Spring naar bijdragen

Met de franse slag langs Parijs ....


rien1959

Aanbevolen berichten

Afgelopen 2 weken heb ik met vrouw en kinderen op de camping gestaan in de buurt van Cahors (Frankrijk)

Uitstekend weer gehad tot zelfs 38 graden toe !

Vandaag zouden we naar huis gaan, maar omdat het gisteren al 35 graden was hadden we besloten de avond er voor te vertrekken, om de warmte en drukte voor te zijn.

Zo gezegd zo gedaan. Alles liep perfect tot dat we over de ring bij Parijs reden.

Ineens was een deel afgesloten en een omleiding (deviation) was niet aangegeven.

Van het ene op het andere moment stonden we daar in een voorstad van Parijs, rond half twee 's nachts !

Nou hebben we een TomTom aan boord die vier keer per jaar wordt geupdate dus geen probleem.

Dat lukte dus even niet ..... TomTom wist niets van de afsluitingen en probeerde ons rechtstreeks terug te leiden naar de bewuste ring.

Na wat instellingen te hebben aangepast werden we dwars door Parijs geleid naar een noordelijke wijk richting de A1.

Dat lukte dankzij dit vernufige apparaatje feilloos al kostte het uiteindelijk 45 minuten om uit deze chaos te komen.

Opvallend was dat we op verschillende plekken in Parijs Nederlanders en Belgen tegenkwamen met dakkoffers, karren en zelfs een boot.

En iedereen zocht naar de uitgang ......

De rest van de reis liep goed alleen waren er een heleboel rustplaatsen (Aires) afgesloten en daarom was het zoeken naar een plek voor een tussenstop.

Affijn, om kwart over zes vanochtend waren we thuis. We hebben de zon onder zien gaan en ook weer op zien komen in één rit. ;)

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan mogen wij niet klagen.

Dinsdag vertrokken we, mijn vrouw, kinderen en ik, terug naar huis vanaf Versailles richting de A1, uiteraard over de ringweg.

De enige file die we hadden was een kijkers file. Op de andere baan was een blikschade ongeluk en dat leverde al met al

een half uur vertraging op. Gelukkig deed de airco het goed, het was buiten zo'n 32 graden.

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan mogen wij niet klagen.

Dinsdag vertrokken we, mijn vrouw, kinderen en ik, terug naar huis vanaf Versailles richting de A1, uiteraard over de ringweg.

De enige file die we hadden was een kijkers file. Op de andere baan was een blikschade ongeluk en dat leverde al met al

een half uur vertraging op. Gelukkig deed de airco het goed, het was buiten zo'n 32 graden.

Niels

Welkom terug in Nederland dan dan maar, in ieder geval warm weer. Dat komt je dan bekend voor.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Douwe, via Luxemburg is wel een heel groot stuk omrijden naar Cahors.

Zeker als je zoals uit de regio Dordrecht komt.

Maar voor ons was dit in ieder geval de laatste keer langs Parijs.

De laatste jaren was het elke keer wel wat en voor ons is de maat vol.

Rien (die nog na geniet van de Fransen die een Audi S6 met aanhangwagen probeerden bij te houden .... hahaa !)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kinderen roepen dan "Er is niets boven Groningen ! " hahaaa !

Rien

Er is niets boven de Nieuwe Maas en beneden de Moerdijk :)

Gewoon een hele rijksweg langdurig afsluiten voor werkzaamheden en geen omleiding kom je ook tegen in Wallonië. In juni nog meegemaakt tussen St. Vith en Verviers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon een hele rijksweg langdurig afsluiten voor werkzaamheden en geen omleiding kom je ook tegen in Wallonië. In juni nog meegemaakt tussen St. Vith en Verviers.

Dat is waar. Jaren geleden kwam ik op een vrijdagavond terug van een week cursus in Zwitserland.

Richting Brussel stond ik daar midden in de nacht op de E411 één uur stil vanwege wegwerkzaamheden.

Niks omleiding en niks borden. Uiteindelijk ben ik via de eerstvolgende afslag en allerlei binnenwegen er langs gekomen.

De week erna was het weer prijs maar toen kon ik er er tijdig af en ben ik via Luik gereden.

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6417
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Albertb
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.