Spring naar bijdragen

Free Record Shop Nederland failliet


Harm ten Brink

Aanbevolen berichten

En het kwalijkste is nog dat het personeel blijkbaar een maand voor niets heeft gewerkt (en naar vakantiegeld kan fluiten).

Eigenlijk zouden bedrijven verplicht moeten worden voor het personeel een maand borg te reserveren want dit soort praktijken zijn natuurlijk wel schandalig. Reken maar dat de leiding heel goed wist dat er geen salarissen meer uitbetaald konden worden. En intussen wel iedereen gewoon laten opdraven. Misdadig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het kwalijkste is nog dat het personeel blijkbaar een maand voor niets heeft gewerkt (en naar vakantiegeld kan fluiten).

Wat je zegt klopt niet Rene. Als blijkt dat de schulden van de werkgever zo groot zijn dat de curator de achterstallige lonen niet meer kan betalen, neemt het UWV deze verplichting over. Je hebt als werknemer dan recht op alle financiële vergoedingen tot dertien weken voorafgaande aan de datum van de opzegging: achterstallig loon, emolumenten, onkostenvergoedingen, een verhuiskostenvergoeding - mits de verhuizing valt binnen die dertien weken, salaris over overwerkuren en boetes voor verkeersovertredingen die de werkgever normaalgesproken zou betalen. Ook ontvang je loon over de opzegtermijn, uitbetaling van alle niet opgenomen vakantiedagen, vakantietoeslag en pensioenpremie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was de tijd dat we nog elpees kochten. Ik woonde in Utrecht en bezocht regelmatig van die rokerige winkeltjes waar ik door de bakken neusde, platenhoezen bestudeerde en eindeloos zat te dubben of ik dit zou kopen of dat... En dan ergens aan de balie met een koptelefoon op gaan zitten luisteren...

Er zijn nog wel wat winkels waar je iets dergelijks kunt ervaren, met cd's of vinyl, maar het is zo langzamerhand een niche markt geworden.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was de tijd dat we nog elpees kochten. Ik woonde in Utrecht en bezocht regelmatig van die rokerige winkeltjes waar ik door de bakken neusde, platenhoezen bestudeerde en eindeloos zat te dubben of ik dit zou kopen of dat... En dan ergens aan de balie met een koptelefoon op gaan zitten luisteren...

Ik dacht er toevallig vorige week nog aan. Een paar jaar geleden was ik in IJsland op vakantie en heb toen onder het genot van een bak koffie, met een discman in de hand en een hele stapel aan cd's die de verkoper van de winkel voor me had opgezocht zitten luisteren naar de aangedragen cd's. De winkel: Please login or register to see this link. in Reykjavík. Een aanrader voor degene die toevallig ;) een keer in IJsland is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het betrof weliswaar een barter maar toch...

In dat geval wel fijn met al die (nieuwe) platen.

Verhagen was denk ik ook een barter ( Een hijskarwei, Verhagen erbij) wel zo handig, als er weer eens een nieuwe mast geplaatst moest worden.

Zo waren er natuurlijk wel nog meer van die deals,

maar de Zuiderster toch hopelijk niet, want wat moet je met al die meubelen!?

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.