Geplaatst 27 juli 201312 jr. Vanaf facebook geplukt: Het grootste radio-archief wordt binnenkort ontsloten. Vanaf 1 oktober 2013 zal het radio archief van nagenoeg alle Haagse radiozenders vanaf de begin zeventiger jaren via internet worden ontsloten. Na een jarenlange voorbereiding worden vanaf binnenkort de cassettes en banden die in grote mate nog beschikbaar zijn gedigitaliseerd. Een monnikenwerk waar verschillende vrijwilligers zich mee gaan bezighouden. Daarbij wordt samengewerkt met verschillende media-opleidingen in de regio. Noodzakelijk ook want van de oudste banden is het verval inmiddels ingetreden. Als eerste tape zal een programma uit 1982 van Hofstad Radio worden gedigitaliseerd namelijk een programma van Jeroen van Inkel. Het project zal vele jaren beslaan, een voorzichtige schatting is een kleine 10 jaar. Rond 1 oktober zal meer duidelijk worden gemaakt over de inhoud en de planning van het project
Geplaatst 27 juli 201312 jr. Vanaf facebook geplukt: Het grootste radio-archief wordt binnenkort ontsloten. Vanaf 1 oktober 2013 zal het radio archief van nagenoeg alle Haagse radiozenders vanaf de begin zeventiger jaren via internet worden ontsloten. Na een jarenlange voorbereiding worden vanaf binnenkort de cassettes en banden die in grote mate nog beschikbaar zijn gedigitaliseerd. Een monnikenwerk waar verschillende vrijwilligers zich mee gaan bezighouden. Daarbij wordt samengewerkt met verschillende media-opleidingen in de regio. Noodzakelijk ook want van de oudste banden is het verval inmiddels ingetreden. Als eerste tape zal een programma uit 1982 van Hofstad Radio worden gedigitaliseerd namelijk een programma van Jeroen van Inkel. Het project zal vele jaren beslaan, een voorzichtige schatting is een kleine 10 jaar. Rond 1 oktober zal meer duidelijk worden gemaakt over de inhoud en de planning van het project "Daro in Den Haag had je ook de Hiro". Op 9 nov 78 hadden Hans Knot en ondergetekende daar twee uurtjes, weet ik als de dag van gisteren, ik maakte melding van het feit dat onze tweede zoon was geboren op 1 nov 1978, inmiddels is hij zelf vader van 3 kinderen. En ik inmiddels opa van 7. De tijd gaat snel, gebruik..... De Haagse piraten, Centraal, Hiro, Hofstad,de programma's uit die tijd klinken nog steeds als een klok, velezeer goede commercials.Maar ze hadden het ook met de paplepel ingekregen, de grote voorbeelden hadden 6 mile uit de kust de jeugd de weg gewezen. Hopelijk komen er hele programma's in de aanbieding, we wachten geduldig af. Paul de Haan
Geplaatst 27 juli 201312 jr. dag Harmen, Het grootste radio-archief wordt binnenkort ontsloten. Is deze uitdrukking niet ietwat overdreven? ( Ik weet niet wie 'em bedacht heeft.......). Ik doe nl niet aan Facebook. Laat ik nu denken dat het grootste radioarchief in Hilversum lag. Juul
Geplaatst 27 juli 201312 jr. Niet alleen op facebook ook op: http://denhaagfm.nl/2013/07/27/haags-radioarchief-wordt-gedigitaliseerd/ Hier wordt echter niet gesproken over het grootste radio archief, dus Juul ik denk dat er weer iemand zich wat journalistieke vrijheden heeft gepermitteerd. Rob V.
Geplaatst 27 juli 201312 jr. Auteur Er zal wel bedoeld worden het grootste Haagse radioarchief, maar je hebt gelijk Juul.
Geplaatst 27 september 201312 jr. "Will Luikinga begonnen in Den Haag" ????????? Laat ik nou toch denken dat ie bij ons (Veronica) begonnen is.
Geplaatst 27 september 201312 jr. "Will Luikinga begonnen in Den Haag" ????????? Laat ik nou toch denken dat ie bij ons (Veronica) begonnen is.
Geplaatst 27 september 201312 jr. Laat ik nou toch denken dat ie bij ons (Veronica) begonnen is. Goed gedacht. Will heeft programma's gemaakt voor Hofstad. Dat was na zijn Veronica tijd.
Geplaatst 27 september 201312 jr. Laat ik nou toch denken dat ie bij ons (Veronica) begonnen is. Goed gedacht. Will heeft programma's gemaakt voor Hofstad. Dat was na zijn Veronica tijd.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.