1973 Will Luikinga 2e uur [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 847 weergaven
- 1 follower
-
-
Zaterdag 25-1 om 19.00 uur is er weer een "normale" Nederbeat op 192 radio. Even afkicken na de NB top 40, maar we gaan gewoon weer ouderwets tekeer met diverse mooie platen uit de schatkamer van de vaderlandse popscene. Ik start met de plaat die ik in de demo van Nederbeat op 192 als eerste draaide toen het programma 3 jaar geleden begon. Verder een aantal 'bubble unders' van de lijsten die werden ingestuurd voor de Nederbeat top 40. Voor de 'bubble unders' heb ik een jingle gemaakt waar ik nog niet helemaal tevreden over ben, maar ze zijn wel herkenbaar in het geheel. Komt dus nog wat anders voor. En, ook een 'aardigheidje van de tijger' uitgevoerd door the Sh…
-
- 0 antwoorden
- 847 weergaven
-
-
Monique-19860715-1300-1500-MarkDeMast-MaartenDeJong Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 847 weergaven
-
-
Nog een tape, nu met Radio Caroline. De doos vermeld alleen de datum: 02-07-1977. Kan iemand deze voor ons uitzoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 847 weergaven
-
-
Paul de Wit met Gangboord [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 847 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 847 weergaven
-
-
Op 8 november 2008 sprak Luc de Groot met Adriaan van Landschoot tijdens de jaarlijkse radiodag in Amsterdam: Alle andere gesprekken en interviews van Radiodag 2008 kun je hier bekijken en beluisteren: [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 847 weergaven
-
-
Caroline 558 Johnnie Blackburn 09 June 1990 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 847 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 847 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI - 19711122 - 0000-0000 - RNI Terug In De Lucht Na Ankerbreuk [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 846 weergaven
- 1 follower
-