Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Waar is dit?

Featured Replies

Geplaatst

Radiokei?

Kootwijk Radio, de navel der wereld, leg dat je vrienden maar eens uit. En vertel ze maar eens over de jaarlijkse feestavond achter in februari die het eerste draadloze contact herdacht met ons Indië. Leg maar eens uit hoe belangrijk dat was in 1928 en nog lang daarna, leg dat maar eens uit aan mensen die tegenwoordig zelf voor lokaal telefoontarief via Internet dagelijks contact hebben met Jan en alleman in ieder denkbaar land.

Leg maar eens uit waarom er op de zwerfkei in het parkje (die overigens veel groter is dan de beroemde Amersfoortse kei) "Hallo Bandoeng" staat, en laat ze dat lied maar eens horen van Willy Derby over het grote wonder van de draadloze telefonie, misschien begrijpen ze het dan. Kootwijk Radio: daar werd iets groots verricht.

IMAG0110-300x225.jpg

Radio Kootwijk Radio Kei

Geplaatst

Je zou het boek "Tussen Zand en Zenders" eens moeten lezen, of de documentaire van Omroep Gelderland moeten zien. Hier is echt geschiedenis geschreven.

Je antwoord is helemaal goed, nou ja, eigenlijk is het Radio Kootwijk. Dus je mag

IaJnFxq.jpg

Wat zou het Omroepmuseum hier mooi in passen met de Norderney in de koelvijver...........

Geplaatst

Leuk, ik mag weer. Hier dan de eerste foto's die ik heb gemaakt met een digitale camera. Ook op werkbezoek in het buitenland. De enigste hint is dat dit de enigste zender in Europa is die een speciaal signaal uitzendt voor de frequentieband.

Sj4gJG.jpg

kgsTFtHouvZB.jpg

NkPUCDR469d1.jpg

KvacgtIuzNAT.jpg

FQYhJcuj.jpg

Geplaatst

Villebon sur Yvette is a municipality south of Paris in the Département Essonne. In Villebon sur Yvette a broadcast end plant for medium wave is since 1935. The transmitter of Villebon sur Yvette became to 18. August 1944 destroyed by the taking off German troops, could go although first with decreased achievement soon again into enterprise. To 10. December 1961 was blown up one of the two antenna towers of the station by terrorists.

The transmitting plant in Villebon sur Yvette, by which today with an output of 300 kilowatts on the frequency 864 kHz the program France Bleu ÃŽle de France is radiated, uses two radiating removed steel framework masts with triangular cross section as antenna system. Since that 4. September 2000 is sent this program in To-Stereo. Because of its high achievement this transmitter - particularly during the night hours - is to-Stereo which can be received most easily - transmitter in Germany.

FF luisteren?

Geplaatst

Helemaal goed Ze zenden uit in AM stereo.

Ik zou niet eens weten of ze nog uitzenden in AM stereo en of er uberhaupt nog ontvangers voor te koop zijn, nieuw.

Je mag weer.

Geplaatst

oh, het jij toevallig een ontvanger?

Ik ben benieuwd hoe het klinkt

Van de prijs wordt je niet blij

http://www.amazon.com/Sony-Stereo-Walkman-Radio-SRF-A1/dp/B0029DDLCA

Geplaatst

Leuk, mag ik weer.

Hier wat foto's van een antenne array die ik gemaakt heb tijdens een overtocht.

Ze waren oorspronklijk voor iets anders bedoelt dan omroepuitzendingen. Tegenwoordig staan er nog maar 2

7ZBkCxLboU.jpg

n2Z4Vfa.jpg

aw2St3uMy.jpg

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.