Spring naar bijdragen

Radio Veronica Top 1000


Juul

Aanbevolen berichten

Op dinsdag 23 Juli 1974 is op Radio Veronica de aller eerste Top 1000 uitgezonden. Vanaf dinsdag 23 juli 2013 kun je deze Top 1000 weer beluisteren op 192Radio op AM kwaliteit. Van 07.00 tot 22.00 uur op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag totdat de 500ste Top 40 werd/wordt uitgezonden.

Veel luisterplezier: www.norderney.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dinsdag 23 Juli 1974 is op Radio Veronica de aller eerste Top 1000 uitgezonden. Vanaf dinsdag 23 juli 2013 kun je deze Top 1000 weer beluisteren op 192Radio op AM kwaliteit. Van 07.00 tot 22.00 uur op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag totdat de 500ste Top 40 werd/wordt uitgezonden.

Veel luisterplezier: www.norderney.nl

Nu 39 en vlg jaar 40 jaar geleden, onvoorstelbaar waar is de tijd gebleven. Mooi initiatief, luistert lekker weg, zoals het toen ook ging.

Er zijn dacht ik van diverse opname bronnen opnames van de top1000 van 74, wisselende kwaliteit. Dit uur< lex> is prima AM kwaliteit, er zijn ook veel mindere kwaliteit uren. Heeft de stichting deze uren naar een zekere kwaliteit bewerkt of worden alle uren gedraaid zoals ze voorradig zijn?

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Paul,

Ja, ik sprak onze Ad vanochtend en die is wel bezig om soms wat te bewerken.

Maar als het goed is waren de uren 13-16 erg mooie kwaliteit. Kwamen van tapes die NOB technicus Siebrand Verwer gemaakt had in Zeeland waar ie toen woonde.

Ook had plaats genoot Douwe veel opgenomen zie ik in onze dBase.

De rest is geloof ik "as it is".

Ad is "chef" over de stream. En hij heeft er ook nog een soort "processor" tussen hangen geloof ik.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat op 1584 AM (1224, 1332)

(Je kan weer in de tuin luisteren Juul)

Geluidskwaliteit is twijfelachtig, vooral de opname met de piepjes van Scheveningen R, en te veel laag, er loopt nu (lexjo) kennelijk een andere opname, en die is veel beter, wellicht studio-tape?

Een on-geprocessed lijntje is teveel gevraagd Ad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat op 1584 AM (1224, 1332)

(Je kan weer in de tuin luisteren Juul)

Geluidskwaliteit is twijfelachtig, vooral de opname met de piepjes van Scheveningen R, en te veel laag, er loopt nu (lexjo) kennelijk een andere opname, en die is veel beter, wellicht studio-tape?

Een on-geprocessed lijntje is teveel gevraagd Ad?

Geen studio tape van Lexjo ( opname Douwe Dijkstra)

Bel Ad even voor een lijn?

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Paul,

Ja, ik sprak onze Ad vanochtend en die is wel bezig om soms wat te bewerken.

Maar als het goed is waren de uren 13-16 erg mooie kwaliteit. Kwamen van tapes die NOB technicus Siebrand Verwer gemaakt had in Zeeland waar ie toen woonde.

Ook had plaats genoot Douwe veel opgenomen zie ik in onze dBase.

De rest is geloof ik "as it is".

Ad is "chef" over de stream. En hij heeft er ook nog een soort "processor" tussen hangen geloof ik.

Juul

Ja,Zeeland en Zuid Hollnd buiten de grote steden om natuurlijk, daar zijn de beste opnames gemaakt. En het hangt ook af van de manier waarophet is opgenomen. Veel uit de 64-68 UK periode werd met een microvoor de luispreker opgenomen,slechts enkelen in die tijd gadden goede recorders op de juiste wijze aangeloten op goede ontvangers. Overigens was het in die tijd in de UK heel gewoon dat de "normale" luisteraars een koperdraadje over het dak hadden lopen voor beter ontvangst op de huiskamerradio. Met de komst van het "duivels oog" kwamen ookde vervelende storingen op middengolf.

Maar das nog altijd beter dan de terreur van laptops,plasmaschermen en draadloze internet verbindingen. Die nemen in huis 80% van het te ontvangen AM signaal volkomen weg.

Top 1000 met Sieb ook prima kwaliteit. Heb een deur geschilderd en heb de laptop in de tuin. Zo'n oudje die je achter je aansleept, nog even geprobeerd of met de loopantenne de ontvangst nog beter werd,maar nee hoor!

Paul de Haan.

Schildmeer aan Zee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Juul. Al mijn zeezender opnames, zo'n 400 banden vol van allerlei kwaliteit, zijn in Ermelo gemaakt. Met vnl. Philips bandrecorders (4304?).

Veel luister plezier!

Douwe


Weet ik niet.

Trouwens contact spray is niet zo goed, "wij: zendamateurs gebruiken tegenwoordig "remmen reiniger". ( Action ) Laat geen sporen achter.

Juul

Geen remsporen (sorry, kon het niet laten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is net echt, Veronica op je tranistor en autoradio.

- Voor degene die het gemist heeft, de Top1000 is ook te horen op 1584 AM rond Utrecht, richting Brabant en Z Holland al gauw 20 km.

(In NW Utrecht 1224 AM)

Het ruist wel een beetje, maar ja.

Vanaf s avonds 19.00 wordt het opeens veel beter met de opnames van Douwe? Enkel wat vervorming in het laag.

Die zijn er niet voor de rest van de dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is net echt, Veronica op je tranistor en autoradio.

- Voor degene die het gemist heeft, de Top1000 is ook te horen op 1584 AM rond Utrecht, richting Brabant en Z Holland al gauw 20 km.

(In NW Utrecht 1224 AM)

Het ruist wel een beetje, maar ja.

Vanaf s avonds 19.00 wordt het opeens veel beter met de opnames van Douwe? Enkel wat vervorming in het laag.

Die zijn er niet voor de rest van de dag?

Het zijn opnames van verschillende bronnen waar gebruikt van wordt gemaakt, dat verklaart het verschil.

Veluwe-Zeeland-Zuid Holland- radiocassetterecorder-vaste radio aangeloten op goed tapedeck. Das trouwens het kenmerk van alle opnames die ter download altijd worden aangeboden. Sterk wisselende kwaliteit met betrekking tot hoge/lage tonen, bas, vervorming, loopt te snel, loopt te langzaam. Vroeger zette Oldies 45 Harm opname die te snel liepen weer op snelheid. Te langzaam of te snel is veelal niet om aan te horen.

Vincent biedt regelmatig hele dagen Mi Amigo aan via Zippy share, voordeel hiervan is dat je voor het downloaden even voorluisterd hoe de AM kwaliteit is. Je hoort vaak in een sessie van 12 uren Mi Amigo zeer grote verschillen, van telefoongluid tot bijna "fm" kwaliteit. Op Azanorak zijn zeer vele uren Caroline uit de 80's aangeboden die superbe kwaliteit hebben, opgenomen veelal in de vroege 963 periode of later zeer dicht aan de kust met een combi van goede ontvanger en opname unit. MBT de 60s opnames kwamen superbe opnames bij "Buster" uit Benfleet vandaan. Bijna studio kwaliteit AM. Het kan dus verschillen.

Ik zit te bedenken dat die top 1000 ook met gemak in de prov Groningen op AM gezet kan worden.

Je hebt hier toch een paar van die "Loesje" figuren die altijd Maverick zijn gebleven.

Paul de Haan.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is net echt, Veronica op je tranistor en autoradio.

- Voor degene die het gemist heeft, de Top1000 is ook te horen op 1584 AM rond Utrecht, richting Brabant en Z Holland al gauw 20 km.

(In NW Utrecht 1224 AM)

Het ruist wel een beetje, maar ja.

Vanaf s avonds 19.00 wordt het opeens veel beter met de opnames van Douwe? Enkel wat vervorming in het laag.

Die zijn er niet voor de rest van de dag?

Ik heb geen idee welke van de gedraaide uren van mij afkomstig zijn. Ik vind het over het algemeen goed klinken. Alleen waren er vanmiddag opnames die pas morgen zouden moeten worden afgespeeld................

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit deze week te genieten. Als ik het allemaal zo voorbij hoor komen dan kan ik eigenlijk alleen maar constateren

dat deze uitzendingen helemaal niet gedateerd klinken. Nee, ze klinken heel prettig .Ook valt me het niveau van de reclames weer op.

Die is hoog over het algemeen. Als ik tegenwoordig reclames op de radio hoor dan worden ze vaak op een intimiderende manier naar

me toe geschreeuwd .Heel vervelend . Ja..... ik weet het , het is een tijdsbeeld, maar als ik dit allemaal weer hoor ben ik blij dat ik het destijds allemaal heel bewust heb mogen mee maken .

Ik wil iedereen bedanken die deze week mogelijk maken !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dinsdag 23 Juli 1974 is op Radio Veronica de aller eerste Top 1000 uitgezonden. Vanaf dinsdag 23 juli 2013 kun je deze Top 1000 weer beluisteren op 192Radio op AM kwaliteit. Van 07.00 tot 22.00 uur op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag totdat de 500ste Top 40 werd/wordt uitgezonden.

Veel luisterplezier: www.norderney.nl


Het is heerlijk om te luisteren ook mooie top 1000 jingels heeft iemand deze toevallig en zou deze willen plaatsen?

Gr John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.