Spring naar bijdragen

Nederpop Teleac fragment over Veronica en Radio Noordzee


Alex

Aanbevolen berichten

Dank hiervoor.

De zeezenders waren misschien niet illegaal, maar het gebruik van de golflengte/frequenties wel. Er was alleen niets wettelijks tegen te doen.

 

In het overzichtje wordt bij 1989 Sky Radio als eerste officiele  commerciele zender genoemd, maar dat was dus Radio 10. In dat jaar werkte ik er nog voor, in Brussel vanwege de U-bocht constructie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles vertekend, op Veronica werd 24 uur per dag pop uitgezonden... wie dit was Veronica van Auke Kok er op naslaat weet beter, Veronica was net zo hard bezig met de ZZN en Heintje als met de Earrings, tot ergernis van ons als jongeren in die tijd, maar ok. Jaartal 1972 klopt ook niet, pas het kabinet den Uyl, of meer dhr H van (wiens naam niet genoemd word :angry: ) was er op uit om "zijn"KRO te redden van die verderfelijke pest der piraterij. Uiteindelijk heeft Harry van (wiens naam niet genoemd word :angry: ) in zijn eigen poot geschoten, oncontroleeerbaar door de nederlandse wet zijn de commercielen naar Luxemburg vertrokken waar de omroepwet totaal geen vat op ze had en heeft.

Ondertussen is de Nederlandse popscene de nek omgedraaid (ook getuige de woorden van Jerney) en moesten wij het in Nederland jaren doen met de muzikale fruitmand op 3 en het geknars en beduidend slechtere programma van Mi Amigo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank hiervoor.

De zeezenders waren misschien niet illegaal, maar het gebruik van de golflengte/frequenties wel. Er was alleen niets wettelijks tegen te doen.

 

In het overzichtje wordt bij 1989 Sky Radio als eerste officiele  commerciele zender genoemd, maar dat was dus Radio 10. In dat jaar werkte ik er nog voor, in Brussel vanwege de U-bocht constructie.

En voor zover ik weet , van Peter Jelgersma, was het via Milaan toch ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio 10 was uiteraard niet Nederlands eerste officiële commerciële zender, juist vanwege die u-bocht constructie. Radio Noordzee Nationaal kreeg op 13 juli 1992 de allereerste machtiging van minister D'ancona en is het eerste legale, Nederlandse commerciële radiostation.

 

Pling, plong, plingeplng

Lees er alles over in mijn boek 'Please login or register to see this link. ', nu ook als Please login or register to see this link. !

Pling, plong, plingeplong

;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor zover ik weet , van Peter Jelgersma, was het via Milaan toch ?

Klopt, wij moesten bij het weer altijd de temperatuur van Milaan noemen.

Naar het schijnt luisterden beroemde Nederlandse voetballers van ACMilan mee met de FM zender in Milano.

De "eindregie" zat weer in Brussel noord, in het pand van Filmnet. R10 en Radio 10 Klassiek waren niets anders dan extra audio kanalen bij sateliet beeldzender van Filmnet.

Als nieuwslezer moesten we Klassiek in de lucht houden, viel niet mee, want het was een krakkemikkig automatiseringssyteem met 2 Sony CB jukeboxen. Liep om de paar uur vast.

Of R10 ook van Jelgersma was weet ik niet.

 

Wel dat hij Joop vd Ende adviseerde zijn TV10 ook via Milaan te laten lopen, maar Joop vond het schamele Milanese optrekje dat als Brievenbus, dus officiele vestrigingsplaats, fungeerde voor TV10 helemaal niets.

Foutje van 10 miljoen, bijna einde voor vd Ende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio 10 was uiteraard niet Nederlands eerste officiële commerciële zender, juist vanwege die u-bocht constructie. Radio Noordzee Nationaal kreeg op 13 juli 1992 de allereerste machtiging van minister D'ancona en is het eerste legale, Nederlandse commerciële radiostation.

 

Pling, plong, plingeplng

Lees er alles over in mijn boek 'Please login or register to see this link. ', nu ook als Please login or register to see this link. !

Pling, plong, plingeplong

;-)

Ja, ja, en RTL 4, 5 en 7 zijn dus ook geen officiele Nederlandse comm zenders, Luxemburg licentie.

Ach, Noordzee Nationaal, zodra ze een etherfrequentie kregen ging het nationale er snel af, ingeruild voor hits.

Zat in het pandje van Strengholt, Oud Bussem (met een e ja), zat ik wel eens voor Classic FM, kwam Renee wel eens tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6429
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Turtur
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.