Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.004 discussies in dit forum
-
Heeft iemand opnames van de Rolling Stones Story op Radio Veronica (de zeezender)??
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Goedendag, Laatst zocht ik via dit forum naar een bepaalde uitzending en 1 van de forumleden was zo aardig een linkie te plaatsen (bedankt Jan V!). Nu ben ik weer op zoek, maar voor iemand anders, nl. Sjaak Jorritsma, ex-voorzitter van de NL Stones-fanclub. Er is een Veronica-programma uit 1972 met als thema de Rolling Stones-dag die toen gehouden werd, en een piepjonge Sjaak wordt hierin telefonisch geïnterviewd. Hij zou die uitzending heel graag nog eens terug willen horen, kan iemand me aan een mp3tje helpen? Alvast bedankt! De fanclubdag was op 14 oktober 1972 dus die uitzending zal van rond/ op die datum zijn.
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Wie wil programma;s van Ron Bisschop van Radio 192 online plaatsen?
-
- 1 antwoord
- 739 weergaven
-
-
Uit de tijd dat Caroline weer terug was op de Noordzee, roerige maanden achter de rug had en langzaam probeerde op te krabbelen met zowel Nederlandstalige en Engelstalige programma's. Van programmamker Ron Dolman is niet al te veel bewaard gebleven en derhalve deze drie kwartier, waarbij ook leuk is reclames te horen voorbijkomen die waarschijnlijk maar een of twee keer zijn geprogrammeerd Caroline 1973 03 00 1021-1108-RonDolman.mp3, (43.6 MB) http://www.sendspace.com/file/ungnim
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
-
Na een kort ziekbed is voormalig radio Monique discjockey Ron West(57) op donderdag 3 januari 2019 in zijn woonplaats Naaldwijk overleden aan de gevolgen van alvleesklierkanker. Ron West was de discjockey naam van Ronald Koene. Hij begon op jonge leeftijd als discjockey in discotheken en maakte programma’s voor lokale piraten stations. Zijn grote droom was om in de mediawereld te werken . De eerste gelegenheid deed zich voor in 1981 bij zeezender Delmare. Helaas werd het zendschip net voor het uitvaren in de haven van Maassluis in beslag genomen en moest Ron wachten op een nieuwe kans. Die kwam er in 1985 toen radio Monique vanaf de Ross Revenge …
-
- 14 antwoorden
- 7,8k weergaven
-
-
Tot nu toe voor mij totaal onbekend, maar van Bert Alting kreeg ik een link doorgestuurd met Ronan in een Amerikaanse variant van Wie van de drie. Herken jij de 'echte'?
-
- 2 antwoorden
- 964 weergaven
- 1 follower
-
-
http://www.offshoreechos.com/Ronan%20O%27Rahilly.htm Robin
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier wordt ook door "Engelsen" gelezen, dus even in het Engles het volgende: From a contact in the UK I have had for many decades I got a mail with the message that soon via post I would receive a surprise he had for many years and now wanted to share with other people. In the spring of 74 a 45 rpm record was recorded on a small private label called LA Vibes Music,on side a a song with that title LA Vibes and on side B some of the now legendary LA jingles. He warned me that I was in for a surprise about who was the singer on side A........it was none other then Ronan O'R. Well, to be honest he made a very brave attempt to sing. My contact also explained to me under…
-
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Radio Caroline 1983 (8 aug 83 dutch radio) Ronan O'Rahilly on the phone start Caroline 1983 (VOO)
-
- 0 antwoorden
- 653 weergaven
-
-
Very sad news. RONAN O’RAHILLY, Founder of Radio Caroline, passed away today aged 79. A great man who changed the face of popular music. We are currently airing a tribute on our main channel. Bron: Radio Caroline
-
- 30 antwoorden
- 7,3k weergaven
-
-
De Veronica top 1000 in 74 is hier reeds vele keren aangeboden en ook door mij gedownload. Een spectaculaire week in de aanloop naar het einde. Wat mij opviel was dat er ongeveer 3 a 4 verschillende opnemers zijn geweest afgaand op de kwaliteit van de middengolf opnames. Circa een jaar geleden ben ik begonnen om van elk uur de kwaliteit te verbeteren, met name in het aspect hoog-midden-laag en te snel-te langzaam. Vanmiddag afgerond. Rondvraag: Is er voldoende belangstelling voor zodat het weer kan worden upgeload. In verband met veel reuring al hier < sloop huis en nieuwbouw ivm aardbevingsschade> ga ik niet uploaden en zoek dus iemand die aangeeft de zaak weer a…
-
-
- 48 antwoorden
- 5,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Hoi Forummers, Ben een nieuweling en heb dus een rookie-vraag .... Ben nog steeds enthousiast over alles uit de piratentijd. Zou graag radioreclames zoals Gala, Betuwe, Drum, Neckermann, Goudhaantje en zo willen horen/vinden. Wie kan me helpen?
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
De geschiedenis van Veronica wordt stilletjes veranderd. De 192radio-deugpolitie verwijdert rookreclames uit oude, originele Veronica-programma's. Want: "roken is slecht" 192radio weet wat goed voor u is.
-
-
- 46 antwoorden
- 7,3k weergaven
-
-
Ross Revenge - A breathtaking film by the late Ad Roberts The footage was shot between September 1986 and April 1988. Starring Ad Roberts, Peter de Groot, Captain Willy, Peter Chicago, Mike Barrington, Tom Anderson, Arie Swets, Erwin van der Bliek, Dick Verheul, Jan Veldkamp, Johnny Lewis, Haagse Harry (Rob van de Ark), Leendert Vingerling, Marjo Marcus, Mike Watts, Ernie Stevenson, Fred Bolland, James Day, Paul Graham, Peter Philips, Kevin Turner, Mark Matthews and others.
-
-
- 3 antwoorden
- 861 weergaven
-
-
Heb vanmiddag eens te tijd genomen om de tape van Wim van Egmond eens rustig te bekijken. Ik weet het, deze staat al een tijdje online (december 2012) maar is het nogmaals vermelden wel waard. Zou graag de video in een groter formaat omzetten The video is already from December last year, but today I finally took the time to watch the complete tape. Worth mentioning again. 1 hour en 45 minutes long Ross Revenge.
-
- 0 antwoorden
- 723 weergaven
-
-
Het droogdokken van the Ross Revenge op korte termijn lijkt op het eerste gezicht een recht toe recht aan operatie....totdat je de inhoud van deze uitstekende website volledig doorneemt. Zeer goed gedocumenteerd , boordevol veel informatie mbt het schip als schip, niet als radiozendschip. Foto's Ross in the Good Old Days in 1989 12 miles off Ramsgate en hedentendage in the River Blackwater. Foto's RCclck archives. https://www.rossrevengeofficial.com/#home.html Paul de Haan
-
-
- 10 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Dacht niet dat deze al voorbij gekomen was. Zag de clip op FB. Leuke video. http://youtu.be/bR0vMy1LvFY
-
Wat was de oorzaak van het afbreken van de grote mast op de ross? Kwam dat door de storm, of slecht onderhoud of een combinatie van deze 2?
-
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
De Ross Revenge heeft een nieuwe zendmast, zie foto's http://www.radiocaroline.co.uk/#home.html Paul de Haan.
-
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Op de Facebook Pagina van Johnnie Walker staat dit filmpje van YouTube. De Ross Revenge in London. en nog een andere: Theo
-
Ik werd net even geattendeerd (vast om hier een post te plaatsen ) dat de Ross Revenge de trossen heeft gelost en onderweg is naar een nieuwe ligplaats. Het schip vaart op dit moment ergens in de theemsmonding/Noordzee Zie: http://www.radiocaroline.co.uk/#home.html en http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:0.7240567/centery:51.49191/zoom:8/mmsi:235100957
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
As. dinsdag 16 september om 20.30 is in het programma Abandoned Engineering op Discovery Channel een documentaire te zien over de Ross Revenge. Zie het artikel hierover in de Varagids van deze week. Hans
-
-
- 3 antwoorden
- 514 weergaven
- 1 follower
-
-
Zend en luister amateurs opgelet, van 5 tot 8 Augustus is de Ross Revenge in de lucht op de amateur banden onder de call sign GB5RC Ze herdenken daar mee a decade of offshore radio. meer info op www.qrz.com en dan rechts boven zoeken op gb5rc
-
- 1 antwoord
- 878 weergaven
-
-
Misschien al eens online gezet, maar toch nog een keer gepost dan. Met dank aan Paul de Haan zijn hier een paar korte Engelse nieuws items over de stranding van Radio Caroline, The Ross Revenge, in november 1991.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-