Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Juul,

Beste vrienden, Tijdens het "opruimen" van m'n archief kwam ik deze opname van Mi Amigo tegen. Hij is van 9 maart 1975. Verder weet ik er niks van en ik bewaar het ook niet. Maar voordat ik 'em wis ( ik heb er niks mee )………..hier is ie voor jullie. Ben wel een beetje benieuwd of het een hele bekende opname is. Groet, [verborgen inhoud]

2. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  3. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 692 weergaven
  5. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 842 weergaven
  6. Gast
    Started by Gast,

Laser 558 Story - Charlie Wolf

• 0 antwoorden
    • 820 weergaven
  7. Met dank aan de Stichting Norderney en RTV 192 Of er wat mee gerommeld is, weet ik niet, maar ik heb er wel enorm van genoten en ik vind het fijn als anderen dat ook doen 02-12-2001Flashbackshow2011-10-1966LunchmuziekmetJoostdenDr [verborgen inhoud] 02-12-2001FlashbackshowLexHardingWillluikinga [verborgen inhoud] 09-12-2001FlashbackshowEddyBecker [verborgen inhoud] 09-12-2001FlashbackshowStanHaagVandaag ivm zijn overlijden [verborgen inhoud] 16122001FlashbackshowLexShow [verborgen inhoud] 16122001FlashbackshowWeekendSuprese [verborgen inhoud] 23122…

8. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 4k weergaven
  9. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. Started by Poppelepee,

Alvast mijn excuus als ik dit in het verkeerde topic vraag. Ik ben jaren niet geweest en moet even de weg vinden om straks veel met jullie te kunnen delen. Waar kan ik geluidsbestanden het beste uploaden om die hier via een link te delen? En als ik een muziekstuk zoek wat Shazam niet herkent, mag ik dat hier ook delen, en zo ja... waar?E.e.a. komt van de zeezender Veronica, zowel de muziek maar vooral geluidsfragmenten en soms hele programma's Bedankt voor de hulp, groetjes, Frits

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 720 weergaven
  13. Monique-19850825-1500-1600-JanVeldkamp-Zondagmiddagmatinee [verborgen inhoud]

14. Started by hans knot,

Vandaag aflevering 3 geplaatst van de podcast serie over Sealand Apple podcasts: [verborgen inhoud] Spotify: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

15. Radio Monique [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  16. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  17. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

18. [verborgen inhoud] 192: 1805-1905 Johan Rood met nieuws, Magdalena fragm radio NL + 186: 1906-1920 + 24/9/79 0029-0150 Contact met de landpiraten Deze opnames zijn opgenomen in Oostende. Wie in een ander stuk van de Benelux opnam, heeft waarschijnlijk andere landpiraten in zijn opnames op 186m. Leuk om dit te kunnen vergelijken.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by MvdVen,

Robbie Dale's Diary * 21st April 1940 † 31st August 2021 Recollections of his time at Radio Caroline South, Radio Veronica, TROS and Sunshine Radio 272 pictures and 1 video Klik op het foto: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 792 weergaven
  20. Op 13 Juni 1970 was RNI tijdelijk in de lucht als "Radio Caroline", een samenwerking van Meister en Bollier met Ronan O'Rahilly die zijn kruistocht tegen labour prime minister Harold Wilson was begonnen. Het was ook voor het eerst dat een zeezender zich liet leiden door politieke propaganda. Gelukkig is het bij deze uitzendingen gebleven. Op de ochtend van 13 Juni 1970 begonnen de uitzendingen van RNI als Radio Caroline. Luister naar de opname die ik met jullie wil delen (met dank aan Hans Knot) Om 05:30uur wordt de zender opgestart en beginnen de eerste "Caroline" uitzendingen vanaf de Mebo-2. Vier uur en 11 minuten duurt de opname en je hoort Roger Day en Andy…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. De opname begint met een stukje Veronica en Rob Out, die de nummers 3 en 2 uit de Billboard lijst draait. Vervolgens "fietst" Ad "over de band" en komt uit bij RNI op de korte golf met een testuitzending. Rond 22:42 zit een knip omdat de band daar omgedraaid moest worden. De totale opname duurt ongeveer drie kwartier. Wie kan helpen om de begintijd van deze uitzending te bepalen (ik weet zo niet wanneer het programma van Rob Out werd uitgezonden op zondagmiddag)? [verborgen inhoud]

22. Veronica 1973 12-00 2100-2200 GastDJ – MarcelBreumiek – WelkomOp538 [verborgen inhoud] De exacte datum kan ik niet meer achterhalen. Misschien weet Juul raad. Bij het beluisteren van de achternaam van de gast DJ komt ik uit op "Breumiek" Ook hier weet ik niet of het goed is geschreven. Groet, Bertus

23. Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 675 weergaven
  24. Eind Oktober 1972 was de Nederlandse RNI directie de problemen met de Engelse DJ's van RNI spuugzat, ze kregen allemaal ontslag en Radio Noordzee ging Nederlandse programma's uitzenden in de avond. Erwin Meister en Edwin Bollier waren hier niet blij mee, ze waren "slightly pissed-off" en al snel regelen beide directies dat de International Service van RNI voortaan onder Mebo ltd. gaat vallen. Dus..... waren er vanaf 3 November 1972 weer Internationale programma's... goddank, want, weer eerlijk, de avondprogramma's die in het Nederlands waren, nou, die vond ik nou niet echt leuk, veel "soft music" en meer van die meuk, althans.. in mijn visie. Bij deze Don…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.