Spring naar bijdragen

'de witte knop' van de Norderney


Nicky538

Aanbevolen berichten

hallo,

zal me gelijk even voorstellen dan maar aangezien ik een nieuw lid ben op dit Forum!

mijn naam is Nicky, 16 jaar oud en ontzettende fan van Radio Veronica C.V.

was aanwezig op 31 Augustus 2013 en heb o.a. Dhr. Bouman mogen ontmoeten etc.

enfin, ik vroeg me eigenlijk af wat nou de functie was van die 'veredelde' lichtschakelaar op de rechter Garrad draaitafel in de 'boordstudio'?

had dat een schakelfunctie t.b.v. de linker Garrad?

misschien weet Dhr. Geleick mij daar iets over te vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul alvast vriendelijk bedankt!

@pvanklei: tja, ik Denk niet dat, dat dagelijks in het nieuws valt dat een 16 jarige knul zich dusdanig interesseert in Veronica C.V. (1959 - 1974) dat als hij het met mensen over deze periode heeft hun mond vrijwel altijd openvalt, tevens komt de volgende zin erbij: Het lijkt niet dat je fan bent, het lijkt wel alsof je er gewerkt hebt!'

Ik beschouw het tenminste als een compliment haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet van geen lichtschakelaar op een Garrard.

Maar misschien weet Niels het wel.......laten we even wachten tot hij zich meld.

Juul

Allereerst welkom Nicky.

Er zat inderdaad een opbouwlichtschakelaar op de draaitafel.

Maar ik weet niet wat de functie was van dat ding.

Ik zal de vraag zeer binnenkort aan de heren van boord voorleggen.

Net als Pvklei ben ik ook wel benieuwd wat jij zo interessant vind aan de zeezender Veronica.

En dan kennelijk ook nog de technische kant.

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ butterfly538: Het spijt me dat ik geen foto's kan plaatsen.

je moet minimaal 5 berichten plaatsen om foto's en dergelijke te kunnen plaatsen.

dus nog een enkel paar berichten en ik zal zo spoedig mogelijk een foto plaatsen!

Nicky.


@Niels je was me net een minuutje voor haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ butterfly538: Het spijt me dat ik geen foto's kan plaatsen.

je moet minimaal 5 berichten plaatsen om foto's en dergelijke te kunnen plaatsen.

dus nog een enkel paar berichten en ik zal zo spoedig mogelijk een foto plaatsen!

Nicky.


@Niels je was me net een minuutje voor haha!

Kan je mooi even antwoord geven op mijn vraag...

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt er iniedergeval wel op dat hij er rond 1972 opgezet moet zijn.

als je de foto bekijkt die Dhr. Zack stuurde kan je zien dat de frequentieteller er al gemonteerd zit eveneens als de amperemeter die gemonteerd zijn voor de 538 meter.

als je oudere foto's bekijkt is te zien dat die knop nog niet gemonteert zit op de draaitafel eveneens als de frequentieteller/Amperemeter.

Nicky.


@Niels:

tja, waarom ik Radio Veronica zo interessant vind?

het is ooit begonnen met een plaatje van de MV Norderney.

ik wist wel van horen en zeggen dat het een schip was waar radioprogramma's werden uitgezonden.

maar waarom op een schip? zover was ik nog niet met mijn gedachte.

dus toen er dingen over op zoeken en dat bleef eigenlijk wel 2 jaar doorgaan.

maar waarom? geen idee... eigenlijk ben ik altijd al wel gefascineerd door vroeger (jaren 60/70)

en vooral het 'idealisme' om zich te willen onderscheiden van de Hilversumse omroepen.

een EIGEN wil! en niet zoals de nederlandse staat het gewenst had indertijd.

en als ik Dhr. Rob Out mag citeren: het publieke omroepbestel een zwaar verouderd stelsel is waar eigenlijk niemand tevreden mee is, ook u niet!

na te gaan dat dit gezegd werd op 31 Augustus 1974.

kijken we nu 40 jaar verder dan vind ik de publieke omroep nog steeds een 'verouderd stelsel'

hopelijk kunnen jullie het nou lichtelijk begrijpen.

het liefst praat ik er de hele dag over haha

Nicky.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe simpel kan het soms zijn! :D

Maar werden die machines dan zoveel gebruikt? Ik heb natuurlijk de koppen bekeken en dan zit daar een behoorlijk slijtspoor op, maar ik ging er van uit dat de recorders in de loop der jaren wel eens van plaats gewisseld zouden zijn.

Maar als er speciaal een lampje boven gemaakt werd, tja.. Dat werpt letterlijk een ander licht op deze zaak.. ;)

(Tijdens het laatste uur liep de rechter recorder wel mee, trouwens. Wellicht om het uur compleet met nieuwsuitzending te registreren?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee het was gewoon een kopie.

De z.g. nieuwsuitzending om 17.30 zat al in het uur gemonteerd. Was eigenlijk geen nieuws.

Dus het laatste uur was gewoon 1 band helemaal compleet.

Juul

Oh? Ok dan... Ik had altijd begrepen dat dat later "ingeplakt" was. Inderdaad: Weer wat geleerd!

Blijft de vraag waarom die recorder meeliep.. Hans wist het zich niet meer te herinneren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee het was gewoon een kopie.

De z.g. nieuwsuitzending om 17.30 zat al in het uur gemonteerd. Was eigenlijk geen nieuws.

Dus het laatste uur was gewoon 1 band helemaal compleet.

Juul

Oh? Ok dan... Ik had altijd begrepen dat dat later "ingeplakt" was. Inderdaad: Weer wat geleerd!

Blijft de vraag waarom die recorder meeliep.. Hans wist het zich niet meer te herinneren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.