Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Juul,

De Gemeente Hilversum -( Hillywood ) heeft sinds kort bijna alle gebouwen en de tekeningen gedigitaliseerd. En daar staat ook onze studio Lapershoek in. En die officiéle tekening miste ik nog. Hier een stukkie. Hij is in werkelijkheid groter.

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  2. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  3. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Martin van der Ven.

• 0 antwoorden
    • 942 weergaven
  6. Started by scotty,

Here are some recordings of Atlantis during the month of June 1974. Firstly Rob Day on June 1st from 1800-1900, or just after. The tender has arrived and Rob is going off the ship, so Debbie England takes over. [verborgen inhoud] After Debbie fills in then Dave Owen takes over as he has just arrived on the tender. These airchecks run from 1913-2100 and last around 16 minutes. [verborgen inhoud] As you know the Janine broke her anchor on the evening of June 6th and here is an aircheck of Steve England in rough seas during that night. [verborgen inhoud] And after drifting towards the coast, the ship was picked up and taken back to her anchorage.…

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Started by wim1958,

Ik heb het elders nog niet gelezen maar ik hoor op de radio dat maandagmorgen 25 augustus een oud Veronica programma uitgezonden gaat worden. Het zal zijn om 6 uur s morgens via Radio 5 Nostalgia. Het is het uur wat normaal nonstop muziek geeft en nu een Rob Out programma uit 1966 uitzendt. Leuk dat Veronica via de middengolf knalt op 747 tussen 6 en 7

• 15 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  8. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 922 weergaven
  9. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 926 weergaven
  10. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  11. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 820 weergaven
  12. [verborgen inhoud] Opgenomen door Martin van der Ven in Denemarken.

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Started by Juul,

Vandaag in de NRC een interview met Jan van Veen.

• 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Started by Juul,

Ben ik al m'n Veronica bladen op volgorde aan het leggen kom ik ineens dit fenomeen tegen...... En blad van 4 augustus 1974 nummer 31. En nog een blad met nummer 31 maar dan van 3 augustus 1974. Het ene is 3e jaargang en de andere 4e jaargang. "ik wordt gek......" zou van Duin zeggen.... Wie heeft de oplossing? Of zie ik iets over het hoofd ?

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. [verborgen inhoud] Opgenomen door Martin van der Ven in Denemarken.

• 0 antwoorden
    • 835 weergaven
  17. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  18. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 879 weergaven
  19. Started by janf001,

Op zaterdag 24 augustus 1974 werd tussen 12:00 en 15:00 de laatste Noordzee top 50 (nr 179) uitgezonden op RNI-220. Presentatie Ferry Maat. RNI Top 50 Ferry Maat - 240874 1200-1300.mp3 : [verborgen inhoud] RNI Top 50 Ferry Maat - 240874 1200-1300.mp3 : [verborgen inhoud] RNI Top 50 Ferry Maat - 240874 1400-1500.mp3 : [verborgen inhoud] groet, janf

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by Vincent,

Een opname zonder omschrijving. Het is Caroline, 1980 en Hugo de Groot. Iemand zin om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Ik kan sinds 14:45 radio 192 niet meer ontvangen. Zat lekker naar de top 40 te luisteren, toen ineens de zaak afgebroken werd. Probeer ik op luisteren te drukken, dan gebeurt er niets. Wel jammer, want ik had ook wel graag even naar de tipparade willen luisteren. Het is altijd leuk om die oude vergeten plaatjes te (her)ontdekken. Iemand hetzelfde probleem? Nog een andere vraag: zijn de tiplijstjes vanaf 19 juni 1965 tot en met 8 juli 1967 ook ergens te vinden? Ik heb ze vanaf 15 juli 1967 op een stuk of wat a-viertjes.

22. Started by Jan van Heeren,

Het SBS weerbericht van gisteren werd vanaf de Jenni Baynton gepresenteerd: [verborgen inhoud]

• 15 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  23. De eerste editie van de Euro Hits Top 40 (volgens de info bij de band) [verborgen inhoud] Heb je meer informatie over dit programma? Misschien is het dan een goed idee om deze pagina verder aan te vullen: [verborgen inhoud] De (niet complete) lijst staat hier: [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 924 weergaven
  24. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 1 antwoord
    • 904 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.