Spring naar bijdragen

REM Radio Noordzee en Ben Zwaan


Juul

Aanbevolen berichten

Ik heb net een programma van Ben Zwaan even snel door geluisterd. Hij was "dj" bij Radio Noordzee in 1964.

Tijdens m'n werkzame leven heb ik in de TROS kelder waar we het archief aan het installeren waren een masterband gevonden met een programma van hem. Er lagen nl wel meer spullen die van de REM afkomstig waren en een aantal zaken heb ik wel gekopieerd. Aan afluisteren ben ik nooit toegekomen en de band meenemen naar huis ook niet. Ik weet het;"niet zo slim'. Maar ja het is nu eenmaal zo.

Maar terugkomend op Ben Zwaan, wat een mooie stem had die man zeg!

Ik begrijp dat ie later naar RTV West is gegaan. En is hij inmiddels niet overleden?

Enfin, heeft iemand wat meer info over hem? En misschien een programma dat hij bij RTV West presenteerde?

Zou ik leuk vinden.

Dank,

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een programma van Ben Zwaan even snel door geluisterd. Hij was "dj" bij Radio Noordzee in 1964.

Tijdens m'n werkzame leven heb ik in de TROS kelder waar we het archief aan het installeren waren een masterband gevonden met een programma van hem. Er lagen nl wel meer spullen die van de REM afkomstig waren en een aantal zaken heb ik wel gekopieerd. Aan afluisteren ben ik nooit toegekomen en de band meenemen naar huis ook niet. Ik weet het;"niet zo slim'. Maar ja het is nu eenmaal zo.

Maar terugkomend op Ben Zwaan, wat een mooie stem had die man zeg!

Ik begrijp dat ie later naar RTV West is gegaan. En is hij inmiddels niet overleden?

Enfin, heeft iemand wat meer info over hem? En misschien een programma dat hij bij RTV West presenteerde?

Zou ik leuk vinden.

Dank,

Juul

Ben Zwaan was een geweldig goede presentator en top presentator bij Radio West toen die in 1989 12 uur per dag ging zenden (Ja jongelui, vroeger zonden de regionale omroepen maar 3 uur per dag uit, Rijnmond begon met 12 uur, en West kon toen niet achterblijven.)

Ik kwam in 89 bij Radio West en ken Ben Zwaan natuurlijk van die tijd. Maar ik wist helemaal niet dat hij een zeezender verleden had, sprak hij nooit over.

Had iets in de sigaretten reclame gedaan of zo.......

Kan wat mij betreft zo weer achter de mic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ben Zwaan xf457k.jpg heeft in de jaren '80 ook nog meegewerkt aan de fameuze Haags piraat Hofstad Radio waar hij als Bert van der Molen een programma deed met, je raadt het, Hollands product.

Later is hij bij de regionale zender Omroep West aan de slag gegaan, waar hij zowel radio als tv deed. (http://www.radiovisie.eu/nl/nieuws.rvsp?art=00044272)

De laatste tijd runde hij ook nog een website met uitgebreide info over attractieparken in de VS, maar die site is, geloof ik, niet meer actief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.