Spring naar bijdragen

Radio Waddenzee


Juul

Aanbevolen berichten

Radio Waddenzee is hier redelijk goed te ontvangen zonder storing op een oude Grundig buizenradio, daar Juul niet zo heel ver van mij af zit zou ook daar het signaal te ontvangen zijn.

Vr gr

Jan

Dag Jan,

Maar wat is "hier?". Want zo zegt het niemand wat hé?

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Juul,

Met "hier" bedoel ik de gemeente Kampen wat in rechte lijn niet zo veraf is van jou woonplaats.

Verder kwam ik op een ander forum ( AM Forum ) nog een ontvangstrapport tegen waar men radio Waddenzee in Tsjechië kon ontvangen ( uiteraard onder goede condities ) de opname daarvan is te horen op deze link

Vr gr

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Juul,

Met "hier" bedoel ik de gemeente Kampen wat in rechte lijn niet zo veraf is van jou woonplaats.

Verder kwam ik op een ander forum ( AM Forum ) nog een ontvangstrapport tegen waar men radio Waddenzee in Tsjechië kon ontvangen ( uiteraard onder goede condities ) de opname daarvan is te horen op deze link

Vr gr

Jan

Ja dat is wel zo. Ik heb wel last van schrikdraad hier. "Platteland hé?"

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is wel zo. Ik heb wel last van schrikdraad hier. "Platteland hé?"

Hier in de 'grote stad' wifi-netwerken, goedkope opladers, spaarlampen en meer van dat soort meuk. De 'winterstoring' is over, komt waarschijnlijk omdat de buren de de steller van de electrische deken uit het stopcontact hebben getrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Voor een goede ontvangst moet je de radio haaks op de uitzendantenne zetten. Dat helpt bij Waddenzee heel veel. Vanaf zee scheelde dat enorm (het gebrom van de flat waar ik woon was toen weg). Voor de radio in de stroomdraad moet je een netfilter zetten (advies van Walter Galle). Hier in Leeuwarden is hij heel mooi te ontvangen, maar ik woon ook maar ong. 20 km van de uitzendplaats (Pietersbierum) vandaan. Daar staan 2 masten met een tweetal draden ertussen opgesteld en vanaf het midden daarvan een draad naar beneden. Daarop moet je de ferrietstaaf van de radio richten. De hoge draad loopt volgens mij van oost naar west ongeveer. Maar allerlei apparatuur in flats e.d. kan het geluid goed verstoren.

 

Gr. Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6424
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Drumpad
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.