Spring naar bijdragen

Waar is dit?


Harmen

Aanbevolen berichten

Helemaal Goed Peter.

Jij mag er weer eentje uitzoeken!

Zonde toch van dit zendstation dat het bij de ovegang van A12 naar B12 schema straks in oktober helemal buiten bedrijf gaat.

Voor zover bekend gaan na 11 mei 2012 wanneer de Nederlandse dienst stopt de uren die nu via Nauen en Wertachtal lopen ook grondig op de schop. Wat er met Madagascar gaat gebeuren is (nog) niet bekend. Wellicht gaan die nog een jaartje door omdat daar net nieuwe zenders zijn geinstalleerd. (ex Radio Sweden, Horby, 500 kW Thomson/Thales zenders)

Overigens had ik afgelopen week nog contact met Keith Perron van PCJ-media d huiige producer van Happy station en die vertelde mij dat hij Begin maart naar het international SWL fest in Amerika gaat en dan een uitzending van het programma gaat maken van uit VOA Washington. Direct daarna reist hij af naar Bonaire voor een opname op het zendstation daar.

Dus ergens in maart een programma vanuit het Drs. L.F. Tijmstra zendstation waarin zeker een gesprek zal zitten met de chief engineer.

Bijgaand nog een paar mooie extra plaatjes van RNW Bonaire

Jan

p9a4JZL.jpg

3fOakVuNB.jpg

opzAIOMBqFa.jpg

yTICrj0z7.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is dan mijn opgave. Ik moet voor werk vaak reizen en om de weekenden door te brengen stippel je trips uit naar dingen die je interesseren. Zo ben ik bij dit antenne park 2x geweest, 2005 en 2007.

Mijn locale collega ging mee, maar was niet op zijn gemak. Het schijnt (nog steeds) verboden te zijn strategische objecten te fotograveren.

De hint is dat het signaal in NL te ontvangen is.

2005 - beide masten

Please login or register to see this link.

2005 - noord mast

Please login or register to see this link.

2005 - zuid mast

Please login or register to see this link.

2007 - zender gebouw

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In m'n zoektocht naar LG zendmasten was ik m al eerder tegengekomen, maar had niet door dat dit de locatie waarschijnlijk was. Ben later verder gegaan met de zoektocht in Rusland, maar ik vermoed nu toch dat het juiste antwoord toch in Polen is. Is dit de Solec Kujawski?

(van: Please login or register to see this link. )

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Malabar ?

Ir. Dr. C.J. de Groot was hoofd Technische Telegraaf- en Telefoondienst Nederlandsch-Indië en radiopionier. In 1922 bouwde hij een lange-golf zender in Malabar t.b.v. een radioverbinding tussen Nederlands-Indië en Nederland. Dit was toentertijd de sterkste zender ter wereld. Op 05 Mei 1923 werd de eerste radioverbinding gemaakt tussen Nederlands-Indië en Nederland. Willem Smit & Co's Transformatorenfabriek leverde voor die zender in 1922 een grote spoel en enkele transformatoren. Smit Slikkerveer leverde de generatoren voor deze zender.

personeel_malabar_1926.jpg

Please login or register to see this link.

RadioMalabar1924.jpg



Was je me weer voor Peter.

We wachten jou opgave weer af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6411
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jankwarts
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.