Spring naar bijdragen

Radio de Vrije Keyzer 1980


Alex

Aanbevolen berichten

Opnieuw van de cassettes van Bob Bootsma.

Radio de Vrije Keyzer. Een opname van 22 augustus 1980 uit Amsterdam. Ongeveer 0050-0135 uur.

Denk iets voor de verzamelaar die alles wil hebben. Het geeft wel iets van een tijdsbeeld, maar wat mij betreft heeft dit weinig tot niets met vrije radio te maken zoals ik het zie. Dit laatste is natuurlijk een puur persoonlijke mening.

Bob, dank voor het delen van de tape en de knipsels onder het moto: 'delen is het nieuwe hebben'

Please login or register to see this link.

19800917_Aspect_vrije_keizer01_zpsf1abb519800917_Aspect_vrije_keizer02_zps3f4f66

Meer info bij Hans Knot. Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar wat mij betreft heeft dit weinig tot niets met vrije radio te maken zoals ik het zie.

Ik zie het meer als alternatieve radio.

Net zo als het equivalent van Radio de Vrije Keyzer Amsterdam n.m.l. Radio Tonka Den Haag.

Zond vele jaren uit, waarvan meer dan 10 jaar vanuit de Blauwe Aanslag (gekraakt belastingkantoor in het centrum van Den Haag).

Met hun standpunten was ik het meestal niet eens, maar ondanks dat werden er vele goede programma's uitgezonden.

Format van het radiostation: “vette underground, jazz, geluidskunst, psychedelica, tekno, ethnofolk, interviews, concerten, wereldmuziek, bizarre plaatjes, de undergroundagenda, dichters, dronken dj's, harde actie, dubreggae, korstpunk en andere onvoorspelbare geluiden en klankenâ€

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk,

Ik heb in 1980 samen met Bob Uschi ( de vele malen onderscheiden NOS docu maker) een docu gemaakt over de ontruiming van de Grote Keyser. Vreselijk sjouwen met een zware stereo NAGRA en soms met een mini Nagra.

Ik had toen net diabetes dus dat was best moeilijk met zo'n zware klus en eten. Wist ik veel.

We hadden speciale toestemming van de Amsterdamse politie om in de voorste linies mee te gaan. En daar liep Juul met z'n zware last..........maar wel in stereo. En het werd uitgezonden in mono...........

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor welk programma was dat Juul. Ben je er echt de hele ontruiming bij geweest? Heb je die docu nog ergens? Zou mooi zijn als aanvulling.

Omdat er toch wel wat belangstelling is zijn hier nog twee opnames van Radio de Vrije Keyzer.

met o.a. een waarschuwing voor mensen die gestolen zouden hebben en waar de politie nu achter aan zit.

Na een paar minuten valt de zender uit, maar die komt op ongeveer 8.35 min. weer terug. Tussendoor hoor je denk een AFN zender. Wie weet misschien wat je daar hoort?

Ook deze tapes komen weer uit de kelders van Bob Bootsma, waarvoor dank.

Bob's moto: delen is het nieuwe hebben.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

27155.jpg - bookcover.php?isn=30051000374972&size=me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BFBS Langenberg zat dacht ik op 96,5 wel dezelfde getallen als de Vrije, maar misschien wat verwisseld???


Even geluisterd,

Klinkt Brits en gaat over Keulen, waar het programma vandaan komt.

Je hoort ook stemflarden van een NL zender, waarschiijnlijk Hilv 3 Lopik 96.8

Bromt wel erg dat Vrije Keizertje.

Ze zeggen 101 Mhz, maar dat lijkt me sterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BFBS Langenberg zat dacht ik op 96,5 wel dezelfde getallen als de Vrije, maar misschien wat verwisseld???


Even geluisterd,

Klinkt Brits en gaat over Keulen, waar het programma vandaan komt.

Je hoort ook stemflarden van een NL zender, waarschiijnlijk Hilv 3 Lopik 96.8

Bromt wel erg dat Vrije Keizertje.

Ze zeggen 101 Mhz, maar dat lijkt me sterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BFBS Langenberg zat dacht ik op 96,5 wel dezelfde getallen als de Vrije, maar misschien wat verwisseld???


Even geluisterd,

Klinkt Brits en gaat over Keulen, waar het programma vandaan komt.

Je hoort ook stemflarden van een NL zender, waarschiijnlijk Hilv 3 Lopik 96.8

Bromt wel erg dat Vrije Keizertje.

Ze zeggen 101 Mhz, maar dat lijkt me sterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist dat ik nog wat van dit radiostation had liggen. Het is al es online geweest op Golden Radio NL. Het is ook uit de tijd dat ik wel es een heel enkele keer iets in Radiovisie had gezet.

RadiodeVrijeKeyser-Amsterdam-1981

http://www.mediafire.com/?y9f93nkfhzmn2ie

http://www.mediafire.com/?m35esnmmwv2vcbc

Groetje,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist dat ik nog wat van dit radiostation had liggen. Het is al es online geweest op Golden Radio NL. Het is ook uit de tijd dat ik wel es een heel enkele keer iets in Radiovisie had gezet.

RadiodeVrijeKeyser-Amsterdam-1981

http://www.mediafire.com/?y9f93nkfhzmn2ie

http://www.mediafire.com/?m35esnmmwv2vcbc

Groetje,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist dat ik nog wat van dit radiostation had liggen. Het is al es online geweest op Golden Radio NL. Het is ook uit de tijd dat ik wel es een heel enkele keer iets in Radiovisie had gezet.

RadiodeVrijeKeyser-Amsterdam-1981

http://www.mediafire.com/?y9f93nkfhzmn2ie

http://www.mediafire.com/?m35esnmmwv2vcbc

Groetje,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.