Spring naar bijdragen

Reformatorischeomroep


Juul

Aanbevolen berichten

Ik wist niet eens dat ze bestonden. Terwijl ik toch in de "biblebelt" woon. En ze een studio hebben in mijn woonplaats.

Iemand er ooit naar geluisterd?

Bron: Kerknieuws.

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=25139

http://www.reformatorischeomroep.nl/

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van een reformatorische omroep had ik nog nooit gehoord.

Wel ken ik Radio Maria, wat een katholieke omroep is. Daar luister ik nogal eens naar wanneer ik in mijn schuurtje aan het knutselen (sorry ... prutsen) ben. Ik vind het interessant om te horen hoe zij in hun geloof staan ten opzichte van wat ik geloof. Alleen die eindeloze gebeden werken op mijn lachspieren

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Programma leider van de RO is Peter Gorsseman even eens van de Veluwe (Putten geloof ik).

Peter begon naast zijn werk voor de RO vorig jaar januari als presentator van het sportprogramma dat Grootnieuws radio toen startte in een poging

om ook in het weekeinde tussen 08.00-24.00 gepresenteerde programma's te verzorger. Er werd een samenwerkingsverband aangegaan met het Nederlands dagblad. Afgesproken werd dat GNR zijn studio's zou verplaatsen naar de gebouwen van het ND. Dit zou verworden tot een echt Barnevelds media centrum. Het sportprogramma leed in de begin weken aan eenzijdigheid. Alleen voetbal verslagen (Zaterdag Hoofdklasse) werden behandeld. En in de wintertijd nog wat schaatsen (o.a. verslag van de Veluwemeertocht. In de loop van 2012 kwam GNR in financiele problemen. Men zei door de crisis, maar feit is dat men een achterstand had van ca € 125.000,00 in de betalingen van reclamespots door afnemers. In November 2012 was dit opgelopen tot € 250.000,00. Door een pijlsnelle donateursactie in November/December heeft men het jaar zonder winst of verlies af kunnen sluiten. Dit alles had tot gevolg dat alle programma uitbreidingen weer werden gestopt. Ook het sport programma ging ter ziele. De samenwerking met het ND werden "on hold" gezet omdat zoals men zei het inrichten van de studio's in Barneveld heel veel geld kostte. Men wilde eerst uitzoeken hoeveel.

In april is de verhuizing naar Barneveld definitief afgeblazen. In april 2011 is met veel tam tam de ex wethouder sociale zaken uit Nunspeet Nico Schipper als directeur binnen gehaald nadat Evert ten Ham de oprichter van GNR op een mijn inziens onchristelijke wijze op non actief was gezet.

Ik heb wel eens met Schipper gesproken maar heb geen hoge pet van hem op. Hij doet teveel aan vriendjespolitiek. En als je wethouder bent geweest maakt dat je nog geen goede directeur van een radiozender, want feeling met radio heeft hij totaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Jan ,

Voor je heldere en interessante uitleg. Zo kun je zien dat ook bij "Grrrristenen" niets menselijks vreemd is.

Ja, Evert ten Ham, die ken ik nog toen ie bij de EO werkte. Niet onverdienstelijk trouwens.

Maar ja, er zijn wel meer mensen die denken dat ze verstand van radio maken hebben. Komt overal voor.

Juul

Oh, ja, Rien, ik luister ook wel eens naar GNR, hoewel ik riant buiten de doelgroep val.

En naar Maria ook, en ik verbaas mij soms ook net als jij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Jan ,

Voor je heldere en interessante uitleg. Zo kun je zien dat ook bij "Grrrristenen" niets menselijks vreemd is.

Ja, Evert ten Ham, die ken ik nog toen ie bij de EO werkte. Niet onverdienstelijk trouwens.

Maar ja, er zijn wel meer mensen die denken dat ze verstand van radio maken hebben. Komt overal voor.

Juul

Oh, ja, Rien, ik luister ook wel eens naar GNR, hoewel ik riant buiten de doelgroep val.

En naar Maria ook, en ik verbaas mij soms ook net als jij.

Over Evert ten Ham gesproken : Hij is na zijn vertrek bij GNR weer bezig met zijn eigen Mediabedrijf THP.

Ook presenteert hij tegenwoordig op werkdagen een informatief ochtend programma op de TV zender Family-7.

Het programma heet Café Tinto en wordt uitgezonden van 09.30-11.00 uur.

Hij zal woensdag 29 mei a.s. mijn dochter Rosalinda interviewen die haar eerste CD heeft uitgebracht.

Die CD loopt als een trein en staat sinds zaterdagmiddag op nr 6 in de Nederlandse Gospel top-10.

Gevolg : Erg veel radio interviews en live optredens met haar band. Ook bij Family-7 zal ze live optreden.

Aangezien ik vroeger goede contacten met Evert had, ga ik woensdag met dochterlief mee naar de studio en hoop hem dan weer te spreken.

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van een reformatorische omroep had ik nog nooit gehoord.

Wel ken ik Radio Maria, wat een katholieke omroep is. Daar luister ik nogal eens naar wanneer ik in mijn schuurtje aan het knutselen (sorry ... prutsen) ben. Ik vind het interessant om te horen hoe zij in hun geloof staan ten opzichte van wat ik geloof. Alleen die eindeloze gebeden werken op mijn lachspieren

Rien

Radio Maria zit ook ergens op satelliet. Kreeg ik steeds weer bij het zappen ervoor.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.