Spring naar bijdragen

Waar is dit?


Harmen

Aanbevolen berichten

Blijkbaar is dit te moeilijk: http://palinstravels.co.uk/photogallery.php?id=2184&from=photoindex-16-14

Het was dus een locatie uit de Himalaya reis van Michael Palin die hij maakte voor de BBC.

Ok, dan maar weer een antenne. Dit keer van een zender die je niet zult horen, maar wel kunt zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrienden,

Ik moet nog even een leuk plaatje zoeken en kom in de loop van deze (witte) vrijdag met een nieuwe opgave.

Zoekend naar een leuke opgave kwam ik deze foto's tegen op mij harde schijf.

Deze foto's zijn van 2003 toen ik in Mainflingen ben geweest.

Groet,

Jan

ETtDnS7P.jpg

Uh2i6MVf4Qd.jpg

Jch6BTMDpm8.jpg

pNScEnMf.jpg

jAhrRtW9Q.jpg


Vrienden,

Op de foto hieronder zie je een zgn. Alliss antenne.

Waar staat deze antenne?

Groet,

Jan

qVs9YK.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal goed Harmen.

Dit is wel een bijzondere Alliss Antenne.

Normaal gesproken wordt deze antenne gebouwd bovenop het Zenderhuis, Zoals in Nauen en Issoudun.

Deze is wel draaibaar maar de zender staat elders.

Op de foto is de open feederline te zien links op de foto.en volgens mij is deze antenne nagemaakt en niet officieel door Thomson gebouwd. Ik heb geprobeer dat uit te zoeken maar tot op heden geen suc6.

Zoek maar weer wat moois op Harmen!

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, hier is de volgende.

In 2002 moest ik voor werk naar Rome (hint 1).

De start was richting noorden en het vliegtuig draaide naar het zuiden zo over Flevoland en je kon de Communicator goed zien liggen, had ik er maar een foto van gemaakt.

Op de laatste dag van mijn verblijf had ik wat kaartjes uitgedraait om even foto's te maken van Santa Palomba, daar stond toen de zender die in de avonduren Radio 192 het leven zuur maakte.

Tijdens de rit via de rondweg om Rome net voor de afslag richting Santa Palomba (hint 2) zag ik een antenne park. Op de terugweg ben ik hier ook maar even foto's gaan maken, maar dat werd bruut verstoort door een noodweer.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oops, nee toch deze:

http://www.mediasuk.org/archive/prato/ecentro.htm

Prato Smeraldo is located to the south of Rome city, near the "raccordo anulare" highway and close to the military site of Cecchignola.

This centre was created in 1931 during fascism with a 12 KW shortwave transmitter and two antenna systems. In 1940 the system was updated with two new transmitters of 40 KW and 50 KW and 13 beam antennas.

The second world war destroyed all the transmitters, except for an old 50 KW set. In 1948, after the passing of a special law of the Italian government (DL 7.5.48 n. 1132), the whole of the antenna farm was rebuilt. At that time they also set up 27 beam antennas and 11 wide radius antennas.

The broadcasting center of Rome Prato Smeraldo has received orders to shut down as of 30 September 2007. The decision to shut down the shortwave broadcasts is a consequence of the new contract made between the Italian government and public broadcaster Rai and its international department Rai International.

At the moment of the closing Prato Smeraldo Centre broadcasts the RAI International signal with six 100 KW transmitters and more than 30 antennas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.