Spring naar bijdragen

Waar is dit?


Harmen

Aanbevolen berichten

Radiokei?

Kootwijk Radio, de navel der wereld, leg dat je vrienden maar eens uit. En vertel ze maar eens over de jaarlijkse feestavond achter in februari die het eerste draadloze contact herdacht met ons Indië. Leg maar eens uit hoe belangrijk dat was in 1928 en nog lang daarna, leg dat maar eens uit aan mensen die tegenwoordig zelf voor lokaal telefoontarief via Internet dagelijks contact hebben met Jan en alleman in ieder denkbaar land.

Leg maar eens uit waarom er op de zwerfkei in het parkje (die overigens veel groter is dan de beroemde Amersfoortse kei) "Hallo Bandoeng" staat, en laat ze dat lied maar eens horen van Willy Derby over het grote wonder van de draadloze telefonie, misschien begrijpen ze het dan. Kootwijk Radio: daar werd iets groots verricht.

IMAG0110-300x225.jpg

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou het boek "Tussen Zand en Zenders" eens moeten lezen, of de documentaire van Omroep Gelderland moeten zien. Hier is echt geschiedenis geschreven.

Je antwoord is helemaal goed, nou ja, eigenlijk is het Radio Kootwijk. Dus je mag

IaJnFxq.jpg

Wat zou het Omroepmuseum hier mooi in passen met de Norderney in de koelvijver...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Villebon sur Yvette is a municipality south of Paris in the Département Essonne. In Villebon sur Yvette a broadcast end plant for medium wave is since 1935. The transmitter of Villebon sur Yvette became to 18. August 1944 destroyed by the taking off German troops, could go although first with decreased achievement soon again into enterprise. To 10. December 1961 was blown up one of the two antenna towers of the station by terrorists.

The transmitting plant in Villebon sur Yvette, by which today with an output of 300 kilowatts on the frequency 864 kHz the program France Bleu ÃŽle de France is radiated, uses two radiating removed steel framework masts with triangular cross section as antenna system. Since that 4. September 2000 is sent this program in To-Stereo. Because of its high achievement this transmitter - particularly during the night hours - is to-Stereo which can be received most easily - transmitter in Germany.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb helaas geen stereo ontvanger. Ik heb wel SAM knopje op de perseus, maar blijkt iets van Super AM te zijn. Wel mooie optie, reduceert de fading.

Ik kan in de avonduren deze zender zeer goed ontvangen. Ik zal kijken of ik vanavond, als ik een beetje vroeg thuis ben, nog een stukje kan opnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De volgende opgave moet volgens mij goed te doen. Een aantal jaar geleden was ik in deze stad voor een weekendje weg en heb ik deze foto gemaakt. Met de informatie die zichtbaar is op de foto moet de vraag te beantwoorden zijn. Hoe heet die zendtoren rechts (die met de punt dus)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.