Spring naar bijdragen

Demonstratie op.... Malieveld


Jan van Heeren

Aanbevolen berichten

Dames, heren,

Ik heb dit draadje verplaatst naar Nederlandse radiostations, want de oorspronkelijke discussie hoort hier thuis. Betekent ook dat we terug gaan naar het oorspronkelijke onderwerp: Demonstratie op.... Malieveld (van de NPO). De discussie is verlopen naar politieke standpunten, daar dient dit draadje niet voor. Als jullie die discussie willen voortzetten kan dat door een nieuw onderwerp te starten in het Praatcafé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon allemaal op de tegenpartij stemmen, dan is dat tripje naar 't Malieveld ook niet nodig.. ;)

Maar het is wel godgeklaagd, dat politieke gemorrel aan de Media.. Frequentieveilingen, publieke omroep (en) besturen, enz. enz.... Door mensen die er, in de regel, de spreekwoordelijke ballen verstand van hebben..

En ja, MAX mag dan geen erg originele slogan hebben: Hij is wel van toepassing en zal bij de doelgroep van MAX best veel herinneringen oproepen.. Noem het maar dom..

Ik hoop wel dat het een succes wordt en dat de politiek tot inkeer komt. Al moet ik ook eerlijk zeggen dat sommige omroepen ( ik noem geen namen, maar het begint met Pow en het eindigt op Ned.. :) ) van mij vandaag nog hun licentie mogen inleveren. De publieke omroep mag heus wat kwaliteit bieden, en daar ligt een mooie rol voor die politieke jongens en meisjes, als ze zich er dan toch mee willen bemoeien.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tijden zijn dramatisch veranderd.

Vroeger demonteerden we voor behoud van een piraten, oh sorry, zeezender, nu gaan we naar DH voor de publieke omroep.

Rutte cs zijn in hun nopjes, iedereren wordt keihard gepakt door het beleid, nog nooit vertoond, maar geen hond tre zien op het Malieveld.

En ach dat dingetje over zoiets onbenulligs als de Publieke omroep, als het daar bij blijft is er niks aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weten we het nog 18 April 1973 we kunnen het toch proberen was de slogan om "Veronica"te blijven behouden.

Dat was nog eens een demonstratie maar we weten toen de voormalige minister van Doorn en trabanten hebben veronica de nek omgedraaid.

En van datzelfde jaar 31 Augustus 1973 om 18:00uur was het stil op de noordzee.

heb zo het idee dat ze daar in den Haag ook langzaam maar zeker de bestaande omroepen tot een minium willen beperken.

maar of er ook zoveel mensen komen demonstreren als toen op de 18de April 73 ik betwijfel het (hoop naturlijk van niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En van datzelfde jaar 31 Augustus 1973 om 18:00uur was het stil op de noordzee.

Dat was een jaartje later (gelukkig).

maar of er ook zoveel mensen komen demonstreren als toen op de 18de April 73 ik betwijfel het (hoop naturlijk van niet)

Het is een demonstratie georganiseerd voor omroepmedewerkers en niet, zoals in 1973, voor het luisterpubliek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de publieke omroepen kwaliteit willen kunnen leveren, dan moet er wel een budget voor zijn dat toereikend is. Series als 'Oude mensen, dingen die voorbijgaan' kosten een paar centen, maar dan heb je ook toptelevisie. Maar al die quasi interessante programma's die eigenlijk geen inhoud hebben, hoeven van mij niet. Avro's kunstuur is ook goed en er is veel meer.

Het budget wordt steeds kleiner omdat partijen af willen van de publieke omroep en naar een totaal commerciële situatie toewillen. Je hoeft geen intellectueel te zijn om te zien wat er dan voor pulp wordt voorgeschoteld.

Daarom is de demonstratie een goed idee.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk moeten we af van dat vermolmde zuilensysteem van 100 jaar geleden. Ik kan me dan ook helemaal vinden in het opniniestuk in de Volkskrant van afgelopen week:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3491810/2013/08/14/We-moeten-nu-echt-eens-af-van-al-die-omroepen.dhtml

Groet,

Emile

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk moeten we af van dat vermolmde zuilensysteem van 100 jaar geleden. Ik kan me dan ook helemaal vinden in het opniniestuk in de Volkskrant van afgelopen week:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3491810/2013/08/14/We-moeten-nu-echt-eens-af-van-al-die-omroepen.dhtml

Groet,

Emile

Ben het geheel met u eens @Emile als je vind dit nergens denk ik dat het oproepbestel hier in nederland zo complex in elkaar zit dan ergens anders in europa.

is het niet de KRO of DE NCRV/VARA die om de zoveel tijd roepen dat ze meer leden moeten hebben anders verliezen ze hun uitzend status.

daarmee wil ik zeggen dan krijgen ze minder zendtijd.

kijk maar eens een gewone dag op de TV. op NED delen soms 3of 4 zendgemachtigde vanaf 20:30 na het journaal tot 23:00uur als pauw&witteman/Knevel&brink op dit moment.

dus in tijd van pak 'm beet 2en1/2uur.

tel daar de STER reklame blokken vanaf dan hou je niet veel meer over.

dan om middernacht 24:00uur journaal en dan de hele nacht herhalingen daar word ook niemand vrolijk van.

kan natuurlijk niet in de toekomst kijken maar beng bang dat er over misschien 20/25jaar helemaal geen omroepen bestaan zoals nu in deze vorm.

Groet: Hans Verbiest Lampengat Eindhoven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Publieke Omroep prima toch? Hoewel ik er vroeger geen cent voor over had, heb jaren niet naar de 'Overheid Zenders' uit protest van het de nek omdraaien van de zeezenders. Publieke radio luister ik nooit naar, maar programma's als Pauw&Witteman & Knevel & van der brink kan ik echt niet missen! Zomergasten, de Slimste mens en de nieuwsprogramma's zijn programma's die goed in elkaar zitten. Maar inderdaad, kan allemaal op een of twee netten zonder reclame. Betaal de mensen ook geen top inkomens, zoals met Paul de Leeuw. Maak een soort BBC, maar bedenk wel dat de inwoners van de UK veel omroep geld betalen. Daar zetten we ook weer niet op te wachten toch? Maar wat ik heel belangrijk zou vinden, gebeurd natuurlijk nooit, geef elke inwoner van Nederland gratis toegang tot de publieke omroep! Dus ook via de kabel TV! Nederland 1,2 en 3 gratis op de kabel!

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Publieke Omroep prima toch? Hoewel ik er vroeger geen cent voor over had, heb jaren niet naar de 'Overheid Zenders' uit protest van het de nek omdraaien van de zeezenders. Publieke radio luister ik nooit naar, maar programma's als Pauw&Witteman & Knevel & van der brink kan ik echt niet missen! Zomergasten, de Slimste mens en de nieuwsprogramma's zijn programma's die goed in elkaar zitten. Maar inderdaad, kan allemaal op een of twee netten zonder reclame. Betaal de mensen ook geen top inkomens, zoals met Paul de Leeuw. Maak een soort BBC, maar bedenk wel dat de inwoners van de UK veel omroep geld betalen. Daar zetten we ook weer niet op te wachten toch? Maar wat ik heel belangrijk zou vinden, gebeurd natuurlijk nooit, geef elke inwoner van Nederland gratis toegang tot de publieke omroep! Dus ook via de kabel TV! Nederland 1,2 en 3 gratis op de kabel!

Groet Hans

geheel mee eens!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

PO in die zin kan ook vervangen voor Belastingdienst, UWV, gemeente, provincie enz. Beide kabinetten Rutte zijn er verantwoordelijk voor dat de overheid de grootste personeel-lozer is richting de WW. En ja, de werkvloer betaald 'de rekening'.

Eens..

Met daarbij als toevoeging dat men eerst al jaaaaren op ze zogenaamde "nullijn" is gehouden... Door diezelfde pluchezitters in Den Haag, ja...

En wat de omroep betreft. Ik ben van mening dat er een publieke omroep behoort te zijn!

Maar... Als ik bijvoorbeeld PowNed bezig zie, weet ik ook waarom het wel weg zou mogen..

M.a.w.: Ze moeten wel iets brengen dat wat toevoegt aan het medialandschap.. Er zijn nu programma's genoeg die dat doen hoor, maar er is ook onvoorstelbaar veel "crap" op de PO te vinden. En dat doet de zaak geen goed.

Een goede reorganisatie zou geen kwaad kunnen. En dan worden de bezuinigingen misschien wel lachend behaald..

Naar dan Haag trekken brengt niks.. Als je dan wat wilt doen als gezamelijke omroepen, ontneem dan de alle politiek zijn zendtijd. Gewoon 2 weken geen politiek in het Journaal, geen zendtijd voor die plukkers, en geen PO verslaggever in en om optredens van politici te bekennen.

En als uiterste: De zenders op zwart... een week ofzo. Onder het motto"Als den Haag zo verdergaat, is dit de toekomst..."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PO in die zin kan ook vervangen voor Belastingdienst, UWV, gemeente, provincie enz. Beide kabinetten Rutte zijn er verantwoordelijk voor dat de overheid de grootste personeel-lozer is richting de WW. En ja, de werkvloer betaald 'de rekening'.

Eens..

Met daarbij als toevoeging dat men eerst al jaaaaren op ze zogenaamde "nullijn" is gehouden... Door diezelfde pluchezitters in Den Haag, ja...

En wat de omroep betreft. Ik ben van mening dat er een publieke omroep behoort te zijn!

Maar... Als ik bijvoorbeeld PowNed bezig zie, weet ik ook waarom het wel weg zou mogen..

M.a.w.: Ze moeten wel iets brengen dat wat toevoegt aan het medialandschap.. Er zijn nu programma's genoeg die dat doen hoor, maar er is ook onvoorstelbaar veel "crap" op de PO te vinden. En dat doet de zaak geen goed.

Een goede reorganisatie zou geen kwaad kunnen. En dan worden de bezuinigingen misschien wel lachend behaald..

Naar dan Haag trekken brengt niks.. Als je dan wat wilt doen als gezamelijke omroepen, ontneem dan de alle politiek zijn zendtijd. Gewoon 2 weken geen politiek in het Journaal, geen zendtijd voor die plukkers, en geen PO verslaggever in en om optredens van politici te bekennen.

En als uiterste: De zenders op zwart... een week ofzo. Onder het motto"Als den Haag zo verdergaat, is dit de toekomst..."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PO in die zin kan ook vervangen voor Belastingdienst, UWV, gemeente, provincie enz. Beide kabinetten Rutte zijn er verantwoordelijk voor dat de overheid de grootste personeel-lozer is richting de WW. En ja, de werkvloer betaald 'de rekening'.

Eens..

Met daarbij als toevoeging dat men eerst al jaaaaren op ze zogenaamde "nullijn" is gehouden... Door diezelfde pluchezitters in Den Haag, ja...

En wat de omroep betreft. Ik ben van mening dat er een publieke omroep behoort te zijn!

Maar... Als ik bijvoorbeeld PowNed bezig zie, weet ik ook waarom het wel weg zou mogen..

M.a.w.: Ze moeten wel iets brengen dat wat toevoegt aan het medialandschap.. Er zijn nu programma's genoeg die dat doen hoor, maar er is ook onvoorstelbaar veel "crap" op de PO te vinden. En dat doet de zaak geen goed.

Een goede reorganisatie zou geen kwaad kunnen. En dan worden de bezuinigingen misschien wel lachend behaald..

Naar dan Haag trekken brengt niks.. Als je dan wat wilt doen als gezamelijke omroepen, ontneem dan de alle politiek zijn zendtijd. Gewoon 2 weken geen politiek in het Journaal, geen zendtijd voor die plukkers, en geen PO verslaggever in en om optredens van politici te bekennen.

En als uiterste: De zenders op zwart... een week ofzo. Onder het motto"Als den Haag zo verdergaat, is dit de toekomst..."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Geen denken aan om m'n nek uit te steken voor dat politiek-correcte poppentheater. Op die Hilversumse zuilen kan prima worden gekort. Of moet ik echt op de bres voor behoud van het topsalaris van zo iets als Paul de Leeuw? Die mag met z'n constante beledigingshows fijn de afgrond in. En dan dag in dag uit die staatspropaganda van de linkse snit: “lang leven de multiKul, de islam is vrede' en meer van dergelijke kul. Opzouten met het Journaal, Paul en Witteman, Nieuwsuur en hoe al die eenzijdige leugenshows verder ook heten van VARA,VPRO, NCRV, TROS, KRO etc. Met de hele dag Volkrant/D66 gelul.

En dan de radio. Is 3 FM echt zo onmisbaar naast 538, Q-music, Decibel en nog meer van hetzelfde? Dacht het niet, he. Of bijvoorbeeld Radio 4 naast Classic FM . En bij het schrappen van Radio 2 en zelf 5 komt er ruimte op de markt voor meer commerciële zenders met vergelijkbaars.

Kortom; wees wijs en laat Hilversum maar fijn verzuipen... na bijna 40 jaar. Als ik echt behoefte heb aan linkse vooroordelen kijk ik wel naar RTL en SBS. Hoef ik er in elk geval niet zelf aan mee te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen denken aan om m'n nek uit te steken voor dat politiek-correcte poppentheater. Op die Hilversumse zuilen kan prima worden gekort. Of moet ik echt op de bres voor behoud van het topsalaris van zo iets als Paul de Leeuw? Die mag met z'n constante beledigingshows fijn de afgrond in. En dan dag in dag uit die staatspropaganda van de linkse snit: “lang leven de multiKul, de islam is vrede' en meer van dergelijke kul. Opzouten met het Journaal, Paul en Witteman, Nieuwsuur en hoe al die eenzijdige leugenshows verder ook heten van VARA,VPRO, NCRV, TROS, KRO etc. Met de hele dag Volkrant/D66 gelul.

En dan de radio. Is 3 FM echt zo onmisbaar naast 538, Q-music, Decibel en nog meer van hetzelfde? Dacht het niet, he. Of bijvoorbeeld Radio 4 naast Classic FM . En bij het schrappen van Radio 2 en zelf 5 komt er ruimte op de markt voor meer commerciële zenders met vergelijkbaars.

Kortom; wees wijs en laat Hilversum maar fijn verzuipen... na bijna 40 jaar. Als ik echt behoefte heb aan linkse vooroordelen kijk ik wel naar RTL en SBS. Hoef ik er in elk geval niet zelf aan mee te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen denken aan om m'n nek uit te steken voor dat politiek-correcte poppentheater. Op die Hilversumse zuilen kan prima worden gekort. Of moet ik echt op de bres voor behoud van het topsalaris van zo iets als Paul de Leeuw? Die mag met z'n constante beledigingshows fijn de afgrond in. En dan dag in dag uit die staatspropaganda van de linkse snit: “lang leven de multiKul, de islam is vrede' en meer van dergelijke kul. Opzouten met het Journaal, Paul en Witteman, Nieuwsuur en hoe al die eenzijdige leugenshows verder ook heten van VARA,VPRO, NCRV, TROS, KRO etc. Met de hele dag Volkrant/D66 gelul.

En dan de radio. Is 3 FM echt zo onmisbaar naast 538, Q-music, Decibel en nog meer van hetzelfde? Dacht het niet, he. Of bijvoorbeeld Radio 4 naast Classic FM . En bij het schrappen van Radio 2 en zelf 5 komt er ruimte op de markt voor meer commerciële zenders met vergelijkbaars.

Kortom; wees wijs en laat Hilversum maar fijn verzuipen... na bijna 40 jaar. Als ik echt behoefte heb aan linkse vooroordelen kijk ik wel naar RTL en SBS. Hoef ik er in elk geval niet zelf aan mee te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.