Spring naar bijdragen

Waar luister je nu naar?


Juul

Aanbevolen berichten

Behalve veel naar Radio 1, BNR en Omroep Gelderland luister ik de laatste tijd erg veel naar muziek van Kyteman! Ik werd op z'n spoor gezet tijdens een optreden bij Pauw en Witteman. Werkelijk fantastisch!

Dat is trouwens ook terug te vinden op "de Tube".

Maar deze uitvoering van "Sorry" mag er ook zijn!

Dus daar luister ik veel naar. (zal jullie denk ik een rotzorg zijn, maar ja,...........)

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Kyteman is wel leuk inderdaad. Meen gelezen te hebben dat ze hier nog in 'stad' op Eurosonic speelden.

Vandaag kwam ik er achter dat David Bowie een nieuw nummer heeft uitgebracht. Als voormalig inwoner van Berlijn vind ik het dan wel weer leuk dat het nummer over die stad gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer zo'n door de "Wereld draaft dorrrrrr" gehypte artiest/groep/beweging. Ik luister ook regelmatig naar Radio 1, hoewel die zender me steeds meer tegenstaat. Het niveau van de presentatoren kalft af, en het half draaien van een plaat is werkelijk een horreur. Draai dan niets!

Radio Veronica is met name in de middag wel lekker om naar te luisteren. Vooral Bart van Leeuwen en Rob van Someren. Maar om 19 uur gauw uitzetten. Patrick Kicken maakt me agressief. Wat is dat toch slecht!!!

Daarnaast vooral eigen muziek of een oud radioprogramma. Lekker terug naar de tijd toen alles nog mooi was.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer zo'n door de "Wereld draaft dorrrrrr" gehypte artiest/groep/beweging.

Nou, ik vind het anders een hardstikke mooie clip. Het is ook zeker geen playback, hoewel een opnametechnicus natuurlijk veel kan doen om de instrumenten wat meer met elkaar in balans te brengen. Daarom klinkt een liveconcert op de radio of op de plaat ook altijd anders dan als je in de zaal staat.

Radio 1 is trouwens een nieuwszender, geen muziekzender. En denken dat dertig jaar alles beter was, dat dachten de ouwelui van dertig jaar geleden ook al...

'Je wordt ouder papa'

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer zo'n door de "Wereld draaft dorrrrrr" gehypte artiest/groep/beweging. Ik luister ook regelmatig naar Radio 1, hoewel die zender me steeds meer tegenstaat. Het niveau van de presentatoren kalft af, en het half draaien van een plaat is werkelijk een horreur. Draai dan niets!

Radio Veronica is met name in de middag wel lekker om naar te luisteren. Vooral Bart van Leeuwen en Rob van Someren. Maar om 19 uur gauw uitzetten. Patrick Kicken maakt me agressief. Wat is dat toch slecht!!!

Daarnaast vooral eigen muziek of een oud radioprogramma. Lekker terug naar de tijd toen alles nog mooi was.......

Patrick was in m'n TROS tijd al geen aardig mens. Nooit iets zeggen als ie op kantoor kwam en je straal voorbij lopen..........

Maar ja, ik was dan ook maar een "gewone producer - regisseur".

Hoe dat nu is kan ik niet beoordelen en z'n programma al helemaal niet.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio 1 is trouwens een nieuwszender, geen muziekzender. En denken dat dertig jaar alles beter was, dat dachten de ouwelui van dertig jaar geleden ook al...

'Je wordt ouder papa'

Paul

Heb ik ergens geschreven dat Radio 1 een muziekzender is? Ook denk ik niet dat dertig jaar gelee alles beter was. Ik had het slechts over een "oud radioprogramma", zonder daar een jaartal aan te hangen, en "de tijd toen alles nog mooi was". Logisch dunkt me: ik zet niet een opname op om me eens te gaan ergeren aan de prut uit het verleden. En.......mama wordt inderdaad ouder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Het half draaien van een plaat is me een horreur" wekte bij mij de suggestie dat je naar radio 1 luisterde voor de muziek. Maar dat las ik dus verkeerd. Mijn fout.

Muziek dient op radio 1 alleen als 'vulling'. En inderdaad, van mij hoeft dat ook niet.

Het radio 1-journaal luister ik 's ochtends nog altijd graag. Weinig 'vulling' en adequate verslaggeving.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Het half draaien van een plaat is me een horreur" wekte bij mij de suggestie dat je naar radio 1 luisterde voor de muziek. Maar dat las ik dus verkeerd. Mijn fout.

Muziek dient op radio 1 alleen als 'vulling'. En inderdaad, van mij hoeft dat ook niet.

Paul

Tot een paar maanden geleden werden de platen op Radio 1 helemaal gedraaid. Daar ben ik niet echt op tegen. Het "breekt", en dat heeft zijn nut bewezen. Nu hoor je steeds vaker platen voor de helft. Dat is erg storend. Doe het niet, of helemaal is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot een paar maanden geleden werden de platen op Radio 1 helemaal gedraaid. Daar ben ik niet echt op tegen. Het "breekt", en dat heeft zijn nut bewezen. Nu hoor je steeds vaker platen voor de helft. Dat is erg storend. Doe het niet, of helemaal is mijn mening.

De mensen die over de muziek gingen zijn ontslagen. Bezuinigen hé?

waar ik me druk over maak zijn de lelijke overgangen in de gemonteerde items. Geen ademhaling te bekennen, weten de verslaggevers veel. Nooit voor geleerd. En het zal wel aan Dalet ( comp. systeem) liggen. Daar hadden we "vroeger" technici voor maar ja, die moeten ook voor een deel weg.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mensen die over de muziek gingen zijn ontslagen. Bezuinigen hé?

waar ik me druk over maak zijn de lelijke overgangen in de gemonteerde items. Geen ademhaling te bekennen, weten de verslaggevers veel. Nooit voor geleerd. En het zal wel aan Dalet ( comp. systeem) liggen. Daar hadden we "vroeger" technici voor maar ja, die moeten ook voor een deel weg.

Juul

Dat de muziekkeuze tegenwoordig een bijbaantje van de "muziekredacteuren" van Radio 2 is, alla. Is overigens wel te horen ook. Maar dan hoef je die platen toch nog steeds niet voor de helft te draaien?

Dat "snelle" monteren is inderdaad erg lelijk Juul. Er zit geen rust meer in. Ook het gekmakende "straks" en "zo meteen". Dat hoor ik dan tegen die tijd wel? Zelfs Villa VPRO is aan het versnellen/inkorten. Het moet niet gekker worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op radio 1 worden steeds meer de regisseurs eruit gegooid. Iemand vd redactie doet de regie er wel even bij, en dat hoor je, geen verstand van radio.

Redacteuren monteren zelf, zeg maar aan elkaar plakken, zaken als ritme natuurlijke ademhaling, ach wat lul ik nou.

De muziek is nu op R1 net zo saai als op radio 2, dat schiet op.

Ik heb R1 al vaak uitgezet wegens de muziek.

s Nachts is weer een apart verhaal, daar teisteren WNL en BNN een paar nachten de R1 zender, alles gemaakt en gericht op jongeren. Alle andere zenders zijn ook gericht op jongeren.

Van vergrijzing heeft niemand in Hilversum gehoord.

Trouwens, ouderen moeten gewoon ter plekke doodvallen en al helemaal niet zeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind ik wel mooi geschreven Ruud.

En vooral die laatste zin spreekt mij aan. Maar dat komt ook door de jeugdige jongens en meisjes in Den Haag. Dat zijn de echte zakkenvullers die geen compassie hebben met de ouderen.

Ik moet in één klap 13 % !!!! van m'n pensioen inleveren en daar is heel veel bij dat komt door het z.g. "Kunduz accoord". Lekker belastingen stapelen.

Als je jong bent kun je je daar op voorbereiden maar als je pensioen hebt dan is die mogelijkheid er niet.

En ja, wij babyboomers hebben de radio een "boost" gegeven en systemen uitgevonden die in het geval van Hillywood Dalet heten.

Ik zie het echt gebeuren, de eindredacteur roept tegen de verslaggever;"maak effe een itempje van 1'30".

En die denkt jezus, zo kort?. Nou haal ik de ademhalingen en natuurlijke pauzes er toch gewoon uit?"

En ik heb nog geleerd om ergens op een band een ademhaling op te zoeken en er tussen te plakken zodat je een natuurlijk gesprek hoort. Ben je gek;"Hoort toch niemand" is het verweer.

De vakkennis is tegenwoordig ver te zoeken, er wordt niet meer aan opleiding gedaan, ze flikkeren gewoon ieder op en voor de radio.

Oud tv collega Ralph Inbar zei altijd:"het vak gaat naar de klote........"

Maar ja, nog effe en mijn generatie is er niet meer, zijn ze daar ook vanaf. Als het aan sommige jeugdige politici ligt krijgen mensen van 80 geen pacemaker meer. Te oud en te duur. En dan had mijn vrouw geen vader meer gehad.......Maar O wee als het de vader van een politicus betreft.

En ik hoor ook wel eens wat van de EO op radio 1 in de nacht. Afgelopen maandag was het weer zover. Daar zit een jongeman, nooit van gehoord, die echt geen idee heeft wat er in de wereld omgaat. De simpelste dingen weet ie niet. En dat zetten ze dan daar neer met een telefoon.

En waarom zit ie daar?. Niemand anders wil in de nacht.............

De enige nacht die wel aardig is dat is die van MAX met Astrid de Jong. (Donderdag).

En dan heb ik het nog niet over die schreeuwers van Powned op zondag die zo door elkaar heen kletsen dat niemand er iets van kan volgen......

En vannacht horen we Roel Koeners die de hele nacht z'n favoriete plaatsjes draait. En kom niet aan met de opmerking dat ie zulke leuke ongekende plaatjes draait. Onzin, het hoort daar niet! Ineens alleen maar muziek op de nieuws en actualiteiten zender. Kom op denk ik dan, in de kelders van Hilversum liggen de mooie docu's meters hoog opgestapeld. Laat die dan eens horen. Dat doen ze bij "mijn" VPRO dan weer goed op vrijdag.

Gelukkig is Casa Luna (NCRV) vaak wel leuk en dan hoop ik maar dat ik om 02.00 in slaap gevallen ben.

"Het radio vak gaat naar de klote". Althans mijn deel van de radio.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het helemaal met je eens Juul. Soms snap ik ook niet waarom er 's-nachts überhaupt nog iemand zit in de Radio 1 studio. Bijvoorbeeld bij de rechtse roeptoeters van WNL. Het ene van tevoren opgenomen item na het andere, plaatje ertussen, en klaar! Kan je net zo goed die paar aankondigingen van het door jezelf gevoerde gesprekje (!) ook opnemen. Mensen die zichzelf aankondigen, waar gaat het nog over. Ze hebben een paar "spreeks" (sic), maar hadden beter thuis in hun warme bedje kunnen liggen.

Of de spraakgebrekkigen van BNN die me een 3fm-light programma door de strot douwen. Hier...aanpakken....de zaterdagnacht is voor de schreeuwers. Evenals het begin van de zondagnacht zoals Juul aanhaalde. Een ander soort schreeuwers, hele nare rechtse schreeuwers, maar toch schreeuwers. Gevolgd door de doorrookte stem van Adeline die een potpouri van verdwaasde geluiden laat horen. Met natuurlijk flink lange herhalingen van hoorspelen om op gezette tijden de sigaretten weg te kunnen paffen.

Roel Koeners draait weliswaar leuke plaatjes ( zo nu en dan), maar van zijn presentatie "talent" krijg ik spontaan jeuk. En dan heb je nog mazzel als hij er zit. Soms krijgt Paul "de rasp" van Gelder een invalbeurt. Ja mensen, het kan nòg erger.

Astrid de Jong is inderdaad leuk om naar te luisteren. Weet iets van de wereld, en het concept van het programma is natuurlijk al decennia oud. Ook de vrijdagnacht heeft soms aardige dingen. Al is het jammer dat het veel/allemaal VPRO-werk is. Dat kan wel wat breder. Zoals in het verleden "Nachtvluchten" dat helaas moest verdwijnen.

De nacht als stiefkind van de radio. Terwijl juist in die nacht er zoveel uit te halen is! Eigenlijk schandalig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moderne radio? in lincolnshire aan de kust een mooi signaal op de 1602AM overdag, alleen storing van bovengrondse stroomdraden.

voor de rest is er op internet de 192 stream, en al het oude wat ik hier download.

Lincs fm heeft nog een mix van nieuw en oud, voor een ieder wat.

wat ik soms mis is de piepshow die ik luisterde op 538, de nachtzusters tijdens het nacht vissen op de pier.

niet alleen in het radio vak loopt het mis, eigenlijk overal. wat de babyboom generatie aangaat, dank voor de opbouw van ons land. ik wou dat ik iets meer kon doen als tegen prestatie, maar goed.

ik weet niet of alles vroeger beter was, wel duurzamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat moet ik nog toevoegen aan deze wijze woorden?

Ik luister veel radio.. In de ochtend Radio 2, Sander de Heer. Leuk programma met vaste items. Sommigen hoeven van mij niet, maar dat blijf je houden.

Overdag, op kantoor, staat veelal 3FM ( wat een vreselijke naam voor dat station.. Mag het vanaf morgen weer "Hilversum 3" heten, met de bijbehorende programma's? ) aan.. Giel Beelen. Ik wordt daar tegenwoordig alleen nog maar een beetje misselijk van, een paar jaar geleden moest ik bijna spontaan overgeven als ik 'm hoorde.. Blijkbaar went alles... Nadien zet ik vaak een tape op ( Ja, ik heb een bandrecorder op m'n buro staan... Je bent hobbyist of niet.. ;) ). Wekelijks sleep ik andere tapes mee.. Met radioprogramma's van vroeger, albums of gewoon een band met gemengde muziek van toen en nu.

Als ik naar huis rijdt, staat Rob van Someren vaak aan. Stom programma, maar lekker dom lachen na een werkdag is wel lekker. Want humor zit er wel in.

Tja en dan thuis.. Vaak een LP, CD of tape natuurlijk. Maar ook radio: Vrouwlief luistert graag naar SkyRadio. Prima. Als ik kan kiezen: 192Radio, RNI, Extra Gold, oude radio (veelal zeezender) programma's...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.