Spring naar bijdragen

Veronica - 19690000 - Demo Tape Klaas Vaak


martinja

Aanbevolen berichten

Het proef (???) programma dat Klaas maakte voor Veronica.  Wat merkwaardig dat hij daar de naam Klaas Vaak al gebruikt terwijl het verhaal gaat dat Henk van Dorp die verzon.  Er zitten commercials in en de opname komt van een cassette met matige kwaliteit uit het oorspronkelijke archief van Klaas zelf.

Het is volgens mij (Juul) gewoon een edit van een proef die hij maakte in de Veronica studio voordat z’n eerste prog. werd uitgezonden.
Want op 6’28 vraagt Klaas aan de techn. “hoe lang duurt ie?”  Op 9’58 zegt Klaas dat ie werd gedwongen om Erma Franklin te draaien. Hij zegt daarna;”laat je vinger eens los”.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Juul:

"Klaas" - Tom kwam op 16 mei 1969 bij ons werken.

Ik nam z'n eerste programma op.

 

En hoe ging het Juul? Had je je stropdas om? Waren jullie zenuwachtig? Ik kan me indenken dat een eerste keer aftasten is. Zoals de beestjes  een beetje aan elkaar snuffelen voor een beoordeling .

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Juul:

Het is volgens mij (Juul) gewoon een edit van een proef die hij maakte in de Veronica studio voordat z’n eerste prog. werd uitgezonden.

 

Zo te horen is het inderdaad een proefprogramma opgenomen in de Veronica studio. Maar geen edit daarvan. De platen gaan gewoon door onder zijn afkondigingen. Bedoeld als demo? Is opgenomen in april 1969 (afkondiging Israelites). Misschien aan Tom vragen?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

En hoe ging het Juul? Had je je stropdas om? Waren jullie zenuwachtig? Ik kan me indenken dat een eerste keer aftasten is. Zoals de beestjes  een beetje aan elkaar snuffelen voor een beoordeling .

 

Salut

Leendert

 

 

Ik weet het nog goed.........Tom kwam binnen met een jingleband onder z'n armen en zei heel vriendelijk......."graag achter iedere plaat een jingle".........

 

Verder  was het heel leuk denk ik. Tom was natuurlijk best een prima dj. die heel erg Engels en Amerikaans georienteerd was.

Ik heb het altijd jammer gevonden dat ie bij ons "verdween". Ik heb het nooit begrepen, zelfs niet toen ik als collega bij de TROS werkte ben ik er niet echt achter gekomen.

Wel heb ik een theorie maar die kan ik niet stoelen op enige "juistheid". Dus dat doe ik ook maar  niet.

Vorige week sprak ik hem nog en toen zei hij ook dat ie z'n Veronica tijd fantastisch vond !

Van de week ga ik Tom weer effe bellen en zal het nog eens vragen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Juul:

Ik heb het altijd jammer gevonden dat ie bij ons "verdween".

 

Ik heb het nooit begrepenVan de week ga ik Tom weer effe bellen en zal het nog eens vragen.

 

Op tijd vertrekken bij het 'zinkende'  schip Veronica, dan heb je de beste keus (bij H3) net zoals zijn voorbeeld Tony Blackburn  in Engeland had gedaan, op tijd weg gaan bij Radio London en daarna een mooie plek bij BBC Radio One.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Juul:

Wel heb ik een theorie maar die kan ik niet stoelen op enige "juistheid". Dus dat doe ik ook maar  niet.

Vorige week sprak ik hem nog en toen zei hij ook dat ie z'n Veronica tijd fantastisch vond !

 

 

Er is over dit onderwerp bijna drie jaar geleden ook al eens gediscussieerd. 

Please login or register to see this link.

 

De schorsing door Rob Out over zijn negatieve houding over de ledenwerfactie en de nieuwe programmering op 538 werden aangegrepen om zijn ontslag in te dienen. Veronica moest weer een familiestation worden en er kwamen allemaal programma's van één uur. Tom zag dat niet zitten.

 

Verschil van inzicht over de programmering , een slechte relatie met Rob Out, en een onzekere toekomst hebben Tom er toe aangezet om bij de buurman te gaan solliciteren. Zo werkt het nu eenmaal. Als je het ergens niet naar je zin hebt, dan ga je weg.

 

Maar, vraag er nog maar eens specifiek naar Juul, als je Tom aan de lijn hebt.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Op tijd vertrekken bij het 'zinkende'  schip Veronica, dan heb je de beste keus (bij H3) net zoals zijn voorbeeld Tony Blackburn  in Engeland had gedaan, op tijd weg gaan bij Radio London en daarna een mooie plek bij BBC Radio One.

Dat heb ik hem inderdaad wel eens horen zeggen op een radiodag als reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.