Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.300 discussies in dit forum
-
Martin van der Ven stuurde foto’s van zijn aankoop van het Fiat modelautootje van ‘Team Veronica 1969’.Meer foto’s op [verborgen inhoud] … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 20 augustus 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. Op 1 vinden we Honky Tonk Women van The Rolling Stones. Deze single kwam daags na het overlijden van Brian Jones uit en piekte vijf weken lang op de eerste plaats in de UK. In de Verenigde Staten stond het nummer vier weken lang op 1. Op de b-kant vinden… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 607 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 607 weergaven
- 1 follower
-
-
1967-03-18 1420-1554 JoostDenDraaier-Top40 [verborgen inhoud] 1967-03-18 1545-1645 JoostDenDraaier-Top40&RobOut-TipsVoorDeTop [verborgen inhoud] 1967-03-18 1600-1630 RobOut-TipsVoorDeTop [verborgen inhoud] 1973-03-18 1900-1930 LexHarding-BeatlesStory-afl14 [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V
-
-
- 1 antwoord
- 607 weergaven
-
-
Het Mi Amigo fanbal was een productie van Mireille en Fernand Moerman, het echtpaar achter de Mi Amigo Fanclub. Mi Amigo was niet in de lucht gedurende Maart 1979 en in dat jaar hadden ze ook veel problemen met de Belgische Bijzondere Opsporings Brigade. In het fanblad publiceerden ze later o.a. de foto's van het stereosetje bij Fernand en Mireille dat door de B.O.B. was verzegeld...... Luister mee naar de interviews die gedurende dat fanbal op 10 Maart 1979 werden gemaakt. [verborgen inhoud] Fijne Woensdag Henk Kruize
-
-
- 3 antwoorden
- 606 weergaven
- 1 follower
-
-
15 Minuten -14h58-15h13 -Datum is niet zeker The day when was a special Caroline on H2-NCRV 17h30-18h00 https://www.mediafire.com/file/ycf9pi7uaf4eypx/030173.zip/file
-
- 0 antwoorden
- 606 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 17 oktober 2015 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie programmering Tipparade op 192Radio: Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 17 oktober 2015 van 17.00 - 18.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie programmering. Hallo?? Nieuwe van the Byrds. Een poging om met E.T. in contact te komen. Geloofden dat met het draaien van de single Mr. Spaceman op de AM E.T. mogelijk op het idee kon komen even Hallo! te roepen. Niets van E.T. gehoor…
-
Op 30 September 1973 brak de mast van de Mi Amigo en bleef alleen het onderste deel van de mast staan, later wordt van dat overgebleven stuk nog een noodantenne gemaakt zodat ze nog met een paar kW kunnen uitzenden. Dit overgebleven deel stond op 3 isolatoren en dat ging op 18 Oktober 1973 ook fout als een van de isolatoren defect raakt en de antenne steeds kortsluiting maakt tegen het metalen deel van de Mi Amigo en de zender zich steeds uitschakelt. Ik deel met jullie het live programma van Harrie Bergman die probeert een programma te maken terwijl de zender meer uit de lucht is dan in de lucht. Daarna, na 08:02 uur, is de Mi Amigo uit de lucht tot 24 December 1973 als …
-
-
- 4 antwoorden
- 606 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 606 weergaven
-
-
1970-12-19 TomCollins-Ookgoedemorgen 0813-0900 [verborgen inhoud] studioopname bron-Stichting Norderney Radio Veronica 192 Gr jan V
-
- 0 antwoorden
- 606 weergaven
-
-
-
Behind the scenes at Radio Caroline in the 70s door Lyn Gilbert. Lyn was de behind the scenes regelaarster voor Ronan in 77 en 78. Ook was zij initiatiefneemster van het weboldies UK station Offshore Music Radio. Het boek....[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 606 weergaven
-
-
"Wie heeft deze show in zijn collectie en is bereid om hem hier te plaatsen?"
-
- 0 antwoorden
- 606 weergaven
-
-
Opvallend hoe de muziekkeus van ons pubers in die jaren grotendeels bepaald werd door de voorkeuren van dj's en nationale filialen van platenmaatschappijen. Positieve uitzondering wa natuurlijk Joost de Draaijer die ten minste de moeite nam om veel Amerikaanse muziek uit te proberen. Maar hoorden wij hier in 1965 The Strangeloves? Of Patty Duke? Terry Black? The Lettermen? Toch hadden dat laatste trio in tien jaar tijd zeker 30 nummers in de US Top 100, waarvan zeker 6 in de Top 20. Waanzinnig goede harmonieen, misschien iets te zoet voor onze smaak, maar toch. Terry Black (uit Canada) had vorig jaar een uitstekende hit met Unless You Care. Heb ik toen nooit gehoord. Patt…
-
270 1967 03-00 1800-1830 GuyHamilton - Top30.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 606 weergaven
-
-
Korte fragmenten [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 606 weergaven
-
-
-
-
- 1 antwoord
- 606 weergaven
-
-
Al heel lang ben ik op zoek naar een originele ansichtkaart van Jacky Nordsee. Op 't internet had ik al wel wat kleine scans van die kaart gevonden, maar een goede scan (of originele kaart) had ik nog niet kunnen vinden. Mede forumlid Helmut is zo vriendelijk geweest om mij een Kerstpakket te sturen met spullen uit zijn eigen verzameling. Voor mij als verzamelaar allemaal prachtige spullen zoals foto's, ansichtkaarten, buttons, pennen, documentjes, etc/ De komende tijd ga ik zoveel mogelijk inscannen en toevoegen aan het album van Helmut op Flickr. Maar één ansichtkaart heb ik net ingescand en wat ben ik daar blij mee. Dat is die, door mij al gedurende lange tijd, gezocht…
-
-
- 3 antwoorden
- 605 weergaven
- 1 follower
-
-
MiAmigo1974MikeMoorkensNederlandstaligeTop15 [verborgen inhoud] MiAmigo16071978DivOAHermanDeGraaf1255 [verborgen inhoud] MiAmigo16071978MarcJacobs16001632DiscoShow [verborgen inhoud] MiAmigo27091978FerryEden-JohanVisser16001730Stuurboord [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 605 weergaven
- 1 follower
-
-
Een uurtje Amerikaanse hits vanaf de Mi Amigo [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 605 weergaven
-
-
Deze opnamen komen van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 605 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Deze opname komt uit de verzameling van Alex uit Alkmaar. Het is opgenomen van de ASTRA satelliet, hoort dus eigenlijk niet bij zeezenders. Maar omdat de Enterprise, die evenals de ASTRA satelliet, zich in de ruimte begaf en ook een "schip" werd genoemd heb ik het toch maar in de categorie gezet van programma's van andere schepen 😉 [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 605 weergaven
-
-
Twee programma's uit, naar mijn mening, de beste periode van RNI, Feb-Sept.1970. Vijftien jaar was ik in 1970, en was groot fan van RNI... Spirit in the sky-Norman Greenbaum, The green manalishi-Fleetwood Mac, Love like a man-ten Years After, Question-Moody Blues, House of the rising sun-Frijid Pink... dat zijn zomaar een paar van mijn favoriete platen die ik via RNI ontdekte. Mijn ouders snapten er niks van... "wat ziet die jongen in die herrie?" hoorde ik ooit mijn moeder tegen mijn vader zeggen... RNI 8 Juni 1970 1700-1800uur Roger Day [verborgen inhoud] RNI 8 Juni 1970 1900-2000 Andy Archer i.p.v. Alan West [verborgen inhoud] …
-
-
- 1 antwoord
- 605 weergaven
- 1 follower
-