Geplaatst 18 november 201411 jr. Een artikeltje over een weerzien met het Veronicaschip de Norderney. Ik heb het artikel op het forum niet kunnen vinden. Mocht het al aanwezig zijn dan sorry voor de dubbele post http://www.hansknot.com/features/bezoekNorderney.pdf
Geplaatst 18 november 201411 jr. De laatste dagen vóór 5 december komen de uitzendingen van Radio Veronica vanaf de Pakjesboot, zoals de Norderney tijdelijk omgedoopt is. Bron: Veronicamagazine nr.46, blz. 34. Gr.thijs
Geplaatst 19 november 201411 jr. Als Radio Veronica vanaf de Norderney gaat uitzenden dan mogen ze hun muziek keuze wel eens aanpassen door niet elke dag hetzelfde te draaien......
Geplaatst 19 november 201411 jr. We mogen blij zijn dat het schip er nog is . De buitenkant is nog ongeveer zo als het was . Vrijdag is het alweer twee jaar geleden dat de Norderney in slechte staat aan kwam in Amsterdam. En een jaar later ligt het schip er weer keurig opgeknapt bij. Gr Jaap
Geplaatst 19 november 201411 jr. We mogen blij zijn dat het schip er nog is . De buitenkant is nog ongeveer zo als het was . Vrijdag is het alweer twee jaar geleden dat de Norderney in slechte staat aan kwam in Amsterdam. En een jaar later ligt het schip er weer keurig opgeknapt bij. Gr Jaap Het was toch opgeknapt in Groningen? De staat was toen het aan kwam in A'dam toch OK ?
Geplaatst 19 november 201411 jr. Er staat me bij dat het schip vanuit Antwerpen eerst naar Amsterdam is gevaren om daar te worden schoongemaakt. Vervolgens is het in Groningen verbouwd. Misschien dat Jaap daarop doelt.
Geplaatst 19 november 201411 jr. Ik ben zeker blij dat het uiterlijk grotendeels behouden is gebleven. Zowiezo dat het schip behouden is. Voor het zelfde geld was het intussen gesloopt (wat ooit de bedoeling was voordat de gebr. verweij het schip opkochten) Maar goed dat er mensen zijn die er brood in zien en willen investeren. De tijd van zeezenders zoals die was komt never nooit meer terug helaas maar gelukkig is er nog genoeg bewaard gebleven om zeezender gekken als ik/wij bezig te houden
Geplaatst 21 november 201411 jr. De verbouwing voordat het schip zendschip werd was vast nog wat groter... http://www.scheveningen-centrum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=2398.0;attach=15005;image
Geplaatst 21 november 201411 jr. Je hebt gelijk Juul..En Paul IDD dat is wat ik bedoelde te zeggen. De staat waarin het naar Amsterdam kwam vanuit Antwerpen op 21 November 2012 was slecht en smerig . Daarna ging het naar Groningen en kwam ze er mooi bij te liggen in Amsterdam ... Gr Jaap
Geplaatst 22 november 201411 jr. Het was toch opgeknapt in Groningen? De staat was toen het aan kwam in A'dam toch OK ? Dat hangt ervan af hoe je het interpreteert. Ze is van Antwerpen eerst naar Amsterdam naar de werf gegaan voor onderhoud aan het uiterlijk, en daarna naar Groningen om daar inwendig verbouwd te worden en van daaruit naar Amsterdam terug naar haar huidige ligplaats. Rob V.
Geplaatst 22 november 201411 jr. Ben er afgelopen april geweest, had me er heel wat van voorgesteld en wat bleek? Ik werd meer geraakt door de originele apparatuur in Rockart dan door het schip. Er is niets meer origineel aan dan het karkas en een paar kleine details binnen. Bovendien is er een duidelijke horeca uitstraling. Het doet me en beetje denken aan Youp van het Hek (de ArenA is...) : De Norderney is een cafe-restaurant waar ook radio gemaakt zou kunnen worden... maar liever niet, was mijn indruk van de ontvangst april dit jaar....
Geplaatst 22 november 201411 jr. Maakt Jeroen van Inkel zijn programma daar ook op de wc? Rinkel de STINKEL???
Geplaatst 22 november 201411 jr. Volgens mij hadden we dat al vastgesteld... Vreemd Paul, ik had toen ik het schreef t/m reactie nr. 9 in het scherm. Heel vreemd. Sorry, Rob V.
Geplaatst 22 november 201411 jr. Vond nog een fraai fotootje. Met dank aan De Tape Meester 't Is de B kant, de A kant kenden we al
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.