Spring naar bijdragen

Waar is dit?


Harmen

Aanbevolen berichten

Een volgende hint: Op onderstaande afbeelding is de kaart iets uitgezoomd. In de buurt van de zendmasten bevindt zich een object dat maximaal 10 jaar geleden is toegevoegd aan de UNESCO Werelderfgoedlijst. Deze is terug te vinden op de luchtfoto.

Bonuspunten voor degene die weet hoe het UNESCO object heet.

De hoofdvraag blijft natuurlijk waar het zendpark ligt/hoe het heet.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

britz_schild.gif

En het erfgoed is de "Hufeisensiedlung" die in 2008 op de werelderfgoedlijst kwam. De lokatie op de foto laat zich gemakkelijk raden.

Het was een van de eerste projecten op het gebied van sociale woningbouw en onderdeel van de nederzetting Britz/Fritz Reuter-Stadt.

(1925 - 1933)

Wikipedia is my friend.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal goed Rob! En ook nog de bonusvraag goed beantwoord, het kan niet op. Inderdaad de Hufeisensiedlung. Samen met een aantal andere modernistische bouwwerken op de werelderfgoedlijst geplaatst.

Niet gek ver hiervandaan staat overigens nog een bekend gebied: Gropiusstadt, de hoge flatgebouwen die ontworpen zijn door Gropius. Wellicht hier ook wel bekend als de plek waar Christiane F. (bekend van het boek/flm Wir Kinder vom Bahnhof Zoo) woonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is de zender hier niet te pakken... Op de autoradio pak ik 'm overdag tot Ede, daarna is het signaal te zwak. Bij duisternis heb ik vanaf Maarsbergen veel last van fading.

In westelijke richting gaat het inderdaad erg lang goed! Ik heb 'm wel eens aan gehad tot voor de deur van RockArt!

Nieuwe opgave regel ik later vandaag.. Ik moet nu eerst ff aan het werk. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ala ik uit de richting Utrecht naar Rotterdam rij heb ik tot Terbregseplein een prima ontvangst. Maar zodra ik de A16 op rij wordt het rap slechter en zodra ik de Brienenoord over ben is hij weg. Thuis 'op zuid' heb ik een speciale antenne in gebruik voor ontvangst op de korte-, midden- en langegolf (voor andere radiohobby). Daarmee pak ik hem prima zolang het licht is. in de avonduren hoor je van alles door elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.