Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.004 discussies in dit forum
-
'' So I found out when interviewing Debbie England (now Royle), in land-locked Cheshire this week. She was Britain’s first woman DJ on Radio Caroline and Radio Atlantis, in the great days when pirate radio ships rocked the airwaves. Debbie was aboard these North Sea music heavens because she was accompanying her husband, DJ Steve England. They had run a mobile disco service together in Deal, with Steve’s sister Paula and brother Rick. But in 1973 when Steve got his Big Chance – to go off and DJ in this exciting new world of pirate radio – he took it. Debbie and Paula continued the disco business in Deal for a while as the Disco Dollies. …
-
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Op teletekst en internet wordt gewag gemaakt van het overlijden van Mw. Ginjaar-Maas Deze naam komt mij bekend voor i.v.m. de Veronica debatten in 1973. Kan het echter niet meer plaatsen. Iets met een comité van aanbeveling bij de oprichting van de VOS, maar ben erniet zeker van. Wie weet het nog. Jan
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Is er iemand die de Veronica top 40 van 4 augustus 1974 heeft.
-
-
- 3 antwoorden
- 955 weergaven
-
-
Wie oh wie heeft aflevering 13 ( 27-3-76) en 23 ( 7-6-76) van De VVVR? grt Louis
-
- 12 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
In dezelfde tijd van de Zeezendertelefoon, in 1977, had de VVVR ook wat promotapes. Hier zijn er twee. VVVR Promotapes 1 en 2
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
In dit trefpunt voor radiofielen is zonder twijfel een zeer groot deel van de deelnemers zeezender anorak. Ieder heeft zijn eigen verhaal hoe het toch allemaal zover heeft kunnen komen. Ik schreef het in 2018 tbv Freewave Nostalgie op. Eerder gepubliceerd in 2018 Freewave Nostalgie. In 2018 schreef ik in 6 delen waarom en hoe ik tussen 1960 en 1970, met natuurlijk de uitloop naar 1990 toen het einde van de West Europese Zeezenderij een feit was, zo verslingerd raakte aan het medium radio en de muziek in en uit die tijd. En dat terwijl ik voor die vreemde hobby al een uitdagende boeiende tijdbesteding had namelijk sigarenbandjes sparen. Met andere woorden who needs z…
-
-
- 10 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Weet iemand wat Michelle gedaan heeft en of ze nog leeft? Ik weet dat ze na de Radio Mi Amigo periode in Playa gescheiden is van Stan Haag, daarna nooit meer iets van haar gehoord. Wie weet er meer?
-
- 2 antwoorden
- 811 weergaven
-
-
Ik heb altijd de rare gewoonte om te kijken welke platen uit de tipparade volgende week naar de top 40 (van 1967) verhuizen en daar is mij iets opgevallen. Vorige week kwam The Move voortvarend op 6 binnen met I can hear the grass grow. Ik was er al heilig van overtuigd dat het de tip voor de top zou worden, omdat hij volgende week één van de twee nieuwkomers in de top 40 was. Maar....geen Move te bekennen. Rob Hoeke is tip voor de top geworden en die is volgende week dus in de top 40 te vinden. Een foutje kan gebeuren....
-
- 8 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Tijdens de 18 April herdenkingsuitzending vanuit Lapershoek op 15 April 2006 sprak Ad Bouman met Bart van Leeuwen en vroeg hem onder andere waar hij was op 18 April 1973. Bart's antwoord kun je hier zien en horen: Excuses voor het soms wat onscherpe beeld, het was nogal donker daar in Lapershoek en een videocamera van ruim 20 jaar geleden is wat minder lichtgevoelig dan één van nu.
-
-
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
De top 40 van 27 september 1975 begint vandaag met nummer 13, maar normaal gesproken zou hij bij 40 moeten beginnen, voorafgegaan door de alarmschijf. Misschien is de volgorde van de uitzend-uren door elkaar geraakt of is er wat anders aan de hand? Ik ben benieuwd of het volgende uur wel met nummer 40 begint, zodat we niets hoeven te missen.
-
Radio 819 1989.04.18 1300-1400 Broodje Ross - Walter Simons
-
- 0 antwoorden
- 683 weergaven
-
-
I wonder does anyone have a copy of this recording. It may be listed in error as 15/03/1970. It features around 30 mins of Alan West and the start of the Top 40 show with Carl Mitchell. I used to have it in my collection but cannot find it anywhere. Any help would be appreciated. Ian
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ja, als het tij stil staat kun je lekker zwemmen…….een duik vanaf de Norderney. foto ©Stichting Norderney
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Met deze huidige warmte vraag ik mij af hoe gingen ze hier mee om op de schepen? Ik kan mij voorstellen dat het in de studio dan ook erg warm was. Gingen singeltjes en lp's ook krom trekken, of plakten de tapes aan elkaar?
-
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Lex Harding zegt in zijn boek dat hij vindt dat 1968 het beste jaar is in de historie van Veronica. Wat zou de reden zijn? De muzikale periode, de samenstelling van de collega s of misschien beide? Wim de Lang
-
- 15 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
55 Juul Lex 31 8-Blaupunkt Radio-.jpg 31aug. 1974 techn Juul Geleick tijdens de terug tocht naar Scheveningen om 19.00 uur luistert naar andere zenders of ze nog iets vertellen over Veronica en het uit de lucht gaan. Lex Harding (rechts) zei tegen Juul;” flikker die radio toch weg joh, er is toch niks meer te beleven….” En zo gooide Juul deze Blaupunkt radio overboord. En nu ligt ie voor Scheveningen. Batterij zal wel leeg zijn.. hi
-
-
- 36 antwoorden
- 3,8k weergaven
- 2 followers
-
-
http://bars.rug.nl/download/35115748eabd8756 bestandsnaam : 1143-Essex-19660800-1900-2000-GuyHamilton.mp3 bestandsgrootte: 50MB beschikbaar tot: 2012-10-02
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Afgelopen week vertelde Ad Bouman dat we 1 juni maar vast in de agenda moeten zetten. Natuurlijk komt de vraag op wat we dan gaan doen. Het is 1 juni een historische dag , op die dag bestaat Sgt Pepper van de Beatles ook 50 jaar.
-
- 22 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
In de rubriek zeezenders is het een komen en gaan van diverse jaartallen. Met deze schitterende kerst/nieuwjaarskaart van wijlen Jan Kat terug naar 2009, das maar liefst 14 jaar geleden. 14 jaar...de gehele uitzendperiode van Veronica als zeezender. In april 2024 is het maar liefst 64 jaar geleden dat Veronica voor het eerst klonk. Ook is 2024 het jaar van 60 jaar Caroline en 50 jaar na de 31e augustus 1974. Ben benieuwd welke herdenkingen er op 31 augustus 2024 te verwachten zijn. Nostalgische boottrip naar de ankerlocatie van de Norderney-Mebo 2- Mi Amigo voor de kust van Scheveningen in de 70s? Een weekuitzending door de stichting Norderney en 192 Radio vanuit Lapers…
-
-
- 5 antwoorden
- 970 weergaven
-
-
In mijn archief zit al jaren een korte opname van wat "stukjes" REM-Radio Noordzee maar ook o.a. aankondigingen op TV-Noordzee, wat commercials en info over de nieuw opgerichte TROS. Dit alles uit 1964, leek me wel leuk om te delen. https://pixeldrain.com/u/y1CuDPCm Groet Henk Kruize
-
-
- 4 antwoorden
- 675 weergaven
-
-
Wat RNI uurtjes, weer digitaal gemaakt door Vincent: RNI 1970.03.08 Andy Archer & Mark Wesley RNI 1971.10.23 22:00-23:00 Paul May RNI 1973.12.31 01:00-02:00 Robb Eden
-
- 0 antwoorden
- 791 weergaven
-
-
Misschien al eens eerder gepost door iemand, misschien ook niet : - deel 1 : http://we.tl/dZfQf81vBT - deel 2 : http://we.tl/4hm2cGuSrt
-
- 3 antwoorden
- 831 weergaven
-
-
Van (zeer) oude cassettebandjes, dus helaas low noise, maar toch leuk misschien. The Big L story by Tony Windsor - http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QFWLPKRONT4B.mp3 The sound of Big L - deel 1 - http://www.mijnbestand.nl/Bestand-W3MCGCWWW6ZR.mp3 The sound of Big L - deel 2 - http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DMTMIOEXDBOT.mp3
-
- 0 antwoorden
- 999 weergaven
-
-
Afgelopen zaterdag avond was ik in Museum Rockart omdat ik was uitgenodigd om het 5 jarig bestaan te vieren van de Beatles cover band FaBruari Four. Ik ben bevriend met de leadzanger. Gezellige avond gehad. Maar dan loop je tussendoor zo door die collectie heen en misschien omdat ik er nu in de avond was , maar ik had opeens meer oog voor wat kleine details uit de Veronica verzameling. Zo viel mijn oog op het prachtige miniatuur van de Borkum Riff die met de hand gemaakt is door José van Groningen. En dan voel ik toch weer die emotie over een man die er niet meer is, maar die zo vreselijk veel gedaan heeft aan boord met soms gevaar voor eigen leven zodat N…
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-