Spring naar bijdragen

Aanval op Rtv Noord..


andre ph5c

Aanbevolen berichten

De consessie van Rtv Noord is binnen kort afgelopen, en komt vrij.

Nu is er een aanval van Irtv Groningen zie http://www.mediamagazine.nl/medianieuws1/televisienieuws/4348-irtv-groningen-wil-nieuwe-regio-zender-worden.

Persoonlijk vindt ik dit een goede zet om eens hoogbejaarde Noord nodig aan zijn pensioen toe is.

Het is niets vernieuwend meer draait al jaren op de zelfde inhoud , bediend de 55 plusser laat de rest van de luisteraars stikken, en de programering is om te janken,

s'ochtends met de presentator van een Rene Walhout lijkt het wel op een zieken/lokale omroep en s'middags is het weer een rete commerciele omroep .

Zelf luister ik er afentoe gedwongen naar, maar als ik dit hele dagen moet horen zet ik de radio liever uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Andre,

In de eerste plaats als ik je link tracht te bekijken:

hkv6QZ3wb0.jpg

De radio van RTV Noord die beluister ik niet, ik kan er niet over oordelen. Wel KIJK ik af en toe naar RTV Noord en vind dat ze de nieuws voorziening prima doen.

Maar ik heb toch het sterke vermoeden dat RTV Noord gewoon radio blijft uitzenden. Staat met zoveel woorden in de wet hé?

En verder zien we hier de klassieke tegenstelling, de jeugd onder de 55 dus, jij misschien wel, vind het niks, en de 55plusser door jou opgevoerd vind "die herrie niks".

Omroep Gelderland hier heeft trouwens een mooie mix.

Maar niets staat jou in de weg zelf te beginnen. "Aan de slag dus".............

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de woordvoerder zie blaten in dat Oog-tv filmpje denk ik: "daar gaan we weer". Snelle jongens die met weinig kennis van zaken de boel wel eens gaan veranderen. Ik hoor hem al wat onzin uitslaan. Daarbij klinkt het leuk, het met 2,7 miljoen euro per jaar minder willen doen. Maar dit gaat ten alle tijden ten kosten van de kwaliteit. Ook al wil je minder tv bieden.

Ik ben (gelukkig) geen inwoner van Groningen, maar dit lijkt me niet goed voor die provincie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de woordvoerder zie blaten in dat Oog-tv filmpje denk ik: "daar gaan we weer". Snelle jongens die met weinig kennis van zaken de boel wel eens gaan veranderen. Ik hoor hem al wat onzin uitslaan. Daarbij klinkt het leuk, het met 2,7 miljoen euro per jaar minder willen doen. Maar dit gaat ten alle tijden ten kosten van de kwaliteit. Ook al wil je minder tv bieden.

Ik ben (gelukkig) geen inwoner van Groningen, maar dit lijkt me niet goed voor die provincie.

Bosman mien jong:

Met onmiddellijke ingang en met terugwerkende kracht tot het jaar Nul< wij hanteren hier de Noord Koreaanse jaartelling>

is voor jou Groningen verboden gebied. Vanmiddag onderhandel ik met Drenties en Fryz'n zodat ook deze provincies no go gebieden voor je worden als je op weg bent naar 1 van de Waddeneilanden. Aignwieze Hollanders koom der hier nait meer in.

Tussen haakjes Bosman < OOG heeft niets te maken met RTV Noord>

Moi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ik hoef niet meer stiekem na de afsluitdijk linksaf richting Harlingen om snel pont naar Terschelling te nemen?

Welnee,je krijgt vrije doorgang met begeleiding naar Grunn, immers waarom naar Terschelling. Kom naar ons mooie Rottum, wij zorgen voor een overtocht vanuit Usquert en Noordpolderzijl. Verblijf op Rottum "veur Gees"

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom u allen. Er is nog ruimte.

Ja, de Carel Coenraat polder achter Drieborg kunnen we wel 2 gezinnen kwijt die de dijk een beetje in de gaten houden en in de Blauwe stad wil die ene bewoner graag een buurman of buurvrouw.

Zeg Gerrit, die BlaPlease login or register to see this link.

Tussen haakjes, over de RONO gesproken, Regionale Omroep Noord en Oost Nederland voor Groningen, Drenthe en de kop van..., de 188 meter middengolfzender stond midden in een woonwijk in Hoogezand, als ik me niet vergis Cort van de Lindenstraat, tegenwoordig ondenkbaar. Zeer slecht gemoduleerd, mastje van een meter of 40 hoog. Je kon er zo bij. Ik heb wel eens gezocht of er foto's van over zijn gebleven, niets gevonden hierover.

Moi

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welnee,je krijgt vrije doorgang met begeleiding naar Grunn, immers waarom naar Terschelling. Kom naar ons mooie Rottum, wij zorgen voor een overtocht vanuit Usquert en Noordpolderzijl. Verblijf op Rottum "veur Gees"

Paul de Haan.

Rottum... ben ik ooit lopend naar toe gegaan en terug met de boot naar de 'haven' van Noordpolderzijl. Het was een schitterende dag. Alleen de beerenburg kon mij niet bekoren. Maar ja, woon dan ook vlak bij DE jeneverstad. Moet je me maar vergeven.

Wist je trouwens dat mijn dochters mij hebben opgegeven als vogelteller deze zomer op Rottum? Toen ik (oprecht) zei: "goh, dat vind ik echt leuk" begonnen ze te juichen. D'r moet iets achter zitten...

Even terug naar de topic: ik ga wat opnamen OOG bewerken en in de upload zetten. Kunnen die richting het hoge noorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rottum... ben ik ooit lopend naar toe gegaan en terug met de boot naar de 'haven' van Noordpolderzijl. Het was een schitterende dag. Alleen de beerenburg kon mij niet bekoren. Maar ja, woon dan ook vlak bij DE jeneverstad. Moet je me maar vergeven.

Wist je trouwens dat mijn dochters mij hebben opgegeven als vogelteller deze zomer op Rottum? Toen ik (oprecht) zei: "goh, dat vind ik echt leuk" begonnen ze te juichen. D'r moet iets achter zitten...

Even terug naar de topic: ik ga wat opnamen OOG bewerken en in de upload zetten. Kunnen die richting het hoge noorden.

Wadlopen, heelbijzondere activiteit, ik heb het nooit geprobeerd. Jenever, hier wordt Hooghoudt dubbele jonge graanjenever gemaakt, vroeger adverteerde men dat als echte Groninger neut, das voorbij, nu roemt men de natuurlijke samenstelling.

Rottum is 1 van de 2, er is ook nog Rottumeroog, iets minder bekend.

mbt het onderwerp, ik moet bekennen dat ik niets met regionale radio of tv heb, andersgezegd zowel Radio als TV Noord of OOG radio OOG tv beluister en bekijk ik nooit. Ik heb er niets mee.

Op de keper beschouwd luister ik met uitzondering van s ochtends 7 uur Radio 5, op verzoek van moeders, niet meer naar de radio. In de auto onderweg beluister ik altijd "ouwe zeezender,BBC,AFN,LUX opnames ". Allemaal oud spul dus.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3ab419e4dddb1aa2

Wel Paul haal maar snel de foto daar hij staat er maar 10 dagen en let vooral op het domme onderschrift. Foto is gehaald uit het boek martini kerkhof, 50 jaar Radio Noord door Hanneke Boonstra destijds in 1996 geschreven. Hanneke weet niet het verschil tussen een zender en zendmast, gelijk aan velen die het verschil tussen een zender en radiostation niet weten. En die Bosbewoner begrijpt niet dat je via Noord Holland alleen maar Texel en schapen kunt bereiken. Grenzen goed bewaken lijkt me.

En nergens anders is de regioradio zo populair als in Groningen en dat heeft niets meer met mevrouw de Jager te maken

Hans


Ha ik had niet door dat automatisch die foto als plaatje kwam dus langer als 10 dagen, weer wat geleerd. Groningers geven altijd toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3ab419e4dddb1aa2

Wel Paul haal maar snel de foto daar hij staat er maar 10 dagen en let vooral op het domme onderschrift. Foto is gehaald uit het boek martini kerkhof, 50 jaar Radio Noord door Hanneke Boonstra destijds in 1996 geschreven. Hanneke weet niet het verschil tussen een zender en zendmast, gelijk aan velen die het verschil tussen een zender en radiostation niet weten. En die Bosbewoner begrijpt niet dat je via Noord Holland alleen maar Texel en schapen kunt bereiken. Grenzen goed bewaken lijkt me.

En nergens anders is de regioradio zo populair als in Groningen en dat heeft niets meer met mevrouw de Jager te maken

Hans


Ha ik had niet door dat automatisch die foto als plaatje kwam dus langer als 10 dagen, weer wat geleerd. Groningers geven altijd toe

Dit is niet die oude middengolfzendmast uit de 60er jaren, deze foto laat de FM zendmast zien die jarenlang ter hoogte van de Kielsterachterweg in Hoogezand stond, bovenin zie je de FM antennes geplaatst.

Tegenwoordig staat de zendmast even buiten Groningen bij de zogeheten Stainkoele, vlak bij het grofvuil station.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

In de weekkrant Groot Groningen van gisteren kwam ik op de voorpagina nog een tamelijk zuur artikel/column tegen over RTV Noord, waarin in wordt gegaan op de programma's van RTV Noord. Ook OOG Radio wordt hierbij in het artikel genoemd.

Voor de liefhebbers heb ik even 2 foto's gemaakt. Ik hoop dat het te lezen valt.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.