Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Als geboren Dordtenaar vind ik het nog steeds leuk dat ik dit knipseltje heb. Ik kan me ook nog goed herinneren dat Ad en Juul de apparatuur in de Veronica bus in stonden te laden. En opeens komt de vraag op , zijn er onder jullie mischien die uit deze serie programma s opnamen hebben in het archief?
-
- 2 antwoorden
- 972 weergaven
-
-
Ik ben nu aan het luisteren naar opnames van de top 100 allertijden van Veronica in 1972, gedateerd 22 mei. Zoals wij allemaal op dit forum waarschijnlijk wel weten, is Veronica in 1969 gestart met een top 100 allertijden, uitgezonden op 2e pinksterdag, 26 mei 1969. Het valt mij nu pas op dat er van de top 100 allertijden versie 1969, 1970 en 1971 geen opnames beschikbaar zijn gesteld via de downloadclub of dit forum. Heeft dit een bepaalde reden? Zelf had ik destijds geen opname apparatuur maar gezien de beschikbare overige opnames uit deze jaren kan ik mij niet voorstellen dat deze top 100's niet door iemand zijn opgenomen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties …
-
- 10 antwoorden
- 4,3k weergaven
-
-
Voor de puzzelaars een aantal opnamen uit augustus 1979 die nog niet gedateerd zijn. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Aflevering 6 van Baken 16 gepresenteerd door Bart van Leeuwen op de 259 meter. [verborgen inhoud] Een opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ruim 2 uur uit de zomer van 1974 zonder datum. Iemand zin om dat uit te zoeken? [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Jonathan Day en Steven Kent in de middag via de 192. [verborgen inhoud] Een opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Allemaal afkomstig van dezelfde tape uit het archief van MusicRadioFan. Een dik half uur Joost den Draaijer. Tijd meegekregen, datum uitzending niet. [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 10 augustus 2014 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 20.00 - 22.00 uur en woensdag 13 augustus 2014, 20.00 - 22.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud][verborgen inhoud] ​Een paar interessante transatlantische vergelijkingen vandaag. Een hele mooie versie bijvoorbeeld van He’s in Town, het nummer van Goffin en King dat wij vooral kennen van de Engelse Rockin’ Berries. Vandaag door The Tokens. Prachtig! Ook van dat andere componistenduo, Bacharach en David, is er een nieuw nummer uit, I… [verborgen inhoud] [verborgen …
-
De Top 40 is terug op Radio Mi Amigo en Bart van Leeuwen presenteerde hem. Deze info is afkomstig van de tape. [verborgen inhoud] Een opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Twee uur Ook goeiemorgen met Marc Jacobs, 259 meter. [verborgen inhoud] Tape afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
Twee uur Radio Caroline op 192 meter, 1976. De periode dat beide zenders aan boord actief waren. [verborgen inhoud] Tape afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Veel mensen vragen zich wel eens af wie die prachtige zwart/wit foto's maakte a/b van de Norderney op 31 augustus 1974. Rob Out had beslist dat er maar 1 fotograaf aan boord mocht. Dat was Ton Schutz van het ANP. Van hem zijn nauwelijks foto's bekend. Maar op een film naar ik meen van Ruud Doets, staat Ton Schutz. Ik dacht eraan toen ik van de dochter van Rob Out een prachtig boek kreeg dat Ton Schutz ooit aan Rob Out gaf met al de foto's die hij maakte. Op de eerste foto stapt hij al fotograferende aan boord. Naast hem Marion Out. Op de tweede foto de filmner van het NOS journaal en Berry Zandscholten en Atze Veenstra. Het zijn "stills" uit een film dus. Â…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Some hours from the final days of Atlantis; 29081974 1720-1804 Steve England [verborgen inhoud] 29081974 1804-1827 John Harding [verborgen inhoud] 30081974 1300-1500 Andy Anderson [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Er is iets merkwaardigs aan de hand deze week. Ik heb de tipparade bekeken en kwam tot ontdekking dat Willeke Alberti zowel nieuw binnenkwam in de top 40 als wel in de tipparade stond genoteerd alwaar ze van 12 naar 13 zakte. Is er misschien een fout gebeurd dat er wat anders op 13 in de tip had moeten staan?
-
Ik heb de poster uitgeprint via de stichting Norderney en hij hangt al een tijdje hier aan de muur, nu vraag ik mij al een tijdje af, je ziet er 3 personen op staan. Wie zijn dat eigenlijk.
-
Een uurtje uit de zomer van 76, vermoedelijk eind juli, begin augustus. Iemand zin om deze opname te dateren? [verborgen inhoud] Opname is afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Drie kwartier uit augustus 1976 (volgens de cassette). Exacte datum ontbreekt. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
RNI 220 Relaxed programma, midden in de nacht, van RNI dj Roger Kent. Met de volgende artiesten: Cat Stevens, John Denver, Dave Loggins, Chi-Lites, Eric Clapton, Graham Nash, Colin Blunstone, Stevie Wonder, Harry Nilsson/Ringo Starr, Sonny and Cher, Jim Stafford en David Gates. 19-08-74 Roger Kent 02.00-03.00 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick"/?) Robin
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 9 augustus 2014 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie
-
Niet allemaal gedateerd, presentatie niet altijd bekend en een opname met diverse stations. Wie zin heeft om het uit te zoeken mag het zeggen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 967 weergaven
-
-
Een mooie C90 met Ric Harris op de vroege ochtend. [verborgen inhoud] Afkomstig uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Twee stukken Caroline afkomstig van 1 cassette. Stond achter een serie fragmenten uit 1974 die beschreven waren, maar deze twee stukken niet. Gezien de muziekkeuze moet dit afkomstig zijn van de Ross Revenge. Misschien dat iemand ze wil uitzoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze beide stukken zijn afkomstig uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 3 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
Uurtje Tom Anderson uit december 1976. [verborgen inhoud] Afkomstig uit het archief van Martin van der Ven
-
- 0 antwoorden
- 800 weergaven
-
-
Radio Mi Amigo 319 (962 KHZ) 11-02-78 Top 50 (12-1) Rob Hudson 14.00-15.00 (53 minuten) [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick"/?) Robin
-
- 0 antwoorden
- 796 weergaven
-
-
Ik kreeg de volgende mail van de KRO. ===== Beste Reünisten, Een aantal afleveringen van De Reünie worden deze zomer herhaald. De aflevering van Het Zendschip Veronica is nogmaals te zien op: DONDERDAG 31 juli omstreeks 20.25 uur op Nederland 1. Veel kijkplezier toegewenst! Hartelijke groeten namens het team van de Reünie,
-
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-