Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

De Norderney is niet meer wat ze ooit was

Featured Replies

Geplaatst

Een artikeltje over een weerzien met het Veronicaschip de Norderney.

Ik heb het artikel op het forum niet kunnen vinden. Mocht het al aanwezig zijn dan sorry voor de dubbele post  ;)

http://www.hansknot.com/features/bezoekNorderney.pdf

Geplaatst

De laatste dagen vóór 5 december komen de uitzendingen van Radio Veronica vanaf de Pakjesboot, zoals de Norderney tijdelijk omgedoopt is.

Bron: Veronicamagazine nr.46, blz. 34.

Gr.thijs

Geplaatst

Maakt Jeroen van Inkel zijn programma daar ook op de wc? :-/

Geplaatst

Als Radio Veronica vanaf de Norderney gaat uitzenden dan mogen ze hun muziek keuze wel eens aanpassen door niet elke dag hetzelfde te draaien......

Geplaatst

We mogen blij zijn dat het schip er nog is .

De buitenkant is nog ongeveer zo als het was .

Vrijdag is het alweer twee jaar geleden dat de Norderney in slechte staat aan kwam in Amsterdam.

En een jaar later ligt het schip er weer keurig opgeknapt bij.

Gr Jaap 

Geplaatst

We mogen blij zijn dat het schip er nog is .

De buitenkant is nog ongeveer zo als het was .

Vrijdag is het alweer twee jaar geleden dat de Norderney in slechte staat aan kwam in Amsterdam.

En een jaar later ligt het schip er weer keurig opgeknapt bij.

Gr Jaap 

Het was toch opgeknapt in Groningen? De staat was toen het aan kwam in A'dam toch OK ?

Geplaatst

Er staat me bij dat het schip vanuit Antwerpen eerst naar Amsterdam is gevaren om daar te worden schoongemaakt. Vervolgens is het in Groningen verbouwd. Misschien dat Jaap daarop doelt.

Geplaatst

Ik ben zeker blij dat het uiterlijk grotendeels behouden is gebleven. Zowiezo dat het schip behouden is. Voor het zelfde geld was het intussen gesloopt (wat ooit de bedoeling was voordat de gebr. verweij het schip opkochten) Maar goed dat er mensen zijn die er brood in zien en willen investeren. De tijd van zeezenders zoals die was komt never nooit meer terug helaas maar gelukkig is er nog genoeg bewaard gebleven om zeezender gekken als ik/wij bezig te houden  :lol:  :)

Geplaatst

Je hebt gelijk Juul..En Paul IDD dat is wat ik bedoelde te zeggen.

De staat waarin het naar Amsterdam kwam vanuit Antwerpen op 21 November 2012 was slecht en smerig .

Daarna ging het naar Groningen en kwam ze er mooi bij te liggen in Amsterdam ...

Gr Jaap

Geplaatst

Het was toch opgeknapt in Groningen? De staat was toen het aan kwam in A'dam toch OK ?

Dat hangt ervan af hoe je het interpreteert. Ze is van Antwerpen eerst naar Amsterdam naar de werf gegaan voor onderhoud aan het uiterlijk, en daarna naar Groningen om daar inwendig verbouwd te worden en van daaruit naar Amsterdam terug naar haar huidige ligplaats.

Rob V.

Geplaatst

Volgens mij hadden we dat al vastgesteld...

Geplaatst

Ben er afgelopen april geweest, had me er heel wat van voorgesteld en wat bleek? Ik werd meer geraakt door de originele apparatuur in Rockart dan door het schip. Er is niets meer origineel aan dan het karkas en een paar kleine details binnen. Bovendien is er een duidelijke horeca uitstraling. Het doet me en beetje denken aan Youp van het Hek (de ArenA is...) : De Norderney is een cafe-restaurant waar ook radio gemaakt zou kunnen worden...  maar liever niet, was mijn indruk van de ontvangst april dit jaar....

Geplaatst

Volgens mij hadden we dat al vastgesteld...

Vreemd Paul, ik had toen ik het schreef t/m reactie nr. 9 in het scherm. Heel vreemd.

Sorry,

Rob V.

Geplaatst

Vond nog een fraai fotootje.

Met dank aan De Tape Meester  :D

't Is de B kant, de A kant kenden we al  :lol:

post-4182-0-96873400-1416686279_thumb.jp

Geplaatst

:blush:

Mooi plaatje! (Aphrodite's Child) :cool:

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.