Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Sapuripong,

Radio Mi Amigo, Kerst met Haike met Haike Dubois op 25-12-1977 tussen 10.00 en 11.00 uur [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim

• 0 antwoorden
    • 683 weergaven
  2. Een van de leukste live programma's op Radio Noordzee was "Buitengaats", ik deel er een met jullie. Gerard Smit met leuke muziek en heerlijke "onzin rubriekjes"... live vanaf de "Meehbooh twee"... Radio Noordzee 15 Augustus 1974 19-20 "Buitengaats" Gerard Smit. (Met dank aan Hans Knot) [verborgen inhoud] Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 682 weergaven
  3. Onder regie en het draaiboek van Eric Friedler, de productie van Silke Schütze en redactie van Patricia Schlesinger zal de documentaire ‘The Voice of Peace – Der Traum des Abie Nathan’ in de maand december haar première beleven in Hamburg. Het betreft een vertoning voor een select gezelschap van personen die aan de documentaire hebben meegewerkt. Een radicale dromer en een rebelse visionair. De vredesactivist Abie Nathan was zijn tijd met ontwapende directheid steeds vooruit. Of het nu met zijn zeezender ‘The Voice of Peace’ was, die vanaf 1973 tot en met 1993 radioprogramma’s naar alle landen in het midden-oosten uitstraalde, of met zijn onderhandeli…

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  4. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 19 april 2015 20.00 - 22.00 uur en vrijdag 24 april 2015, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] ​19 april 1965 Naast alom bekende titels als True Love Ways, The Clapping Song en Mrs. Brown, You’ve Got a Lovely Daughter vandaag ruimschoots aandacht voor minder bekende muziek. Daaronder een paar dramatische vertellingen, zoals Tomorrow Never Comes van Glen Campbell. Zijn vriendin houdt hem kennelijk aan het lijntje… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  5. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  6. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 8 augustus 2015, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Vanavond nog eens een UK Top 40 uit het post-zeezendertijdperk. De lijst van 39 jaar geleden: 7 augustus 1976. Op 1 vinden we een duet van Elton John & Kiki Dee Don’t Go Breaking My Heart. Dit nummer was zowel voor Elton John als voor Kiki Dee hun eerste… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  7. Started by Jan-Fre,

Shalom! Salam! [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  8. Radio Veronica van dichtbij - foto's uit de jaren zestig en zeventig (deel 2) - 48 foto's © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 682 weergaven
  9. Started by wim1958,

Ik kan me herinneren dat in de zomer van 1974 op RNI s middags een Bread special werd uitgezonden. Ik weet nog goed dat dit programma mijn liefde voor de groep Bread behoorlijk aanwakkerde. Ook was er een prijsopgave aan verbonden waaraan ik mee gedaan heb. Nu ik hier zo over nadenk vraag ik me af of iemand dit programma destijds opgenomen heeft en in zijn bezit heeft. Ik weet echt niet meer wie het presenteerde maar het was volgens mij op een doordeweekse dag half in de middag en ik vermoed juli 1974. Wim de Lang

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  10. Gast Norderney192

​Op Maandag 2de Paasdag zendt 192Radio een compilatie uit, van verschillende jaargangen van de Radio Veronica Top 100 Aller Tijden uit. Van 12 tot 18 uur op 192Radio. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  11. Van de Golden Radio NL server - met dank voor het opnemen aan JPL in Belgie RNI - 14081971 - 2000-2100 - Live Chrispian St.John - Offshore Radio Special [verborgen inhoud]

12. [verborgen inhoud]

13. weer eens een stukje radiogeschiedenis ... gevonden op het wereldwijde web. Enjoy ! Goede kwaliteit !!! [verborgen inhoud]

14. Started by Vincent,

Van ontbijt tot koffietijd met Van der Bliek. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  15. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  16. Caroline 819, 11-10-1990, Caroline Moss, 17.00-17.30 [verborgen inhoud]

17. Deze opnamen komen van James Hutchison. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  18. Started by Drumbeat,

Times are UK. Apologies for the not very good recordings. The speed of playback may fluctuate.Not my fault. Blame the cassette recorder! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 681 weergaven
  19. Started by Hans Hendriks,

RNI-19720414-1941-2000-TerryDavis-TargetTen-(1367kHz) RNI-19720414-2000-2019-TerryDavis-TargetTen-(1367kHz) [verborgen inhoud] groet, Hans

• 0 antwoorden
    • 681 weergaven
  20. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 681 weergaven
  21. Deze opname komt van een R2R tape van Eugèn Bruggeman. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 681 weergaven
  22. Veronica Advertentie 1967-07-05 Donderdag om 21.30 uur heeft Veronica 80.000 luisteraars [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 681 weergaven
  23. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 681 weergaven
  24. Started by Tino,

Ik heb hier 2 links die ik dacht nog niet geplaatst te hebben, maar ze zijn al meer dan 30 keer gedownload. Voor de zekerheid; [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 681 weergaven
  25. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 681 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.