Spring naar bijdragen

Veronica: Ladybird II - Peter van Asten en Richard de Bois


pvanklei

Aanbevolen berichten

Hierbij een aantal jingles uit het Veronica TV pakket: The Statue of Liberty gecomponeerd door Pim Koopman in 1985.

Please login or register to see this link.

Groet,

Peter

Zit één jingle tussen die niet uit dit pakket komt. Op 1'09" 'Veronica Speelfilm' komt uit Power3 van John vd Ven. Het kan zijn dat deze wel tijdens de opname van dit TV pakket opnieuw is ingezongen. Overigens wist ik niet dat dit Koopman pakket The Statue of Liberty heette. Weer wat geleerd.

Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wat onduidelijk rond die tijd omdat een aantal pakketten tegelijk gebruikt werd.

Als ik op de site van Beeld & Geluid kijk, dan staat daar wel Veronica Flim tussen.

Please login or register to see this link.

Peter

Interessant dat overzicht. Staan wel wat fouten op. John van Katwijk bijvoorbeeld. Wat heeft die gecomponeerd??

SF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net even naar Power 3 geluisterd en de basis van de Veronica flim jingle is inderdaad door John van de Ven gecomponeerd.

Je hoort alleen een beat/effect er doorheen en dat is een typische Pim Koopman effect, dus ik denk dat hij een soort remix heeft gemaakt om het beter bij de rest te laten passen.

En wat John van Katwijk heeft gemaakt weet ik ook niet.

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je gelijk hebt Dirk. Het is van Peter van Asten en Richard de Bois.

Ik heb het meteen aangepast. Het klinkt overigens wel erg Pim Koopman. Waarschijnlijk dezelfde modules gebruikt.

Dan vraag ik mij wel wat dan het pakket The Statue of Liberty van Pim Koopman is.

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je gelijk hebt Dirk. Het is van Peter van Asten en Richard de Bois.

Ik heb het meteen aangepast. Het klinkt overigens wel erg Pim Koopman. Waarschijnlijk dezelfde modules gebruikt.

Dan vraag ik mij wel wat dan het pakket The Statue of Liberty van Pim Koopman is.

Peter

Om de verwarring nog groter te maken: dit pakketje uit october 1985 (en niet 1982) heette eerst.... Power. Het onderscheid met Power 1 t/m 3 werd toen wat wazig en toen werd het Ladybird II gedoopt. De enige die licht in deze jingleduisternis kan geven is Ad B.te H.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het pakket dat Pim Koopman in 1984 voor radio maakte heet toch Power 4?

Zou dit dan eigenlijk Power 5 zijn?

Peter

Dat heette weer Power PK (met de P van Pim enz..)


Dit zijn mijn 3 (of eigenlijk 2) favoriete jingles uit Ladybird II.

https://soundcloud.com/simonfex/veronicas-ladybird-ii-de-bois-van-asten

SF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.