Spring naar bijdragen

Veronica dag 2012


Juul

Aanbevolen berichten

0iIJ2Ww3.jpg

Het is dit jaar het jaar dat het 45 jaar geleden is dat de eerste ABTT (AdjeBoumanTopTien) werd uitgezonden. Dat gebeurde in het programma Muziek bij de lunch van Jan van Veen in februari 1967. Later zou de ABTT worden uitgezonden in het programma JMHW (JoostMagHetWeten) van Joost de Draaijer en nog later in de Lexjo bij Lex Harding.

En vanwege dit jubileum hebben we het plan opgevat om de presentatoren uit die tijd weer te laten opdraven en een ABTT anno 2012 op te nemen.

We hebben het plan om die opname om 14.00 uur te starten, maar ja, de ABTT hé?, je weet maar nooit.

De entree voor deze dag bedraagt € 6,-

Nog een jubileum, dat van het programma Candlelight. Ook dat vond z'n oorsprong in dezelfde periode van 1967.

Ook voor Candlelight hebben we iets speciaals in gedachten.

In de avond zal er een z.g. "Candlelight diner" plaats vinden en onze Jan zal ook aanzitten. Nadere details daarover zullen we nog bekend maken€ 6,- 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

"Schoffering"

Wie als 'fan' gereserveerd had voor het 3 gangen 'Candlelightdiner' in hotel Lapershoek kwam gisteren bedrogen uit.

Een leuk initiatief van Ad en Jan en groots aangekondigd op diverse fora.

Er ging al iets fout tijdens de ABTT toen 'Mr Voice' weigerde aan te schuiven om wat oude koeien uit de sloot te halen en met een minachtend gebaar wegliep.

Het kan aan mij liggen, maar ik zag opeens een relatie met Will Luikinga omdat ik weet dat het tussen die twee niet echt botert.

Wat de reden ook is, ik vind dat je je altijd professioneel moet blijven gedragen en persoonlijke vete's voor je moet houden.

Even later werd duidelijk dat meneer 'hork' opeens géén zin meer had in de eerder gemaakte afspraken en zonder blikken of blozen naar huis ging.

Ik heb me ondanks deze schoffering van Ad en genodigden prima vermaakt.

Respect trouwens voor Tinus en Will die alle tijd namen om een visueel gehandicapte fan uitgebreid te woord te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Schoffering"

Wie als 'fan' gereserveerd had voor het 3 gangen 'Candlelightdiner' in hotel Lapershoek kwam gisteren bedrogen uit.

Een leuk initiatief van Ad en Jan en groots aangekondigd op diverse fora.

Er ging al iets fout tijdens de ABTT toen 'Mr Voice' weigerde aan te schuiven om wat oude koeien uit de sloot te halen en met een minachtend gebaar wegliep.

Het kan aan mij liggen, maar ik zag opeens een relatie met Will Luikinga omdat ik weet dat het tussen die twee niet echt botert.

Wat de reden ook is, ik vind dat je je altijd professioneel moet blijven gedragen en persoonlijke vete's voor je moet houden.

Even later werd duidelijk dat meneer 'hork' opeens géén zin meer had in de eerder gemaakte afspraken en zonder blikken of blozen naar huis ging.

Ik heb me ondanks deze schoffering van Ad en genodigden prima vermaakt.

Respect trouwens voor Tinus en Will die alle tijd namen om een visueel gehandicapte fan uitgebreid te woord te staan.

Ik heb lekker thuis gegeten.

Ik vind Candleight toch al niet zo'n aardig programma. Heb ooit eens een half uur opgenomen en ben toen gestopt met de opmerking;"zoek voor mij maar een ander".

Maar je zit er naast wbt Will en Jan.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een probleem van grote ego's zeker ....

En dan moet je al zo oud zijn geworden.

Ik vond het jammer dat ik niet kon komen, maar aan de andere kant heb ik mijn tijd heel nuttig gebruikt.

En voor de rest geen foto's behalve die drie van Vincent ?

Rien

Ach ja, "artiesten" zeg ik altijd. Maar de de veronderstelling van Harm over Wil-Jan is "bezijden de waarheid'.

En hoe het wel zit is hier niet ter zake.

Over de dag, ik vond 'em wel geslaagd. Heb leuk met een aantal mensen in de wandelgangen kunnen praten en wat dingen op elkaar afstemd. Het grappige is dat je veel mensen wel "kent" maar toch ook eigenlijk weer niet. En dan is het leuk om nu het gezicht eens te zien.

Ook heb ik "ellenlange" gesprekken gevoerd met de uitbaters van de Norderney en m'n mening gegeven daarover .

Lex vond het ook erg leuk om er even te zijn.

Jan van Veen en Joost hebben het niet aangedurfd om de viering van 45 jaar ABTT daadwerkelijk "op te luisteren'.

Ja, zo gaat dat. Ik zal dat onthouden..........

Waar ik ook niet vrolijk van werd dat bleek dat er van één van de standhouders een medaillon ontvreemd is.

Maar ja, zeezender mensen zijn net als de grote maatschappij. En toch baal ik daar van.

Ook waren er verschillende mensen op vakantie.

Op naar volgend jaar?. Ik weet het niet, we bekijken dat van jaar tot jaar. Wij worden ook een daggie ouder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf ook een paar foto's genomen. En net kwam ik deze tegen.

We zien hier ons gewaardeerd forum lid Harm achteloos leunend op een een paar flightcases en een ieder minzaam toelachend.

EDIT opm. Juul.

Na een prive mail van Harm, begrijp ik dat hij "not amused" is met mijn eerder geplaatste tekst. Hoe aardig ik die ook bedoeld heb. Dat kan. Soms lezen mensen dingen die er niet staan. Dus om de zaak nu niet verder uit de hand te laten lopen heb ik de tekst maar verwijderd.

Wat mij betreft gaan we over tot de orde van de dag.

Juul

ceYqX4.jpg


Oud collega van het Veronica blad , fotograaf Theo Hogenboom vertelde op elke reunie dat ie nog honderden foto's had in z'n archief. Maar ja, "dan moet je ze wel even meenemen Theo", zeiden Ad en ik maar steeds.

Eindelijk, een eerste lading kregen we zaterdag. Honderden negatieven, dia's en gewone foto's in een plastic tas.

Ik heb ze onmiddellijk in veiligheid gebracht want je weet maar nooit, toch?

Enfin, een eerste lading, de rest komt ook nog zei Theo.

"Theo, wil wat drinken van me", zei ik.......

Juul

INUKyYwV.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me gisteren in ieder geval kostelijk vermaakt.

Het verhaal rond Jan ken ik niet en wil ik ook niet kennen. Het viel me wel op dat Ad het gelaten opnam dat hij niet even achter de microfoon plaatsnam.

Nahja, Jan zal z'n redenen gehad hebben, denk ik dan maar....

Leuk om Lex weer een keer "live" te zien. Idem bij Will.

En Niels, met een knoert van een camera.. Zack&deMol in oprichting? Hij had er echter duidelijk plezier in, en dáár gaat het om!

Leuk ook om jou weer een keer de hand te schudden, Juul. Altijd weer plezierig en het was alweer te lang geleden!

Ik heb ook nog een tijd met Hans van Velsen staan praten. Vooral over de gebeurtenissen rond de stranding. Ik ben veel wijzer geworden van zijn antwoorden en uitleg! Waarom die diesel bleef lopen, bijvoorbeeld.. Of dat verhaal over alles dat onder stroom stond.. Ik heb het nu helder! ( waar je je als Veronica fan al mee kunt bezighouden, nietwaar... Soms voel ik me net een spons die alles opzuigt.. ;) )

Met stomheid geslagen heb ik wederom staan genieten van de prachtige scheepsmodellen. Wát een pronkstukken en wát een detaillering! Je staat er naar te kijken en verwacht elk moment de Ger-Anna of TripTender langszij te zien komen.. Respect voor al dat werk en wat fijn dat we daar steeds weer van mogen meegenieten!

En dan waren er natuurlijk de stands met koopwaar. Altijd leuk om daar even langs te lopen, door de waar te neuzen en een paar dingetjes aan te schaffen. Wel balen om hier te moeten lezen dat er iemand wat "geleend" heeft zonder dat af te rekenen... Bah! Ook Veronicafans kun je blijkbaar wel voor, maar niet in de kop kijken..

Maar goed: Topdag! Volgend jaar weer? Van mij mag het! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees het al, ik heb weer het benodigde gemist en daar baal ik best wel een beetje van. Helaas vond mijn werkgever de laatste 2 jaar dat zijn zaken belangrijker waren. Dat is uiteraard zijn goed recht, had ik maar een vak moeten leren.

Maar ........................... drie keer is scheepsrecht.

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag heb ik op YouTube een samenvatting van de afgelopen Veronicadag 2012 Lapershoek Hilversum, 45 jaar of ABTT geplaatst.

Vandaag maandag 14 mei tussen 20.00 en 21.00 uur wordt, via 192 TV, het eerste deel van deze volledige ABTT 45 jaar uitgezonden. Volgende week volgt dan deel 2.

Please login or register to see this link.

In Hotel Lapershoek waren o.a. aanwezig: Juul Geleick, Ad Bouman, Lex Harding, Will Luikinga, Tineke, Jan van Veen, Hans Becker, Harry Knipschild, Dick Klees, Hans van Velzen, Ruud Doets, Jaap Borst, Johan van der Kolk, Bert Verweij, Dick Boll, Perry Bos, Pieter-Jan & Swanet Vink, Hans Hogendoorn, Peter Jager, Ad Roberts, Peter de Vries, Ruud van Velzen, Rob van Wezel, Michael Bakker, Peter Vrakking, Alex van den Hoek, Niels Zack, Hans Hettelder, Douwe Dijkstra, Vincent Schriel, Evert Stolman, Thimon Schellevis, Rob Hofland, Jan van Heeren, Gudo Leuven en Jacqueline & Jaap Schut. Met dank aan Box Tv, Teake Sabbé en Niels Zack.

vy2cgZrA47W.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.