Geplaatst 13 april 201510 jr. Ik zat gisteren in de trein een uurtje Radio Monique te luisteren uit april 1985. Daarin hoorde ik een promo voor de Monique Radio Club. Stuur vijftien gulden op en u krijgt onder andere vier keer per jaar het blad Monique Radio Nieuws. Ik vroeg mij af of deze club ooit van de grond is gekomen. Ik heb er in ieder geval nooit een krantje van gezien. Weet iemand iets meer? Of is er hier iemand die de vijftien gulden heeft gestort? Jan-Fré
Geplaatst 13 april 201510 jr. Ik zat gisteren in de trein een uurtje Radio Monique te luisteren uit april 1985. Daarin hoorde ik een promo voor de Monique Radio Club. Stuur vijftien gulden op en u krijgt onder andere vier keer per jaar het blad Monique Radio Nieuws. Ik vroeg mij af of deze club ooit van de grond is gekomen. Ik heb er in ieder geval nooit een krantje van gezien. Weet iemand iets meer? Of is er hier iemand die de vijftien gulden heeft gestort? Jan-Fré Hi Jan Fre, On the Offshore Radio Guide there is an image of the club magazine, so I assume it did exist. '' target='_blank'>> '' target='_blank'>>
Geplaatst 14 april 201510 jr. Jan Fre, is dat het spotje van de Stichting "Corona" die daarin genoemd wordt? Heb destijds 15 gulden overgemaakt en voor zover ik me kan herinneren 1x een goedkoop gestencild blaadje gekregen. Moet het ook nog ergens hebben liggen. Stelde niks voor.
Geplaatst 14 april 201510 jr. Jan Fre , het was het spotje van de Stichting Corina , ik kan me herinneren dat het een gestencild blaadje met gedeelte info naast Monique ook de stand van zaken betreffende Radio Caroline en Laser 558 uit de begin maanden van 1985 ( letterlijk overgenomen uit het Free Radio Magazine ) , verder info van SMC over het bestellen van posters , video`s ,enz. de Monique Top 50 , volgens mij stond er ook een persoonlijke noot in van Walter Simons , ik heb het boekje nog ergens liggen , het stelde inderdaad niet veel voor , volgens mij hebben de leden daarna ooit nog een schrijven gehad dat de stichting Corina op was gegaan in SMC , maar dat weet ik niet zeker meer , alweer 30 jaar geleden
Geplaatst 18 april 201510 jr. De Monique Radio Club en het blad waren een ‘speeltje' voor Nico Volker. Fred Bolland had de dagelijkse leiding tijdens de periode dat Nico nog werkte als ambtenaar sociale zaken in de gemeente Nieuwpoort in Zuid-Holland. Toen Nico’s ontslagaanvraag naar drie maanden was verstreken en hij dus helemaal beschikbaar was voor de organisatie , wilde Fred niet dat Nico zich met het boordgebeuren bemoeide. Eigenlijk de omgekeerde wereld, omdat Nico degene was die de financier had gevonden en het project had opgestart. In feite zou Nico 'de baas' moeten zijn. Nico werd door Fred op een' zijspoor' gezet en mocht zich gaan bezighouden met de merchandising. Nico zocht een 'verkoopkanaal 'en dat werd Rob Olthof, die daarvoor speciaal de stichting Corona weer nieuw leven in blies. Nico en Rob konden goed met elkaar overweg, in tegenstelling tot Gerda Bolland , de vrouw van Fred die een hele grote vinger in de pap had. Ze zei altijd :"Wat een vreselijke man is die Olthof toch…†Doordat er onvoldoende geld beschikbaar was, is het blad een snelle dood gestorven. In die periode kwamen er onvoldoende reclamegelden binnen en werden de salarissen van de medewerkers gehalveerd. De financier uit Belgie had de stekker er namelijk al uit getrokken. Daarnaast waren er ook signalen dat justitie zou gaan ingrijpen en werd besloten om het op een laag pitje te zetten.
Geplaatst 3 mei 201510 jr. In 2003 vroeg Peter de Wit er toevallig al eens naar: https://groups.google.com/forum/#!topic/nl.media.radio.zeezenders/UdHg7YBZXrg
Geplaatst 3 mei 201510 jr. Nog even in de papieren gedoken. Ik vond nog 2 reclamebrieven van Corona en mijn lidmaatschapskaart (kennelijk het 9e lid). Plus 2 enveloppen. Op de laatste een stempel met het adres van SMC. Maar de eerste brief had een ander postbusnummer, wel in Amsterdam. Helaas ben ik nog steeds mijn 2 nummers van het Monique journaal niet tegengekomen. 3 mei 201510 jr. bewerkt door Jan van Heeren
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.