Spring naar bijdragen

Donna Summer (63) overleden


Martin1968

Aanbevolen berichten

AMSTERDAM (Telegraaf) - De 'koningin van de disco' Donna Summer is op 63-jarige leeftijd overleden. Summer verloor haar strijd tegen kanker. De zangeres overleed in Flordia, meldt TMZ. Ze won in totaal vijf Grammy's. In de jaren '70 van de vorige eeuw had Summer hits met "Last Dance", "Hot Stuff" en "Bad Girls".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze was erg bevriend met een platenplugger hier in Nederland, Ton vd Bremer oorspronkelijk uit Soest. Donna was ook erg gelieerd aan Strengholt (RNI) uit Naarden.

Ton vd Bremer woont inmiddels in Hong Kong en in Autralié en runt daar een platenbedrijf.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet "DE" Top 40 Ambassadeur?.

en Peter ja, dat schijnt internationaal zo geregeld te zijn, dat zoeken.

Ik weet nog goed dat een 1-Vandaag tv collega van mij even snel een beeld van een koe moest hebben. Niks gevonden dus want hij moest eerst bij "rund" kijken en daarna bij koe.......... Ja, dat krijg je als de bedenker-programmeur de macht overneemt en geen rekening houd met de gebruiker..........

Juul ( gebruiker Ambassadeur.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herinner mij nog een simpele prijsvraag, begin Augustus 1974 op Radio Mi Amigo, tijdens de Frans van der Drift show, ter promotie van de nieuwe single The Hostage door Donna Summer.

De vraag was: Hoe veel keer rinkelt de telefoon tijdens het plaatje!?

Wat je er mee kon winnen weet ik niet meer.

Leuk blijft het optreden in Van Oekel's Discohoek.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herinner mij nog een simpele prijsvraag, begin Augustus 1974 op Radio Mi Amigo, tijdens de Frans van der Drift show, ter promotie van de nieuwe single The Hostage door Donna Summer.

De vraag was: Hoe veel keer rinkelt de telefoon tijdens het plaatje!?

Wat je er mee kon winnen weet ik niet meer.

Leuk blijft het optreden in Van Oekel's Discohoek.

Robin

Geweldig Robin van die rinkel (de kinkel) telefoon.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Queen of disco wordt/werd ze genoemd, ontstaan halverwege de jaren '70. Ik denk dat dat wat te kort door de bocht is, ze had wel wat meer in huis. Het nummer "I feel love" (hoeveel uitvoeringen zijn er in vredesnaam wel niet geweest) was aardig revolutionair voor zijn tijd (1977) en was de basis wat we later veel in discotheken hoorden, techno en house.

Als je haar hele genre gaat beluisteren heeft ze nogal een breed repertoir gebracht.

Overigens heeft Nederland een niet onbelangrijke rol gespeelt in de carrierre van Donna Summer. De singles "The hostage" en "Lady of the night" zijn uitgebracht in de UK & US maar deden daar nauwelijks iets in tegenstelling tot Nederland. Dat veranderde met "Love to love you".

De plaat werd eerder gereleased in Nl dan in de UK & US maar werd uiteindelijk een wereldwijd succes. Overigens was die verlate release oorzaak van haar zang wat later zijn intrede deed bij het dames tennis. Gevolg was dat er geimporteerd werd uit Europa (met name Nederland) naar de US & UK.

Daarna had ze succes op succes, echter de druk werd haar op een gegeven moment teveel. Ze weet echter uiteindelijk de zaken weer op de rails te krijgen met "State of independece". Het resterende deel van haar carrierre verloopt een stuk rustiger. "This time it's for real" is haar laatste wereldwijde hit, hetgeen niet wil zeggen dat ze niet meer actief is. In 2008 verschijnt namelijk het album "Crayons" met veel nummers die ze zelf schreef (overigens heeft ze veel van haar nummers zelf geschreven) en waarvan en 3 tal nummers succesvol waren in de Bilboard Dance Chart.

Ze is een aantal malen voorgedragen voor "Rock and Roll Hall of Fame" maar (nog) niet toegelaten.

Haar stem hoog en breed bereik (en uiteraard haar sensuele optreden) maakten haar tot een markante zangeres.

RIP Donna.

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.