Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] Afkomstig uit archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 790 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Nog een opname van dezelfde dag, nu van 16:02-16:47. Dj onbekend, tenminste bij mij [verborgen inhoud]
-
Drie kwartier Radio Caroline op de middag van 13 juli 1984. Tijd: 12:10-12:56. DJ vermoedelijk Stuart Russell. [verborgen inhoud] Jan-Fré
-
Een programma van Radio Noordzee. Piet Römer presenteerde dit programma begin jaren 70 van de vorige eeuw.
-
Laser is back. Een mooie dag met Brandy Lee en DL Bogart. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
-
- 1 antwoord
- 795 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 787 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 685 weergaven
-
-
Laser is terug, nu als Laser Hot Hits op 576 kHz. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Times are UK. Apologies for the not very good recordings. The speed of playback may fluctuate.Not my fault. Blame the cassette recorder! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 861 weergaven
-
-
Ik kreeg vanmiddag bezoek van een oud-buurman van mij in 1974. We woonden allebei in Bunschoten-Spakenburg en hij werkte bij de Nieuwe Revue. Tbv een artikel had hij een aantal interviews opgenomen met o.a. Bull Verweij, Rob Out en Abi Nathan. Ook een aantal zeezender opnamen moeten op de band staan. Aan de beschrijving te zien staan er wellicht aardige zaken op. Leuk dat zoiets na al die jaren boven water komt.
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 21 september 2014 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 20.00 - 22.00 uur en woensdag 24 september 2014, 20.00 - 22.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud][verborgen inhoud] en Frans de Graaff [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] ​21 september 1964 Behoorlijk wat West Coast muziek in dit 1e uur. The Beach Boys zijn er natuurlijk, met de b-kant van hun hit When I Grow Up, Jan & Dean zijn er, met Ride the Wild Surf. Ronny & the Daytonas zijn er. OK, die kwamen uit Texa…
-
Uit november 1966 het programma From me to you en aansluitend de Sunday Story, uitgezonden via Radio 390, your good music station. Presentatie in handen van Jonathan Hall. Radio 390 1966.11.XX 13:24-14:11 From me to you + Sunday Story - Jonathan Hall [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 955 weergaven
-
-
Caroline 558 Station's 26th birthday DJ Rico 0700-0730 UK time Easter Sunday,15 April,1990 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
-
-
Ik zit naar het laatste uur van RNI- Eng. op 30 aug. 1974 te luisteren dat werd gedaan door Brian McKenzie. Ik vond ergens dat ie nu in Spanje zou zijn. Weet iemand meer? Gewoon nieuwsgierigheid. Juul
-
- 1 antwoord
- 836 weergaven
-
-
-
- 1 antwoord
- 881 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 873 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende. De mensen op de Norderney zaten een eindje op zee, maar was er iets geregeld als iemand ziek werd of gewond raakte? Op land is hulp snel aanwezig, maar op zee niet. Was er altijd iemand aan boord met EHBO ervaring? Of werd er voor raad per radio advies en hulp gevraagd?
-
OMR_300505_1055-1200(RadioAtlantisStory) [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 774 weergaven
- 1 follower
-
-
Muziek uit Zee van het jaar 2000 Vanuit de kust bij IJmuiden werden de herinneringen uit de zee zender periode 1959 - 1989 opnieuw beleefd door de jocks uit die tijd. Muziek uit zee 2000. Een videoverslag van een dagje muziek uit zee. Vanuit de kust van IJmuiden bracht de tender de bezoekers naar het zendschip waaruit Okay FM (later radio 192 ) in samenwerking met radio Monique 2 dagen uitzond via de middengolf. We waren getuigen van diverse programma's . Ron Bisschop (Caroline) Ted Bouwens (Noordzee) Wil van der Steen (Mi Amigo) Jan van Veen (Veronica) Ad Bouman (Veronica) Bull Verwey (Veronica) Krijn Toringa (Veronica) .Hans Hoogendoorn (Noordzee), Michael Bakker (rad…
-
Suf: ik vergeet dit aldoor al te vragen. Zijn er opnamen van het programma dat Will Luikinga deed bij RockArt? Zou die graag hebben voor mijn archiefje omdat ik tijdens dat programma mijn studio-miniatuur aan de Stichting Norderney overhandigde.
-
[verborgen inhoud] Uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 794 weergaven
-